13 هدایت درانتخاب متریال کف سرویس بهداشتی

به گزارش مجله هاستفا، کف سرویس بهداشتی یکی از اجزای مهم و تاثیرگذار در سرویس های بهداشتی است. به این علت که تمیزی ان برای افراد استفاده کننده بسیار مهم است. از طرفی استفاده از سرامیک های با کیفیت به زیبایی فضای سرویس بهداشتی و کف سرویس بهداشتی یاری میکند. اما متاسفانه به علت اینکه این فضا ها کمتر استفاده میشوند. و بعلاوه دید زیادی ندارن در. کمتر به دکوراسیون آنها اهمیت داده میشود. این مقاله به منظور آشنایی با انواع کف سرویس بهداشتی، دکوراسیون آن و نکات مرتبط با آن، تهیه شده است.

13 هدایت درانتخاب متریال کف سرویس بهداشتی

رنگ های مناسب برای کف سرویس بهداشتی

سعی کنید برای کف سرویس بهداشتی خانه، از رنگ غالب در فضای سرویس بهداشتی بهره ببرید. در خانه هایی که فضای سرویس بهداشتی آنها، فضای کوچکی است. بهتر است از رنگ های خنثی و رنگ های بسیار روشن، برای کف سرویس بهداشتی استفاده گردد. به علت اینکه فضای سرویس بهداشتی عظیم تر دیده گردد. رنگ بژ روشن، رنگ سفید، رنگ های پاستیلی، مانند آبی و بنفش از رنگ های مناسب در اینگونه فضا ها به شمار میرود. بهتر است علاوه بر رنگ کف سرویس بهداشتی، در دیوار ها و سقف هم از همین رنگ استفاده گردد. از طرفی میتوانید از رنگ های خنثی برای رنگ های دوم، در سرویس های بهداشتی هم بهره ببرید. برای مثال میتوانید در صورت استفاده از رنگ های پاستیلی در دیوار ها و سقف، از رنگ سفید و یا خاکستری روشن در کف سرویس بهداشتی بهره ببرید. بعلاوه میتوانید علاوه بر کف سرویس بهداشتی، برای وان، توالت فرنگی و دوش هم از رنگ خنثی دوم بهره ببرید.

وجود رنگ دوم در سرویس های بهداشتی

حالا رنگ کف سرویس بهداشتی، دیوار ها و سقف و بعلاوه عناصر ثابت سرویس های بهداشتی مشخص شده. برای رنگ سوم میتوانید از رنگ های شاد و جیغ بهره ببرید. این رنگ برای عناصر فرعی مانند حوله، جای صابون، آویز دستمال و عناصری از این قبیل استفاده میگردد.

کف سرویس بهداشتی و طراحی آن

اگر فضای سرویس بهداشتی شما از ابعاد عظیمی برخوردار است. این امکان را دارد که در آن مانور طراحی بدهید. به صورتی که میتوانید از کاشی های دو رنگ در کف سرویس بهداشتی بهره ببرید. و با توجه به همان دو رنگ، پرده های جلوی وان و حوله یا یک تابلوی طراحی را انتخاب کنید. برای کاشی های کف سرویس بهداشتی، میتوانید از رنگ های خنثی اول و دوم که در بالا راجع به آن شرح داده شد، بهره ببرید.

نور پردازی و تاثیر آن بر کف سرویس بهداشتی

از مهمترین نکات در رابطه با کف سرویس بهداشتی، استفاده از کاشی های با کیفیت و تمیزی کاشی ها است. بنابراین با استفاده از نور پردازی مناسب در سرویس بهداشتی میتوانید تمیزی کف سرویس بهداشتی را نمایان کنید. بعلاوه اگر سرویس بهداشتی فاقد پنجره و دریافت نور طبیعی است. استفاده از لامپ های کم مصرف با نور مناسب میتواند بسیار یاری کننده باشد. یا اینکه اگر فضای رو شویی این اجازه را میدهد، میتوانید دو طرف آینه نصب شده در رو شویی، از دیوار کوب های هماهنگ با سرویس بهداشتی بهره ببرید. استفاده از کاشی های بی کیفیت در کف سرویس های بهداشتی موجب میگردد که به سرعت کثیف شوند. و بعلاوه به مرور زمان با شستشو هم آلودگی از آنها جدا نگردد.

انواع کفپوش های سرویس بهداشتی

  • کفپوش های مدل سنگ ریزه ای: استفاده از این سنگ ها بیشتر مناسب حمام است. زیرا ایستادن و راه رفتن روی آنها از خستگی بدن کم میکند. به طور کل میتوان گفت که این سنگ ها جلوه زیبایی به کف سرویس های بهداشتی میبخشند.
  • کفپوش چوبی
  • کفپوش های موزائیک مرمر: این کفپوش ها علاوه بر زیبایی، مقاومت بالایی هم دارند. اما به طبع میتوان گفت از قیمت بالایی برخوردار هستند.
  • کفپوش های چوب پنبه ای
  • کفپوش های لینولئومی: این کفپوش ها به صورت پیش ساخته هستند. خاصیت دفع کثیفی و آلودگی را دارند. ضد آب، ضد آتش سوزی، ضد خراش و دوامی حدود 40 سال دارند. از طرفی ظاهر آنها کاملا یک پارچه است.
  • کفپوش های بتنی: یکی از کفپوش های کاربردی هم در سطح و هم در سازه برای سرویس های بهداشتی کفپوش های بتنی هستند. این کفپوش ها قیمتی مناسب از دیگر کفپوش ها دارند.

انواع کفپوش های سرویس بهداشتی

  • کاشی شیشه ای های بازیافتی
  • کاشی های سرامیکی

ویژگی کفپوش های کف سرویس های بهداشتی

کاشی های استفاده شده در کف سرویس های بهداشتی، باید در مقابل چربی، مواد شوینده، رطوبت و… مقاوم باشد.

منبع: اتاق
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8452

به "13 هدایت درانتخاب متریال کف سرویس بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 هدایت درانتخاب متریال کف سرویس بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید