140 توافق نامه همکاری با هدف دانش بنیان شدن صنایع غذایی منعقد شد

به گزارش مجله هاستفا، 140 توافقنامه میان شرکت های فناور منعقد شد تا فاصله صنایع غذایی کشور با دانش بنیان و نوآور شدن کم تر گردد.

140 توافق نامه همکاری با هدف دانش بنیان شدن صنایع غذایی منعقد شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، در حاشیه دومین روز از برگزاری گردهمایی فناورانه شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنایع غذایی که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید، سه توافق نامه منتخبو در مجموع 140 توافقنامه میان شرکت های فناور فعال در این حوزه منعقد شد تا فاصله صنایع غذایی کشور با دانش بنیان و نوآور شدن کم تر گردد.

صندوق و نوآوری و شکوفایی امروز میزبان مراسم امضای سه توافق نامه همکاری میان فعالان فناور در حوزه صنایع غذایی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس صندوق نوآوری و شکوفایی بود.

این سه توافق نامه منتخب در حاشیه گردهمایی فناورانه صنعت غذایی که صندوق نوآوری و شکوفایی از فعالان دانش بنیان و فناور صنعت غذایی میزبانی می کرد، امضا شد.

حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حوزه دانشی و فناورانه صنایع غذایی

سورنا ستاری پس از امضای این 3 توافق نامه منتخب توسط فعالان فناور صنعت غذایی، از عزم جدی معاونت علمی و فناوری برای رونق صنعت مواد غذایی با کمک شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها گفت و ادامه داد: مواد غذایی و تجهیزات دانش بنیان تأمین آن، یک حوزه راهبردی است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای نفوذ فناوری و خودکفایی دانش فنی در این حوزه برنامه های حمایتی و عملیاتی پیش بینی نموده است. علاوه بر حوزه غذا، از توسعه همه صنایعی که برای کشور مهم و راهبردی است، با کمک شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها حمایت می کنیم.

ستاری با توجه به اهمیت بالای صنایع غذایی و لزوم دانش بنیان شدن این حوزه، اظهار کرد: در بعضی از بخش های این صنعت گسترده که نیازمند دانش فنی و تجهیزات دانش بنیان است کمبودهایی وجود دارد. شرکت های دانش بنیان به این حوزه وارد شده اند و کارآمدی خود را به خوبی نشان داده اند. کوشش می کنیم تا این کسب و کارها، فراوری دانش بنیان را در این حوزه رونق ببخشند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه تأمین تجهیزات دانش بنیان و مواد غذایی دام، طیور و آبزیان اطلاع داد و بیان نمود: نیازهای کشور در حوزه های مهمی مانند واکسن ، دارو، اضافه کردنی های غذایی، اسیدهای آمینه، آنتی بیوتیک، پروبیوتیک ها و دیگر حوزه های مواد غذایی مانند دام، طیور و آبزیان، با ترغیب و حمایت شرکت های دانش بنیان و استارتاپی به فعالیت در این حوزه رفع می گردد. این نوع نمایشگاه ها و گردهمایی ها گام های خوبی است که موجب می گردد فاصله کشور با یک صنعت غذایی دانش بنیان و خودکفا کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در حوزه تأمین غذا به ویژه غذای دام کمبودها و وابستگی هایی وجود دارد؛ به طور کلی فرآیند فراوری غذا از مزرعه تا مصرف مورد توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است که شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها، کشور را در بخش فناورانه این حوزه کمک می نمایند.

امضای سه توافق نامه منتخب با موضوع دانش بنیان شدن صنایع غذایی

نخستین توافق نامه میان گروه فراوریی عالیس و شرکت نصب نیروی ایران در مورد استفاده از انرژی تلف شده در کارخانه عالیس برای فراوری برق توسط سیستم CHP به ارزش 7 میلیارد تومان منعقد شد.

دیگر توافق نامه امضا شده در این گردهمایی میان شرکت نان قدس رضوی و شرکت پویا تدبیر کارآمد با موضوع ارایه راه چاره افزایش ماندگاری دونات و اشترودل بود که ارزش این توافق نامه 4 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام شده است.

توافق نامه دیگری نیز میان شرکت آرد قدس رضوی و شرکت دانش بنیان فناوران شریف در رابطه با طراحی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات خط فرآوری کینوا به ارزش سه میلیارد تومان در حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به امضا رسید.

امضای بیش از 140 توافق نامه همکاری

در 2 روز نخست گردهمایی سه روزه فناورانه صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت غذایی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی در حال برگزاری است، 140 قرارداد و تفاهم نامه به ارزش تقریبی 200 میلیارد تومان، میان شرکت های بزرگ صنعت غذایی و شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه منعقد شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با همراهی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، با حضور در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت غذایی که صندوق نوآوری و شکوفایی میزبانش بود، از تازه ترین دستاورهای فناورانه این حوزه دیدن کرد و به گفت وگو با فعالان این صنایع دانش بنیان نشست.

تعامل، تبادل توانمندی ها و انعقاد قراردادهای همکاری فناورانه بین شرکت های دانش بنیان و فراورینمایندگان از ثمره های این گردهمایی فناورانه است.

همچنین در این گردهمایی همکاری های تجاری میان فراورینمایندگان بزرگ صنایع غذایی کشور و شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و فناوران این حوزه فراهم می گردد.

در گردهمایی فناورانه شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنایع غذایی که 10 تا 12 شهریور ماه جاری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می گردد، 55 شرکت دانش بنیان و استارتاپ، دستاوردهای خود را در حوزه مواد و تجهیزات غذایی نمایش می دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 405

به "140 توافق نامه همکاری با هدف دانش بنیان شدن صنایع غذایی منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "140 توافق نامه همکاری با هدف دانش بنیان شدن صنایع غذایی منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید