10 ترفندی که باید هنگام استفاده از اپلیکیشن Workout اپل واچ بدانید

به گزارش مجله هاستفا، ساعت های هوشمند اپل یعنی اپل واچ ها جایگاه ویژه ای در بازار گجت های پوشیدنی پیدا کرده اند و با قابلیت های بسیار خوب و پیشرفته ای که ارائه می دهند، کاربران زیادی را به سمت خود می کشانند. از آن جا که بسیاری از افراد در هنگام انجام فعالیت های ورزشی از اپل واچ برای پیگیری تمرینات خود استفاده می کنند، در این مقاله قصد داریم 10 ترفندی که باید هنگام استفاده از اپلیکیشن Workout اپل واچ بدانید را به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران مگ همراه شوید.

10 ترفندی که باید هنگام استفاده از اپلیکیشن Workout اپل واچ بدانید

نماهای تمرینات مختلف را سفارشی سازی کنید

شما می توانید در هنگام استفاده از اپلیکیشن Workout اپل واچ با کشیدن انگشت به سمت بالا و پایین روی نمایشگر و یا بهره گیری از دکمه چرخان بین نماهای مختلف جابه جا شوید. جزئیات هر فعالیت ورزشی که در اپل واچ شما اجرا می شود، متفاوت از تمرین دیگر است. به عنوان مثال، تمرین دوچرخه سواری مواردی همچون افزایش ارتفاع، مسافت و سرعت میانه را نشان می دهد، در حالی که تمرین پیاده روی، میانگین سرعت و جمع کل کالری سوزانده شده را به شما ارائه می کند

شما قادر خواهید بود نماهای مختلف را به هر تمرینی که قصد انجام آن را دارید اضافه کنید و اطلاعات نشان داده شده در این بخش را به دلخواه خود تغییر دهید. برای انجام این کار اپلیکیشن Workout را اجرا کنید، سپس روی گزینه سه نقطه در کنار فعالیتی که می خواهید ویرایش کنید ضربه بزنید. در این بخش روی آیکون مداد تمرین مورد نظر خود و سپس دکمه Workout Views ضربه بزنید.

در مرحله بعد، گزینه Edit Views را انتخاب کرده تا نماهای تمرینی مختلف را ببینید. در صفحه بعدی، روی آیکون مداد در بخش Workout View ضربه بزنید تا به دلخواه خود برخی معیارها مانند اطلاعات مربوط به ضربان قلب یا مقدار کالری که سوزاندید را تغییر دهید. برای مشاهده سایر نماهای تمرینی به سمت پایین اسکرول کنید، سپس روی گزینه Include ضربه بزنید تا نماهای مختلف تمرینی برای شما به نمایش دربیاید. می توانید روی دکمه Reorder در پایین صفحه ضربه بزنید و صفحه های مربوط به تمرینات مختلف را به دلخواه خود مرتب و شخصی سازی کنید.

البته باید به این نکته توجه کنید که در هنگام اجرای یک فعالیت ورزشی نمی توانید نماهای تمرینی را مورد ویرایش قرار دهید، بنابراین بهتر است که قبل از شروع یک فعالیت ورزشی خاص گزینه های مختلف آن را بررسی کرده و برخی موارد را به دلخواه خود تغییر دهید.

اهداف تمرینی برای خود تعیین کنید

برخی از کاربران ترجیح می دهند زمانی را برای خاتمه دادن به تمریناتشان در نظر نگیرند و تا جایی که قدرت دارند فعالیت هایی نظیر دو، پیاده روی، دوچرخه سواری و موارد دیگر را ادامه دهند. در مقابل ورزشکارانی هستند که برای انجام دادن فعالیت های ورزشی خود، اهداف خاصی را در نظر می گیرند. اگر جزو دسته دوم هستید، شما می توانید در اپلیکیشن Workout اپل واچ اهداف ورزشی خود را تعیین کنید تا در صورت رسیدن به آن ها، ساعت هوشمند اپل شما را آگاه سازد.

برای انجام این کار، روی گزینه سه نقطه در سمت راست بخش تمرینی که می خواهید انجام دهید ضربه بزنید. بسته به نوع تمرینی که انتخاب می کنید، چند گزینه مختلف در دسترس شما خواهد بود. این گزینه ها شامل زمان، فاصله، کالری (یا کیلوژول) و سفارشی سازی است. همچنین می توانید گزینه Create Workout را انتخاب کرده و معیارهای مد نظر خود را اضافه کنید.

لازم به ذکر است که برخی از تمرینات مانند دویدن در فضای باز دارای اهداف پیشرفته و از پیش تعیین شده ای مانند تکرار 8×400 متر یا Pacer هستند. روی آیکون مداد فعالیت مورد نظر خود ضربه بزنید تا آن را مطابق میل خود سفارشی سازی کنید.

قابلیت توقف اتوماتیک را برای دوچرخه سواری و دویدن فعال کنید

اگر می خواهید ثبت فرایند تمرینی شما به طور اتوماتیک در زمانی که استراحت می کنید غیرفعال شود، می توانید با اجرای اپلیکیشن Watch در آیفون و ضربه زدن روی Workout و سپس گزینه Auto-Pause، این قابلیت بسیار کاربردی را فعال کنید. این قابلیت را می توان برای انجام یک سری ورزش ها که با توقف های کوتاه ناگهانی همراه هستند نظیر دویدن و دوچرخه سواری در فضای باز فعال کرد و با بهره گیری از آن به طور دقیق تر به اهداف تمرینی خود برسید.

توقف یا غیرفعال کردن سریع یک تمرین با استفاده از میانبر

به طور پیش فرض می توانید با فشردن دو دکمه چرخان و دکمه کناری اپل واچ در حین تمرین آن را متوقف کنید. با فشردن این دو دکمه، ساعت هوشمند لرزشی ایجاد می کند تا نشان دهد که تمرین شما متوقف شده است. برای از سرگیری مجدد تمرین خود باید دو دکمه مذکور را مجدداً بفشارید. شاید گاهی اوقات نتوانید با این روش تمرین خود متوقف کنید، بنابراین بهتر است که این قابلیت را غیرفعال کنید تا بتوانید از یک میانبر ساده تر برای توقف فعالیت ورزشی در حال اجرایتان بهره ببرید.

برای غیر فعال کردن این قابلیت به اپلیکیشن Watch در آیفون خود بروید، سپس روی Workout ضربه بزنید و Press to Pause را خاموش کنید تا میانبر غیرفعال شود. اکنون می توانید با کشیدن انگشت به سمت راست روی ساعت و سپس ضربه زدن روی دکمه Pause، تمرین خود را متوقف کنید. نکته جالب اینجا است که از این میانبر برای گرفتن اسکرین شات نیز استفاده می شود.

از قفل آب برای جلوگیری از ضربه های تصادفی بهره ببرید

واتر لاک یا قفل آب فقط برای شنا یا دوش گرفتن نیست. این قابلیت که نمایشگر اپل واچ شما را قفل می کند می تواند از ضربه های تصادفی در حین انجام هر نوع تمرینی مخصوصاً هنگام دویدن در باران یا انجام فعالیت های ورزشی سنگین در باشگاه جلوگیری کند.

با کشیدن انگشت به سمت راست در اپلیکیشن Workout و ضربه زدن روی دکمه آبی Lock می توانید به بخش Water Lock دسترسی پیدا کنید. برای خروج از بخش Water Lock در سیستم عامل watchOS 9 یا نوتر کافی است که دکمه چرخان ساعت هوشمند را فشار داده و نگه دارید. در سیستم عامل های watchOS 8 یا قدیمی تر می توانید دکمه چرخان اپل واچ را در هر سمتی بچرخانید تا از این بخش خارج شوید.

نوتیفیکیشن خاتمه تمرین اپل واچ را غیرفعال کنید

اگر در هنگام شروع یک فعالیت ورزشی اهداف خود را برای اپل واچ تعیین کنید، این ساعت هوشمند می تواند در صورت رسیدن به آن اهداف با ارسال نوتیفیکیشن شما را آگاه سازد و این قابلیت درصورتی که شما آن ها را فراموش کرده باشید بسیار کاربردی است. اما گاهی اوقات ممکن است که این نوتیفیکیشن ها برای شما آزاردهنده باشد. برای مثال هنگامی در حال کوه نوردی هستید و باید به شدت مراقبت مسیر پیش روی خود باشید، ظاهر شدن این نوتیفیکیشن ها می تواند تمرکز شما را بهم بزند. در این صورت شما می توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن این ویژگی، اپلیکیشن Watch را در آیفون خود اجرا کنید، روی Workout ضربه بزنید و گزینه End Workout Reminder را خاموش کنید. همچنین می توانید گزینه Start Workout Reminder را غیرفعال کنید. این قابلیت در صورت تشخیص فعالیت پیاده روی، برای بررسی و پیگیری آن به شما اطلاع می دهد.

قابلیت منطقه ها ضربان قلب را سفارشی سازی کنید

قابلیت نو منطقه ها ضربان قلب یا همان Heart Rate Zones در سیستم عامل watchOS 9 با مقدار گیری مدت زمانی که در هر منطقه سپری کرده اید، شدت ورزش را مقدار گیری می کند. باید اشاره کنیم که اپل واچ به طور اتوماتیک این اطلاعات را با استفاده از مقادیر شخصی سازی شده مانند حداکثر ضربان قلب و میانگین ضربان قلب در حالت استراحت (که در اول هر ماه به روزرسانی می شود) برای شما محاسبه می کند.

هیچ ورزشی آنقدر ارزش ندارد که قلب شما را تحت فشار شدید قرار دهد، با این حال، اگر ترجیح می دهید در فعالیت های ورزشیتان بیشتر به خودتان فشار بیاورید، می توانید با استفاده از اپلیکیشن Watch در قسمت Workout > Heart Rate Zones، برخی گزینه ها را به صورت دستی تنظیم کنید. بازهم تأکید می کنیم که تا حد ممکن در هنگام فعالیت های ورزشی بیش از حد به خودتان فشار نیاورید.

لیست پخش مد نظر خود برای تمرینات را انتخاب کنید

می توانید هر زمان که تمرینی را شروع می کنید، لیستی از موسیقی های مد نظر خود را برای شروع پخش انتخاب کنید. شما قادرید با رفتن به اپلیکیشن Watch در آیفون خود و انتخاب لیست پخش با ضربه زدن روی Workout Playlist، آهنگ های مورد علاقه خود برای انجام فعالیت های تمرینی را انتخاب کنید.

اگر می خواهید برای هر تمرین به صورت جداگانه از یک لیست پخش مخصوص بهره ببرید، باید تنظیمات این قابلیت را از برنامه Shortcuts آیفون پیگیری نمایید. برای انجام این کار Shortcuts را اجرا کنید، سپس بر روی تب Automation و آیکون + ضربه بزنید. در مرحله بعد، روی گزینه Create Personal Automation کلیک کنید. گزینه Apple Watch Workout را بزنید. در بخش Workout Type، ورزش مد نظر خود را انتخاب کرده و مطمئن شوید که گزینه Starts فعال است.

در بخش Action، لیست پخش مد نظر خود انتخاب کنید. شما همچنین می توانید از برخی سرویس های استریم موسیقی برای این کار نیز بهره ببرید.

در نهایت، گزینه Ask Before Running را غیرفعال کنید، سپس Done را بزنید تا تنظیمات وارد شده ذخیره شوند.

از حالت Focus برای پنهان کردن نوتیفیکیشن و تغییر واچ فیس بهره ببرید

استفاده از حالت های Focus برای پنهان کردن نوتیفیکیشن ها و تغییر واچ فیس ساعت هوشمند بسیار آسان است. برای انجام این تغییرات لازم است تا در آیفون خود به بخش Settings > Focus بروید. روی آیکون + ضربه بزنید و Fitness را از لیست انتخاب کنید. سپس گزینه Customize Focus را در صفحه ظاهر شده انتخاب کنید. با اعمال این تنظیم، هر زمان که تمرینی را شروع می کنید، افزونه ای برای فعال سازی حالت Focus به شما نشان داده می شود.

همچنین می توانید برنامه ها یا مخاطبین خاصی را در لیست سفید قرار دهید تا همچنان در طول تمرین از آن ها نوتیفیکیشن دریافت کنید. باید اشاره کنیم نوتیفیکیشن هایی که دریافت می کنید، در خاتمه تمرینتان به طور خلاصه به شما نشان داده می شود.

این امکان برای شما فراهم شده تا از حالت Focus برای تغییر واچ فیس ساعت هوشمند خود در زمان شروع تمرین بهره ببرید. برای انجام این کار به بخش Settings > Focus > Fitness در آیفون خود بروید و از دکمه Choose که در بخش Customize Screens در پایین صفحه ظاهر می شود، بهره ببرید.

همچنین شما می توانید در این بخش لاک اسکرین و هوم اسکرین مد نظر خود را انتخاب کنید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که تعیین کنید هنگام انجام فعالیت های ورزشی کدام ویجت ها در لاک اسکرین گوشیتان به شما نشان داده شود.

تمرین هایی که استفاده نمی کنید را پنهان کنید (یا تمرین های نو اضافه کنید)

از آن جا که اپل واچ فعالیت های ورزشی بسیار زیادی را به کاربران ارائه می دهد، ممکن است برای شما پیش آمده باشد که به اشتباه یک فعالیت ورزشی را انتخاب کرده باشید و برای خروج از آن و انتخاب تمرین ورزشی مد نظر خود می بایستی آن را خاتمه دهید. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مسئله ای یک راه چاره بسیار ساده وجود دارد: تمرین هایی که از آن ها استفاده نمی کنید را از این بخش حذف کنید.

برای انجام این کار، Workout list را باز کرده و تمرینی که آن را انجام نمی دهید انتخاب کنید. حالا انگشت خود را به سمت چپ بکشید و روی دکمه X ضربه بزنید تا از لیست حذف شود.

شما در صورت لزوم بار دیگر می توانید تمرین حذف شده را به لیست تمرینات خود اضافه کنید. برای این کار کافی است دکمه Add Workout خاتمهی لیست را فشار دهید و تمرین مورد نظر خود را پیدا کنید. البته بسیاری از این تمرینات، طیف بسیار گسترده ای از فعالیت های ورزشی را در خود جای داده اند. برای مثال تمرین صخره نوردی در زیرمجموعه تمرینات ورزشی مربوط به فضای باز واقع شده است، اما به طور پیش فرض نماهای تمرینی متفاوتی را ارائه می دهد.

سخن خاتمهی

در سال های اخیر ساعت های هوشمند به ویژه اپل واچ ها در میان کاربران ورزشکار محبوبیت بسیار خوبی پیدا کرده اند و همین عامل سبب شده که شرکت اپل هر ساله قابلیت های ورزشی نو و پیشرفته ای را در اختیار این کاربران این ساعت های هوشمند قرار دهد. در این مقاله به معرفی 10 ترفندی پرداختیم که دانستن آن ها برای استفاده از اپلیکیشن Workout اپل واچ بسیار کاربردی خواهد بود. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت ببرید.

منبع: Howtogeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 11134

به "10 ترفندی که باید هنگام استفاده از اپلیکیشن Workout اپل واچ بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ترفندی که باید هنگام استفاده از اپلیکیشن Workout اپل واچ بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید