کشف شاهکار شش میلیون یورویی دوران رنسانس در آشپزخانه

به گزارش مجله هاستفا، یکی از شاهکارهای نقاش ایتالیایی دوران رنسانس به ارزش چهار تا شش میلیون یورو در آشپزخانه خانه ای نزدیک پاریس کشف شد.

کشف شاهکار شش میلیون یورویی دوران رنسانس در آشپزخانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای اف پی، چیمبوئه (نقاش فلورانسی قرن 13) تابلوی موسوم به تمسخر مسیح در حوالی سال 1280 همراه هفت تابلوی دیگر با موضوع مصیبت ها و مصلوب شدن عیسی مسیح کشیده بود. این تابلو در سال های اخیر در دست زنی بود که آن را در راهروی بین آشپزخانه و نشیمن خانه شهری در شمال پاریس روی دیوار قرار داده و درست زیر تابلو هم یک اجاق خوراک پزی گذاشته بود.

کارشناسان هنر دوران رنسانس ارزش تمسخر مسیح را بین چهار تا شش میلیون یورو ارزیابی می کنند. دو صحنه دیگر از همین مجموعه یعنی بانوی پاکدامن و کودک با دو فرشته و شلاق زدن مسیح به ترتیب در نشنال گالری لندن و فریک کالکشن نیویورک نگهداری می شوند. تابلوی موجود در نشنال گالری چند قرن گم شده بود، تا اینکه یک نجیب زاده بریتانیایی آن را میان اموال اجدادی خود یافت و سال 2000 به تماشای مردم گذاشت.

زن فرانسوی که تصور می کرد تمسخر مسیح صرفا یک نقاشی مذهبی قدیمی است، آن را نزد دلال های محلی برد تا ارزشگذاری کنند. آنجا بود که مشخص شد این تابلو بسیار قدیمی و بسیار ارزشمند است. حراج خانه آکتیون در شمال پاریس روز 27 اکتبر این نقاشی چیمبوئه را چکش می زند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 396

به "کشف شاهکار شش میلیون یورویی دوران رنسانس در آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شاهکار شش میلیون یورویی دوران رنسانس در آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید