یوان دیجیتال چین سلطه دلار آمریکا را از بین می برد

به گزارش مجله هاستفا، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مورگان گریک گفت استفاده ابزاری از دلار موقعیت آن را به عنوان ارز ذخیره دنیا از بین می برد و یوان دیجیتال جایگزین دلار آمریکا خواهد شد.

یوان دیجیتال چین سلطه دلار آمریکا را از بین می برد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا اخیرا این اتهام را که دولت ترامپ در سیاست های خود برای محدود کردن تجارت با سایر کشورها از دلار به عنوان یک سلاح استفاده می نماید، رد نموده است.

مایکل یوسکو، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مورگان گریک گفت استفاده ابزاری از دلار موقعیت آن را به عنوان ارز ذخیره دنیا از بین میبرد. وی همچنین جایگزینهای دلار آمریکا را برشمرد.

یوسکو می گوید: ما مدتهاست در این جهت قرار داریم. ما همیشه از دلار و آمریکا به عنوان یک سلاح استفاده نموده ایم.

وی شرح می دهد استفاده ابزاری از ارز تنها می تواند توسط ارز ذخیره دنیا انجام گردد که از قدیم در اختیار کشوری با قدرتمند ترین نیروی دریایی بوده است. این کشورها در زمان های مختلف عبارت بودند از پرتغال، اسپانیا، فرانسه، انگلیس و آمریکا.

وی می گوید: چین به این نتیجه رسیده که جنگ بعدی جنگ ریزتراشه ها خواهد بود نه کشتی ها . یک جنگ سایبری خواهد بود. و ما در حال حاضر شاهد عناصر آن هستیم. بنابراین، به نظر من اتفاقی که می افتد این است که چین این رقابت را با ارز ملی دیجیتال خود برنده می گردد. یک یوان دیجیتال که جایگزین سلطه دلار آمریکا خواهد شد و ارز ذخیره دنیا خواهد بود.

وی اضافه نمود در آخر هم بیت کوین این رقابت را می برد: بیت کوین توسط بانک های مرکزی نگهداری خواهد شد. این ارز مجازی یک سیستم ذخیره دنیای ایجاد می نماید و خودش بخشی از آن خواهد بود.

یوسکو اشاره می نماید : کشوری را که بتواند واحد پولش را به بیت کوین انتقال دهد نمیتوان تحریم کرد.

45

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2167

به "یوان دیجیتال چین سلطه دلار آمریکا را از بین می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوان دیجیتال چین سلطه دلار آمریکا را از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید