آنالیز شیائومی می بند 6؛ برنده ای بی چون و چرا

به گزارش مجله هاستفا، شیائومی به تازگی از جدیدترین مچ بند سلامتی خود با نام می بند 6 رونمایی کرد (در بعضی مناطق از این محصول با نام می اسمارت بند 6 یاد می گردد). گجتی که در راستای ادامه فرایند موفقیت آمیز نسل های گذشته به بازار آمد تا بار دیگر شاهد محصولی ارزشمند، با امکانات فراوان و البته قیمت مناسب باشیم که می تواند اساسی ترین نیازهای یک کاربر نیمه حرفه ای را در زمینه سلامتی پوشش دهد. از آنجایی که این محصول به تازگی رونمایی شده و اطلاعات زیادی در اختیار کاربران قرار ندارد تا ارزش خرید آن را به نسبت نسل گذشته مقایسه نمایند، تصمیم گرفتیم به آنالیز مچ بند شیائومی می بند 6 بپردازیم تا ببینیم آیا این گجت همانند سری 5 و قبل تر ارزش خرید دارد یا خیر.

آنالیز شیائومی می بند 6؛ برنده ای بی چون و چرا

شیائومی هر سال در کنار گوشی های خود از یک مچ بند هم رونمایی می نماید. جالب تر اینکه هر سال، قیمتی که برای این مچ بندها در نظر گرفته می شود کمتر از 50 یورو است تا بدین ترتیب تقریبا همه کاربران توانایی خرید آن ها را داشته باشند. می بند 6 هم اصلا از این قاعده مستثنی نیست و با همان سیاست کاربر پسند شیائومی مبنی بر عرضه محصولی غنی از امکانات و البته باکیفیت اما در عین حال با قیمت مناسب راهی بازار شد.

مچ بند جدید شیائومی اکنون اندکی بزرگتر شده، می تواند میزان اکسیژن خون را بسنجد، از حالت های ورزشی جدیدی پشتیبانی می نماید و بسیاری چیزهای دیگر که در ادامه به آنالیز کامل تمام این امکانات و قابلیت ها خواهیم پرداخت. البته قبل از آنالیز باید به این نکته هم اشاره کنیم که شرکت های دیگری هم در زمینه فراوری مچ بند هوشمند فعالیت می نمایند و گاهی اوقات شاهد رونمایی از گجت هایی از این شرکت ها هستیم که بسیار بیشتر از قیمتی که دارند ارزشمند هستند اما نام شیائومی به واسطه عملکرد خوبی که در زمینه فراوری گوشی های هوشمند داشته و محبوبیت بالای خود در این بخش، بیشتر سر زبان هاست و طبیعی است می بند ها بیشتر در مرکز توجه قرار داشته باشند.

اما قبل از اینکه وارد جزئیاتی شویم که در طول آنالیز متوجه شدیم، باید به نکات و قابلیت هایی اشاره کنیم که از می بند 6 می دانیم تا از چیزهایی نظیر قیمت، قابلیت ها و معینات روی کاغذ آن مطلع شویم. می بند 6 در مدلی که برای بازار جهانی در نظر گرفته شده، از NFC پشتیبانی نمی نماید و این قابلیت تنها در مدلی که برای بازار کشور چین در نظر گرفته شده در دسترس است. البته مدلی بدون پشتیبانی از NFC هم در چین به فروش می رسد که به نسبت مدل جهانی قیمت کمتری دارد. به صورت کلی، می بند 6 در سه مدل عرضه می شود که قیمت هر یک از آن ها به توضیح زیر است؛

  • می بند 6 نسخه مخصوص بازار جهانی بدون پشتیبانی از NFC: با قیمت 53 دلار
  • می بند 6 نسخه مخصوص بازار چین بدون پشتیبانی از NFC: با قیمت 35 دلار
  • می بند 6 نسخه مخصوص بازار چین با پشتیبانی از NFC: با قیمت 42 دلار

گفتنی است یکی از مدل هایی که در چین به فروش می رسند از سرویس پرداخت و دستیار صوتی ژیائو شیائومی هم بهره می برند. اما خبری از این ویژگی ها در مدل جهانی نیست. همانطور که مشاهده می کنید، قیمتی که شیائومی برای این مچ بند در نظر گرفته عالی است و تقریبا می توان گفت هر کاربری که در کنار گوشی هوشمند خود به دنبال یک گجت هوشمند سلامتی می شود و با قیمت بالایی روبرو شده، می تواند می بند 6 را به عنوان یک گزینه ارزشمند در نظر داشته باشد.

مچ بند شیائومی می بند 6 از نمایشگر بزرگتری به نسبت قبل بهره می برد که پنلی از جنس AMOLED داشته، از حدودا دو برابر فعالیت های بدنی بیشتری پشتیبانی می نماید، سنجش اکسیژن خون به آن اضافه شده، در حین خواب می تواند کیفیت تنفس شما را آنالیز کند و بسیاری چیزهای دیگر که البته شاید برای دارندگان کنونی مچ بندهای می بند 4 یا 5 دلایل ترغیب نماینده ای برای ارتقا به مدل 6 نباشند اما قطعا اگر کسی بخواهد بین این محصول و نمونه های مشابه با قیمت بالا نظیر فیت بیت یکی را انتخاب کند، می بند 6 ارزشمندتر خواهد بود.

متأسفانه شیائومی از این بابت که می بند 6 در کدام کشورها در دسترس قرار می گیرد توضیحی ارائه نداده اما می توان تا حدودی با اطمینان گفت تمام بازارهایی که می بند 4 و 5 در آن به فروش رفتند، می بند 6 را هم موجود خواهند کرد که از جمله این بازارها می توان به کشور خودمان اشاره نمود. این مچ بند در شش رنگ مشکی، نارنجی، زرد، زیتونی، کرم و آبی به فروش می رسد. معینات کامل می بند 6 را هم می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

معینات مربوط به نمایشگر می بند 61.56 اینچ AMOLED با پوشش محافظ ضد جذب اثرانگشت - 152 × 486 پیکسل - 326 پیکسل بر هر اینچ - بیشینه روشنایی 450 نیت
سنسورهاسنسور سنجش ضربان قلب - سنسور سه محوره شتاب سنچ - سنسور سه محوره ژیروسکوپ - سنسور سنجش میزان اکسیژن خون
باتری125 میلی آمپر ساعت - 14 روز ماندگاری در صورت استفاده سبک و معمولی
اتصالاتبلوتوث نسخه 5.0
قابلیت هاپشتیبانی از 30 حالت مختلف ورزشی - حالت تشخیص اتوماتیک 6 حرکت مختلف - سنجش اکسیژن خون - پایش خواب - تمرین تنفس - پایش استرس - قابلیت های مخصوص پایش سلامت بانوان - اطلاعات فعالیت های شخصی (PAI) - هشدار عدم فعالیت - ریموت دوربین
استاندارد مقاومتی5ATM - مقاومت در برابر فشار آب تا عمق 50 متر - مقاومت در برابر نفوذ آب باران و دوش دریافت
اپلیکیشن های سازگارMi Wear و Mi Fit
نوع شارژمغناطیسی
دستگاه های پشتیبانی شدهاندروید 5.0 و بالاتر - iOS 10 و بالاتر
ابعاد12.7 × 18.6 × 47.4 میلی متر = مچ بند

155 - 219 میلی متر = بند

رنگ بندیمشکی، نارنجی، زرد، زیتونی، کرم، آبی

می پردازیم به آنالیز مچ بند شیائومی می بند 6 تا ببینیم آیا این محصول می تواند در حال حاضر بهترین انتخاب برای آن دسته از کاربرانی باشد که به دنبال گجت سلامتی با قیمت مناسب می گردند یا خیر.

طراحی؛ همان همیشگی

شیائومی سری می بند خود را با طراحی تقریبا مشابهی راهی بازار می نماید و می بند 6 هم از این قاعده مستثنی نیست. البته این بدان معنا نیست که طراحی مچ بندهای شرکت نقاط ضعف زیادی دارد. اتفاقا این محصولات ظرافت و زیبایی خاصی دارند و پسندیده کاربران با سلیقه های مختلف واقع می شوند. بنابراین اینکه می بینیم می بند 6 هم مانند نسل های گذشته خود با چنین طراحی راهی بازار شده خوشحالیم. هرچند تمایل داشتیم اندکی تغییر در راستای ایجاد تنوع ببینیم اما این طور نشد. اگر هم بندهای خود ساعت خیلی توجه شما را جلب نکرد، می توانید از انوع و اقسام بندهای شخص ثالثی بهره ببرید که در طرح ها و رنگ های مختلف به فروش می رسند.

بندی که شیائومی به صورت پیش فرض برای این محصول در نظر گرفته حس خوبی دارد. بافت نرمی دارد و مو و گرد و غبار را هم جذب نمی نماید که یک نکته خوب در طراحی آن به حساب می آید. ضمناًً باید به این نکته هم اشاره کنیم، بندهایی که برای می بند 5 طراحی شده و اکنون به عنوان بند شخص ثالث به فروش می رسند، با این مچ بند نیز سازگاری دارند. بنابراین اگر از نسل 5 با بند خاص استفاده می کنید، می توانید از آن بند به همراه مدل جدید نیز بهره ببرید.

در بخش طراحی، یک نکته کاملا معین و البته خوب وجود دارد و آن هم نمایشگر بزرگتر محصول به نسبت قبل است. می بند 6 از نمایشگر 1.56 اینچی AMOLED استفاده می نماید که 50 درصد بزرگتر از نمایشگر 1.1 اینچی به کار رفته در می بند 5 است. همچنین این نمایشگر تا گوشه های پنل جلویی هم کشیده شده تا بدین ترتیب شاهد ظاهری مدرن تر و زیباتر باشیم.

متأسفانه سنسور نور محیطی در این مچ بند وجود ندارد. به همین خاطر برای تنظیم نور به صورت اتوماتیک در محیط های گوناگون با شرایط نوری متفاوت باید شخصا اقدام کنید تا به سطح لازم برسید. اما از این ها گذشته، کیفیت نمایشگر خیلی تغییر ننموده و در وصف آن همان کلمه خوب کفایت می نماید.

بیش از 100 واچ فیس برای دانلود در دسترس قرار گرفته است که متأسفانه کمتر از 10 نمونه از آن ها قابلیت شخصی سازی دارند. بیشتر این واچ فیس ها هم تم جالب و بامزه شخصیت های انیمیشنی به خود گرفته اند. شاید اگر به استفاده از تم هایی با شکل و شمایل رسمی تر تمایل داشته باشید، می بند 6 گزینه های زیادی روبه روی تان قرار ندهد.

طول عمر باتری

طول عمر باتری در مچ بندهای سری می بند شیائومی هیچ وقت برای کاربران مشکل ساز نبود و به گفته شیائومی، می بند 6 هم همین طور خواهد بود. شرکت چینی مدعی شده این محصول با یک بار شارژ، در استفاده معمولی می تواند 14 روز دوام داشته باشد اما طبق آنالیز های اجرا شده، این مدت زمان در حالی به دست می آید که سطح کاربری خود را اندکی از متوسط پایین تر نگه داشته باشید؛ مثلا فقط از ویژگی های معمولی مچ بند خود بهره ببرید. چون حداقل در این آنالیز، مچ بند شیائومی می بند 6 نتوانست در استفاده متوسط تا این اندازه دوام داشته باشد.

بسیاری از قابلیت های جدیدی که به این محصول اضافه شده باعث می شود باتری آن سریع تر از آنچه که انتظار داشتیم تخلیه شود. برای مثال قابلیت جدید امتیاز به تنفس می تواند تمام روز به آنالیز شرایط شما بپردازد یا مثلا افزایش فرکانس سنجش ضربان قلب در حالت استراحت و چیزهای این چنینی انرژی زیادی را می طلبند. البته یک سری از این قابلیت ها در محدوده استفاده متوسط قرار نمی گیرند. از طرفی بسیاری از کاربران می خواهند مچ بند هوشمندشان بیشتر از یک هفته با انجام کارهای متوسط به بالا دوام داشته باشد که می بند 6 حتی در صورت استفاده از تمام قابلیت های خود هم این امکان را به آن ها می دهد.

قابلیت های نرم افزاری می بند 6؛ مناسب برای پایش فعالیت های روزانه

همان طور که می دانید، این محصول یک مچ بند است و نه ساعت هوشمند. بنابراین باید انتظارات خود را در حد و اندازه های آن محدود کنید. با این حال به عنوان یک مچ بند که انتظار داشتیم قابلیت های معمولی را در خود جای داده باشد، می بند 6 کاملا مجهز است به امکانات پایه نظیر گام شمار، میزان کالری مصرف شده، مسافت طی شده، پایش ضربان قلب در حالت کار و استراحت، پایش شرایط خواب، سنجش سطح اکسیژن خون و بسیاری قابلیت های خوب دیگر.

متأسفانه در این محصول GPS مجزا وجود ندارد و کاربر برای بهره مندی از این قابلیت باید گوشی هوشمند خود را هم به همراه داشته باشد. کیفیت سنسورهای یاد شده نظیر پایش شرایط خواب و یا میزان کالری مصرف شده مشابه سنسورهای به کار رفته در نمونه های رقیب نظیر فیت بیت و گارمین است. اما سنجش قلب داستان خود را دارد.

پایش ضربان قلب در حالت استراحت را می توان طوری تنظیم کرد که هر 30، 10، 5 و 1 دقیقه، شرایط را به کاربر گزارش دهد که اگر ماندگاری بالاتر باتری مد نظرتان باشد، باید آن را روی 30 دقیقه تنظیم کنید. البته باید به این نکته هم دقت داشته باشید که گزارش اطلاعات هر 1 دقیقه به شما دید بهتری به نسبت شرایط تان می دهد اما از طرفی مصرف انرژی را تا حد زیادی بالا می برد. به نظر می رسد تنظیم گزینه مربوطه روی 5 دقیقه می تواند بهترین حالتی باشد که کاربر می تواند در کنار کسب اطلاعات از شرایط ضربان قلب خود، مصرف انرژی را هم پایین نگه دارد.

در این بخش، یعنی پایش ضربان قلب، محصولات گارمین عملکرد فوق العاده خوبی دارند. بسیاری از محصولات هوشمند این شرکت در زمینه سلامت، امکان پایش ضربان قلب در هر چند ثانیه در طول روز را به کاربر می دهند.

مانند مدل سال گذشته، می بند 6 هم می تواند وقتی ضربان قلب کاربر در زمان استراحت از حد مجاز فراتر رفت، به وی هشدار بدهد. البته در طول آنالیز هیچ وقت چنین اتفاقی رخ نداد اما این قابلیت در نماینده شرکت چینی وجود دارد. شیائومی می بند 6 در حین انجام فعالیت، ضربان قلب متوسط را چیزی بین 90 تا 140 پالس می داند. بنابراین هر میزان کمتر و بیشتر از 90 و 140 پالس باعث می شوند این مچ بند به کاربر هشدار دهد.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که به ادعای شخص آنالیز نماینده، می بند 6 در طول 10 دقیقه دویدن روی تردمیل، ضربان قلب وی را بیشتر از 150 و هر از چند گاهی روی 172 نشان می داد. این در حالی بود که با یک ابزار دقیق تر سنجش ضربان قلب، میزان واقعی روی 139 قرار داشت. بدیهی است اختلاف بین اعداد یاد شده بسیار بیشتر از آن چیزی است که بتوان آن را نادیده گرفت. به همین خاطر برای آن دسته از کاربرانی که فعالیت های بدنی سنگینی دارند که طی آن ضربان قلب ممکن است افزایش شدیدی داشته باشد و در عین حال پایش میزان پالس هم اهمیت بالایی حین انجام این فعالیت ها دارد، توصیه می شود می بند 6 را برای خرید در ذهن خود نداشته باشند و به سراغ مدل های بهتری بروند.

مچ بند شیائومی می بند 6 بیشتر برای افرادی در نظر گرفته شده که فعالیت های نیمه حرفه ای انجام می دهند و در همین محدوده هم عملکرد بسیار خوبی دارد. بدیهی است نمی توان انتظار داشت در محدوده قیمتی 50 دلار، یک مچ بند دقیق ترین عملکرد را در تمامی سطح تمرینات از خود به نمایش بگذارد.

تغییر مثبتی که به نسبت نسل گذشته در این محصول شاهد هستیم، تعداد فعالیت های ورزشی است که از آن پشتیبانی می شود. می بند 6 اکنون می تواند 30 فعالیت ورزشی را پشتیبانی کند که حدود 11 مورد بیشتر از تعدادی است که کاربران می بند 5 به آن دسترسی دارند. همچنین این محصول می تواند 6 فعالیت را به صورت اتوماتیک شناسایی کند که شامل دویدن، قد م زدن، دویدن روی تردمیل، دوچرخه سواری، دستگاه روئینگ و دستگاه اسکی فضایی (الپتیکال) می شوند. برای سایر فعالیت ها ابتدا باید گزینه مربوطه را روی مچ بند انتخاب و روی Start ضربه بزنید.

قابلیت خوب دیگر، پایش سطح اکسیژن خون است که به تازگی در بین محصولات سلامتی کاربرد و هواداران زیادی پیدا نموده. شیائومی هم این قابلیت را در می بند 6 قرار داده تا کاربران بتوانند سطح اکسیژن خون خود را بدون احتیاج به تست های خاصی فقط با استفاده از یک مچ بند کوچک انجام دهند. نکته جالب و البته غافلگیرنماینده اینجاست که سنسور یاد شده در می بند 6 به نسبت سنسور به کار رفته در ساعت هوشمند شیائومی می واچ، عملکرد بهتری دارد.

برای اندازه گیری میزان اکسیژن خون احتیاجی نیست که مدت زمان زیادی منتظر بمانید. ظرف مدت چند ثانیه این فرایند به اتمام می رسد. بیشتر مواقع در طول تست، این میزان روی 95-100 درصد قرار داشت که وقتی آن را با مدل هایی از شرکت رقیب مثل Forerunner 245 Music و یک سنسور مخصوص سنجش سطح اکسیژن خون مقایسه کردیم، نتایج کاملا نزدیک به هم بود تا می بند 6 این مرحله از آنالیز را با امتیاز خوبی پشت سر بگذارد.

البته در این بخش نکته ای وجود دارد که باید به آن اشاره شود. سنسور سنجش اکسیژن خون می بند 6 هنگام شب برای سنجش احتمالی آپنه خواب (وقفه تنفسی هنگام خواب) کار نمی نماید. آنالیز برای وقوع احتمالی آپنه خواب یکی از مهم ترین کاربردهای سنسور سنجش اکسیژن خون است که متاسفانه در می بند 6 چنین امکانی وجود ندارد. اگر قصد داشته باشید در طول شب هم به آنالیز میزان اکسیژن خون خود بپردازید، باید به دنبال محصولی بهتر و البته گران تر باشید. همچنین با وجود عملکرد نسبتا دقیق می بند 6 در سنجش میزان اکسیژن خون، شیائومی بیان نمود نتایج به دست آمده را نمی توان مبنای کارهای پزشکی و درمانی قرار داد و فقط برای مطلع سازی خود فرد باید استفاده و توجه شود. هرچند این قابلیت اگرچه بسیار مهم است اما کاربران زیادی هستند که اهمیت خاصی به آن نمی دهند.

قابلیت بسیار خوب دیگر می بند 6، که برای بانوان کاربرد خوبی دارد، مطلع سازی آن ها از دوران قاعدگی است. این سنسور به بانوان یاری می نماید مدت زمان دوران قاعدگی و تخمک گذاری را مشاهده نموده و البته پیش بینی می نماید چه زمانی، قاعدگی بعدی اتفاق خواهد افتاد. البته برای استفاده از این قابلیت باید آن را فعال کنید چون به صورت پیش فرض غیرفعال است. هنگامی که آن را فعال کردید، یک تقویم ماهانه در اپلیکیشن شیائومی Wear به نمایش در می آید که می توانید اطلاعات لازم خود را از آن بدست بیاورید.

بدیهی است اطلاعات لازم در این زمینه در اپلیکیشن شیائومی Wear به اندازه دستگاه های مخصوص این کار غنی نیست و حتی به نسبت آنچه که شیائومی پیش تر در اپلیکیشن Mi Fit ارائه می داد هم ضعیف تر است. قبلا می شد در Mi Fit، نشانه ها و حالات مختلف در دوران قاعدگی را ثبت کرد اما این امکان در اپلیکیشن جدید وجود ندارد. با این حال می توان این موضوع را هم رضایت بخش در نظر گرفت.

قابلیت بسیار خوب دیگری که در می بند 6 وجود دارد، PAI نام دارد که مخفف عبارت Personal Activity Intelligence به معنای اطلاعات مربوط به فعالیت های شخصی است. این ابزار به شما دید بهتری در رابطه با سلامت قلبی تان ارائه می دهد و در واقع یک امتیاز برایتان در نظر می گیرد. بدین ترتیب با هر فعالیتی که انجام می دهید، به این امتیاز افزوده می شود. فعالیت های سنگین تر که باعث شوند ضربان قلبتان افزایش داشته باشد، باعث کسب امتیاز بیشتری می شوند. هدف از تعبیه چنین قابلیتی این است که کاربر بتواند امتیاز خود را بالاتر از 100 نگه دارد تا طبق دستورالعمل های می بند 6، بدن در محدوده سلامتی مد نظر قرار داشته باشد.

می بند 6 می تواند شرایط خواب کاربران را پایش کند که شامل مدت زمان خواب، مراحل خواب مانند خواب سبک، عمیق و REM (خواب همراه با حرکات سریع چشم در دوره های 10 تا 20 ثانیه ای که طی آن ضربان قلب افزایش پیدا می نماید و میزان سوخت و ساز مغز هم به حد زمان بیداری می رسد)، کیفیت تنفس در طول خواب و حتی چرت زدن های در طول روز می شود. هنگامی هم که بیدار شوید، می بند 6 با در نظر دریافت تمام موارد یاد شده، به خواب شما از 1 تا 100 امتیاز می دهد.

اگرچه پایش خواب یکی از نقاط قوت های می بند 6 به حساب می آید اما یک سری مسائل در آن وجود دارد که باید اشاره نمود. طبق گفته های شخص آنالیز نماینده، یک بار می بند 6 به خواب وی از 100، 98 امتیاز داد. در حالی که در اطلاعات مربوط به آن، هیچ گونه خواب REM دیده نشد. این در حالی است که فیت بیت سنس (Fitbit Sense - محصول سلامتی فیت بیت)، نشان می داد وی حدود 41 دقیقه بیدار بود و 1 ساعت و نیم هم خواب همراه با حرکات سریع چشم داشت. برای اطمینان، شرایط خواب با گوگل نست هاب 2 هم آنالیز شد که در نهایت اعلام شد خواب کاربر خیلی هم آرام و راحت نبود!

این موضوع یک بار دیگر هم رخ داد و در شرایطی که نست هاب و فیت بیت سنس گزارش خوابی پرالتهاب را داده بودند، می بند 6 بیان نمود کاربر تنها یک بار بیدار بود و دیگر زمان هایی که دو محصول دیگر ثبت کردند را ثبت نکرد. جالب اینجاست که کاربر با خستگی از خواب بیدار شد اما می بند 6 امتیاز 95 را به او داد که البته اگر تمام زمان های بیداری و خستگی در طول شب ثبت می شد، امتیاز باید کمتر از این می بود.

پایش تعداد تنفس هنگام خواب هم کاملا معمولی است. در این بخش هم به کاربر از 1 تا 100 امتیاز داده می شود که مبتنی بر اطلاعات کسب شده از سنسور سنجش اکسیژن خون است. اطلاعات بیشتر در رابطه با امتیاز کسب شده را هم می توانید در اپلیکیشن شیائومی Wear مشاهده کنید. همچنین در این بخش یک سری توصیه های مبنی بر چگونگی تنفس بهتر به شما داده می شود.

اپلیکیشن شیائومی Wear؛ رضایت بخش (اما جای بهتر شدن دارد)

اپلیکیشنی که شیائومی برای کار با می بند 6 در نظر گرفته، شیائومی Wear نام دارد. تمام اطلاعات پایه و مورد احتیاج کاربران در رابطه با فعالیت های بدنی که دارند در این اپلیکیشن ثبت می شود. این اپلیکیشن سه بخش مختلف دارد که شامل Status به معنای شرایط، Workouts به معنای فعالیت بدنی و پروفایل می شوند.

منوی شرایط در واقع همان هوم اسکرین اپلیکیشن است که به شما فعالیت های اخیر، تعداد گام های همان لحظه، شرایط خواب شب گذشته و به طور خلاصه هر فعالیتی که توسط می بند 6 پایش شد را نشان می دهد. این صفحه رابط بسیار آسانی دارد و گشت و گذار بین آن هم ساده است. اما سربرگ Workouts به شما این امکان را می دهد هر فعالیتی را که مد نظر دارید آغاز کنید. در همین صفحه است که می توانید موقعیت مکانی خود و همچنین اطلاعات مربوط به فعالیتی که انجام می دهید را مشاهده کنید. در سربرگ پروفایل هم به تنظیمات مربوط به اپلیکیشن، نحوه نمایش اعلانات و… دسترسی خواهید داشت.

از لحاظ ظاهری، سهولت رابط کاربری و موارد اینچنینی، شیائومی Wear عملکرد بهتری از Mi Fit دارد. اما اهمیتی که شیائومی به ظاهر این اپلیکیشن داده بسیار بیشتر از اهمیتی بود که باید به کاربرد آن داده می شد. مثلا نمی توان این اپلیکیشن را به اپلیکیشن های شخص ثالثی مثل استراوا (Strava)، گوگل فیت و … متصل کرد. همچنین دیتاهای خام ثبت شده را هم نمی توان به وسیله آن به دستگاهی دیگر ارسال کرد. در نتیجه هر اطلاعاتی که می بند 6 ثبت و به این برنامه ارسال می نماید درون آن خواهد ماند. البته اگر به کاربر امکان آنالیز دقیق این اطلاعات داده می شد مسئله ای نبود که این مورد هم وجود ندارد.

مثلا ضربان قلب را در نظر بگیرید. داده های ثبت شده به وسیله یک چارت به شما نشان داده خواهد شد که شامل ضربان قلب حدبیشتر و متوسط می شود. جز این دو، هیچ داده دیگری در دسترس نیست و نمی توان مثلا ضربان قلب دقیق را در یک زمان خاص مشاهده کرد. به همین خاطر است که می گوییم Wear یک اپلیکیشن کاملا معمولی است. متأسفانه یک سری قابلیت های خوب از این اپلیکیشن حذف شده و از طرفی یک سری قابلیت های خوب باید به آن اضافه شود تا بتوان Wear را یک اپلیکیشن سلامتی قدرتمند و البته همه چیز تمام خطاب کرد.

قابلیت های هوشمند؛ محدود در مدل جهانی

می بند 6 یک سری قابلیت های خوب ساعت های هوشمند را به شکل خیلی معمولی درون خود جای داده و از طرفی از قابلیت های بسیار خوبی هم بهره می برد که در بعضی مچ بندهای هوشمند شاهد آن ها نیستیم. این محصول می تواند اعلانات گوشی های هوشمند شما را نشان دهد اما هیچ کاری نمی توان با آن ها انجام داد. حتی خواندن این اعلانات هم در نمایشگر کوچکی که می بند 6 دارد بسیار سخت است. به همین خاطر فقط می توان از آن به عنوان محصولی استفاده کرد که به کاربر اطلاع می دهد اعلانی دریافت شده و سپس باید سراغ گوشی هوشمند رفت تا بتوان اقدامات لازم را انجام داد.

در رابطه با قابلیت های هوشمند باید بگوییم می بند 6 در دو مدل وارد بازار چین و در یک مدل وارد بازار جهانی می شود. در مدل جهانی و یک مدل چینی شاهد استفاده از NFC نیستیم. اما یک مدل دیگر به NFC مجهز شده که متأسفانه فقط در چین برای خرید در دسترس قرار گرفته است. هر دو مدل مخصوص بازار چین هم از دستیار صوتی ژیائو شیائومی پشتیبانی می نمایند. انتظار داشتیم همانند هوامی (زیرمجموعه شیائومی) که سال گذشته محصولی شبیه به می بند با پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا برای بازار جهانی عرضه کرد، در می بند 6 مخصوص بازارهای جهانی هم یک دستیار صوتی را ببینیم که این طور نشد.

یک قابلیت خوبی که در می بند 6 وجود دارد و خوشبختانه به بازار خاصی محدود نیست، حالت تیره است که شیائومی در این بخش عملکرد بهتری حتی از محصولات گوگل با سیستم عامل Wear OS دارد. می توان در تنظیمات نمایشگر می بند 6، حالت تیره را طوری تنظیم کرد که در زمان خاصی فعال شود. همچنین قابلیت raise-to-wake هم در این مچ بند وجود دارد که آن هم قابل زمان بندی است. این قابلیت باعث می شود وقتی دست خود را بالا می آورید تا مچ بند را ببینید، نمایشگر به صورت اتوماتیک روشن شود. اما می توان آن را زمان بندی کرد که هنگام خواب، با بلند کردن ناخواسته دست، نمایشگر روشن نشود.

در نهایت می رسیم به یک سری اپلیکیشن های پیش فرض نظیر ساعت زنگ دار، تایمر، کرنومتر، اپلیکیشن کنترل دوربین گوشی و find my device برای زمانی که دستگاه گم می شود. همچنین امکان کنترل موسیقی پخش شده در گوشی هم به وسیله می بند 6 وجود دارد. این لیست تمام اپلیکشین هایی بود که با روشن کردن مچ بند با آن روبرو می شوید؛ هیچ اپلیکیشن شخص ثالث یا واچ فیس شخص ثالثی هم در این محصول پشتیبانی نمی شود.

مچ بند می بند 6؛ برنده یا بازنده؟

مچ بند شیائومی می بند 6 بدون شک در محدوده قیمتی که قرار گرفته است، یکی از بهترین هاست و شاید بتوان گفت بهترین مچ بندی است که تا به این لحظه در سال 2021 راهی بازار شده. در محدوده قیمتی حدودا 50 دلار، هرآنچه که باید از این مچ بند انتظار داشته باشیم برآورده شده و اگر هم در بخش هایی نتواند احتیاجمان را پوشش دهد، مسلما نباید آن را نقطه ضعف بزرگی به حساب بیاوریم.

با این حال یک سری مسائل در این محصول وجود دارد که به ازای پرداخت هزینه بیشتر می توانید مدل های بهتری را خریداری کنید. اما می بند 6 به نسبت نسل گذشته خود از بسیاری جهات بهتر شده و همین موضوع پیشرفت شیائومی را در این زمینه نشان می دهد. بدیهی است یک سری بخش ها هنوز جای پیشرفت دارند اما می بند 6 در مجموع انتخاب خوبی برای کاربران با احتیاجهای معمولی است.

نقاط قوت شیائومی می بند 6

  • قیمت مناسب
  • طول عمر بالای باتری در استفاده معمولی
  • نمایشگر بزرگتر و باکیفیت تر
  • پشتیبانی از حالت های مختلف ورزشی
  • قابلیت های هوشمند کاربردی
  • پایش دقیق ضربان قلب حین استراحت

نقاط ضعف شیائومی می بند 6

  • عملکرد نه چندان دقیق سنسور ضربان قلب حین فعالیت های ورزشی سنگین
  • عملکرد نه چندان دقیق قابلیت پایش خواب
  • اپلیکیشن شیائومی Wear به توجه بیشتری احتیاج دارد
  • NFC و دستیار صوتی هوشمند در مدل های جهانی در دسترس قرار ندارند

با در نظر دریافت نکات بالا، به نظر می رسد مچ بند شیائومی می بند 6 را می توان به عنوان یک مچ بند خوب به کاربران با بودجه محدود توصیه کرد. با این حال نظر شما در رابطه با این محصول چیست؟

منبع: Android Authority

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7282

به "آنالیز شیائومی می بند 6؛ برنده ای بی چون و چرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شیائومی می بند 6؛ برنده ای بی چون و چرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید