یونکر: ترکیه به این زودی به اتحادیه اروپا ملحق نخواهد شد

به گزارش مجله هاستفا، رئیس کمیسیون اروپا گفت که ترکیه فعلا در موضعی نیست که به این زودی عضو اتحادیه اروپا گردد.

یونکر: ترکیه به این زودی به اتحادیه اروپا ملحق نخواهد شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا امروز دوشنبه در سخنانی تاکید نمود: ترکیه اکنون در موضعی نیست که بتواند به این زودی به اتحادیه اروپا بپیوندد و همه مذاکرات برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا فورا متوقف خواهد شد، اگر مقامهای آنکارا مجازات اعدام را بار دیگر وضع نمایند.

پس از وقوع کودتای نافرجام 15 جولای در ترکیه، مقامهای دولت آنکارا بیش از 60 هزار سرباز، پلیس، قاضی، معلم و کارکنان دولتی دیگر را از کار برکنار ، بازداشت یا تحت بازپرسی قرار داده اند.

یونکر در مصاحبه با شبکه 2 تلویزیون فرانسه توضیح داد: من بر این باورم که ترکیه در شرایط کنونی اش، در موضعی قرار ندارد که بتواند به این زودی و حتی در مدت زمان طولانی تری به اتحادیه اروپا ملحق گردد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است: از زمان کودتای نافرجام تا به امروز بیش از 13165 نفر بازداشت شده اند. این افراد شامل 8838 سرباز، 2101 قاضی و دادستان و 1485 مامور پلیس و 689 غیر نظامی بوده اند.

ترکیه روز پنجشنبه شرایط فوق العاده به مدت 3 ماه اعلام نموده و اجرای کنوانسیون حقوق بشر اروپا را به حالت تعلیق درآورده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2650

به "یونکر: ترکیه به این زودی به اتحادیه اروپا ملحق نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونکر: ترکیه به این زودی به اتحادیه اروپا ملحق نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید