یک مقام مسئول در گفت وگو با خبرنگاران: کمبود آرد در نانوایی ها همچنان ادامه دارد، توزیع قطره چکانی گندم در کارخانه های آرد

به گزارش مجله هاستفا، کرمی گفت: با توجه به آنکه سامانه جامع آرد و نان به تازگی راه اندازی شده است، همچنان نانوایی ها با مشکل کمبود آرد روبرو هستند.

یک مقام مسئول در گفت وگو با خبرنگاران: کمبود آرد در نانوایی ها همچنان ادامه دارد، توزیع قطره چکانی گندم در کارخانه های آرد

محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه مشکل کمبود آرد در نانوایی ها همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه سامانه جامع آرد و نان به تازگی راه اندازی شده است، همچنان نانوایی ها با مشکل کمبود آرد روبرو هستند چرا که همانند گذشته امکان خرید آرد با کیفیت از کارخانه ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون بازرگانی دولتی قطره چکانی گندم را در اختیار کارخانه های آرد سازی قرار می دهد که این امر موجب شده است تا نتوانیم آرد مورد احتیاج را تامین کنیم.

کرمی با بیان اینکه در شرایط کنونی امکان انتخاب آرد از کارخانه های منتخب آرد سازی وجود ندارد، گفت: با وجود آنکه در سال 93 همزمان با آزادسازی نرخ نان، امکان خرید آرد از هر کارخانه های آرد سازی وجود داشت، اما در شرایط کنونی این امکان وجود ندارد که انتظار می رود در روزهای آینده مشکل کمبود آرد در واحدهای نانوایی مرتفع شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود آنکه بازرگانی دولتی با راه اندازی سامانه جامع آرد و نان در سراسر کشور در نظر دارد که از سودجویی احتمالی جلوگیری کند، اما بروز بعضی اشکالات در این سامانه موجب شده است که سهمیه آرد بعضی نانوایی ها به طور کامل حذف یا کاهش یابد از اینرو انتظار می رود مشکل سامانه هر چه سریع تر مرتفع گردد.

وی از منتفی بودن افزایش قیمت نان تا انتها سال اطلاع داد و گفت: با توجه به آنکه تا انتها سال زمان زیادی باقی نمانده است، از این رو قیمت نان گران نخواهد شد تا هزینه های دستمزد و بیمه برای سال آینده معین گردد.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدها به نقطه سر به سر رسیدند، اعلام کرد: هم اکنون هزینه بسیاری از واحدهای نانوایی با درآمدشان به نقطه سر به سر رسیده است، حال باید منتظر ماند و دید که قیمت دستمزد، بیمه و سایر هزینه های سربار برای سال آینده چقدر افزایش می یابد تا براساس آن پیشنهاد خود را به ستاد تنظیم بازار اعلام کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 83

به "یک مقام مسئول در گفت وگو با خبرنگاران: کمبود آرد در نانوایی ها همچنان ادامه دارد، توزیع قطره چکانی گندم در کارخانه های آرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مقام مسئول در گفت وگو با خبرنگاران: کمبود آرد در نانوایی ها همچنان ادامه دارد، توزیع قطره چکانی گندم در کارخانه های آرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید