یک اثر باستانی ترکیه که برای حفاظت به یاری جهانیان احتیاج دارد

به گزارش مجله هاستفا، Phrygia نام منطقه ای در ترکیه است که در سال 1200 قبل از میلاد مردم Phrygians در آن زندگی می کردند و به دلیل نوع بافت تاریخی خود ظرفیت بسیار بالایی برای جذب گردشگر دارد. طی این سال ها چندین مجموعه تصمیم به اجرای برنامه های حفاظت و نگهداری از این سایت فرهنگی گرفتند که متاسفانه به سبب رقابت های منفعت طلبانه ای که ایجاد شد، پیروز به انجام این کار نشدند.

یک اثر باستانی ترکیه که برای حفاظت به یاری جهانیان احتیاج دارد

در سال های اخیر هیچ حفاری جدیدی در منطقه انجام نشده و اقداماتی که می تواند به نگهداری و حفاظت از آن یاری کند، نیز صورت نگرفته است. بنابراین بسیاری از کارشناسان میراث فرهنگی ترکیه این آثار باستانی را در معرض خطر نابودی می دانند و از کل جهانیان خواهان حمایت و یاری در این زمینه شده اند.

این در حالی است که مسئولان ترکیه هیچ اقدامی برای ساخت جاده های مناسب به منظور دسترسی جهانگرد ها و بازدیدکنندگان به این سایت انجام نداده و حتی کوچکترین طرح و برنامه ای که بتواند به توسعه این آثار باستانی یاری کند نیز در دستور کار خود قرار نداده اند.

از این رو کارشناسان و متخصصان حوزه معتقدند که شاید یک دلیل سیاسی یا لجاجت های مسئولان باعث شده که این اثر باستانی رها گردد و هیچ گونه اقدامی برای حفاظت و نگهداری از آن انجام نگردد. درحالیکه اگر شرایط بازدید جهانگرد ها و علاقه مندان از این اثر فراهم گردد، آنگاه هم به لحاظ مادی و هم معنوی می تواند سودآوری قابل قبولی برای ترکیه به دنبال داشته باشد.

نکته جالب توجه اینجاست که ساکنان آن منطقه و روستاییان هم درخواست دارند که مراحل حفاظت و حتی بازسازی بخش هایی از این اثر باستانی هرچه زودتر شروع گردد تا جهانیان با این سایت ارزشمند آشنا شده و به سوی آن جذب شوند. از این رو درخواست یاری از جهانیان تنها به کارشناسان و فعالان این حوزه ختم نمی گردد، بلکه مردم آن منطقه نیز خواهان این موضوع شده و با یکدیگر متحد شده اند.

گفتنی است که حفاظت و بازسازی این اثر باستانی می تواند توسعه مالی آن منطقه را نیز به دنبال داشته باشد و شرایط معیشتی مردم روستا را نیز بهبود بخشد. از این رو چنین اقدامی برای مردم هم بسیار مفید خواهد بود و می تواند زندگی آن ها را متحول کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5065

به "یک اثر باستانی ترکیه که برای حفاظت به یاری جهانیان احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اثر باستانی ترکیه که برای حفاظت به یاری جهانیان احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید