کشف 4 دستگاه فلزیاب در همدان در 3 ماه نخست امسال

به گزارش مجله هاستفا، فرمانده یگان حفاظت میراثفرهنگی همدان از کشف و ضبط چهار دستگاه فلزیاب و دستگیری 44 نفر از متخلفان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

کشف 4 دستگاه فلزیاب در همدان در 3 ماه نخست امسال

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی همدان، سرهنگ محمد حاجی عزیزی یکشنبه 8 تیرماه گفت: طی سه ماهه اول سال جاری، عوامل این یگان با همکاری نیروی انتظامی پیروز به کشف 1509 قلم اشیای اصل و بدل تاریخی از جمله خمره سفالی مربوط به دوره اشکانی ساسانی در سطح استان شده اند.

او افزود: در طول این مدت چهار دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط و 44 نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز، خرید و فروش اشیای تاریخی و فلزیاب غیرمجاز دستگیر شده اند، بیشترین آمار دستگیری ها مربوط به شهرستان های ملایر با 16 نفر، رزن هشت نفر و اسدآباد هشت نفر است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی همدان با اشاره به اینکه با 13 سایت اینترنتی متخلف نیز از طریق دادستانی کل کشور برخورد شده است، گفت: طی سه ماه گذشته، 25 گشت تلفیقی و عملیات مشترک با نیروی انتظامی و 32 جلسه تعامل و همکاری با ناجا، انجمن های میراثفرهنگی و دستگاه های دولتی ذیربط و مراجع قضایی اجرا شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4404

به "کشف 4 دستگاه فلزیاب در همدان در 3 ماه نخست امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 4 دستگاه فلزیاب در همدان در 3 ماه نخست امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید