گردباد نپارتاک سواحل چین را درهم پیچید

به گزارش مجله هاستفا، طوفان و گردباد در شهرهای ساحلی چین چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است.

گردباد نپارتاک سواحل چین را درهم پیچید

با ما همراه باشید و با تور بهاری چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران؛گردباد نپارتاک(Nepartak) که طی چند روز گذشته سواحل چین را درنوردیده است دست کم جان 6 نفر را گرفت.

بر اساس گزارش شین هوا، این گردباد که استان ساحلی فوجیان را تحت تاثیر قرار داد، دست کم 6 نفر را کشت و 8 تن دیگر هم مفقود شده اند.

نپارتاک که در فوجیان با بارش شدید باران و وزش بادهای بسیار قوی همراه شده بود چندین خانه را ویران کرد و منجر به رانش زمین در این منطقه شد.

به گفته مقاامات این استان، 438 هزار نفر خانه های خود را ترک نموده اند و صدها پرواز و قطار لغو شد و آسیبی که به نیروگاه برق این استان وارد شده باعث شده مناطق بسیاری در این استان بدون برق مانده اند.

گردباد که روز آدینه تایواتن را تحت تاثیر خود قرار داد دو نفر را کشته و 72 تن دیگر را زخمی کرد.

هواشناسان علت این گردباد را تغییرات در الگوی آب و هوای منطقه به دلیل پدیده ال نینو ذکر نموده اند که به گفته آنها میزان بارش ها را تا 50 درصد افزایش داده است.

منابع دولتی در چین روز آدینه از مرگ دست کم 164 نفر به دلیلی جاری شدن سیل خبر دادند؛ این در حالی است که تغییرات جوی 32 میلیون نفر را در 26 استان چین تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2565

به "گردباد نپارتاک سواحل چین را درهم پیچید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردباد نپارتاک سواحل چین را درهم پیچید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید