کشف دنیای نامرئی در آثار یک عکاس فرانسوی

به گزارش مجله هاستفا، پیر لوئیس فرر، یک عکاس فرانسوی با عکاسی مادون قرمز، تصاویری بینظیر از دنیایی نامرئی خلق نموده است. در ادامه با ما به تماشای این عکس های زیبا بنشینید.

کشف دنیای نامرئی در آثار یک عکاس فرانسوی

از زمانی که عکاسی در قرن نوزدهم اختراع شد، این هنر راهی برای نمایش ذات حقیقی دنیا بوده است. در طول سال ها آثار عکاسان متعدد، جلوه های مختلفی از طبیعت را به ما نشان داده اند.

اما گاهی عکاسی می تواند دنیایی نامرئی را برای ما آشکار سازد؛ دنیایی که همواره جلوی دیدمان بوده، ولی چشمان ما قادر به درک آن نیست. برای همین موضوع، یک عکاس فرانسوی به نام پیر لوئیس فرر (Pierre-Louis Ferrer) با روش مادون قرمز، به عکاسی پرداخته است.

عکاسی مادون قرمز تکنیکی است که در آن قسمت مرئی نور حذف می گردد و فقط پرتوهای مادون قرمز ثبت می شوند. رفتار انعکاسی مادون قرمز با نور مرئی فرق دارد و چون چشم انسان مادون قرمز را نمی بیند، عکس هایی به وجود می آیند که در واقعیت دیده نمی شوند.

پیر لوئیس سال ها از کشور خود، فرانسه، عکس های مادون قرمز گرفته و اخیرا مجموعه ای از منطقه ساووآ (Savoie)، واقع در اوورنی رون آلپ در جنوب شرقی کشور فرانسه را تکمیل نموده است.

پیر لوئیس در مصاحبه با لونلی پلنت گفت:

این حقیقت که می توانم عکس هایی از دنیای نامرئی بگیرم، بسیار شگفت انگیز است.

من واقعیت را اصلاح نمی کنم، بلکه روی دیگر آن را بر اساس قوانین فیزیکی آشکار می سازم.

این منطقه آرام کوهستانی در عکس های او به نظر، یک منظره نفسگیر با رنگ قرمز پر جنب و جوش می آید. علت این مساله این است که هر مکانی که او از آن عکس گرفته، دارای یک رنگ غالب است؛ رنگی که خود پیر لوئیس بر اساس موضوع و اتمسفری که میخواهد به آن بدهد، انتخاب می نماید. ساووآ قرمز است، زیرا آخرین تحقیق او بر اساس رندر فیلم مادون قرمز در عکاسی دیجیتال بوده است که این قرمز عمیق و حس و حال دراماتیک را به خوبی شرح می دهد.

او چگونه این کار را انجام می دهد؟ او به لونلی پلنت اینگونه شرح می دهد:

یک نکته جالب در خصوص این سیستم عکاسی، احتمال اختلاط نور مادون قرمز و کمی نور مرئی است. با این روش، عناصری که در منظره مورد نظر به نور مادون قرمز حساس هستند، با نور مرئی رنگ می شوند.

اگر ساووآ قرمز است، منطقه دوردوین در جنوب غربی فرانسه به رنگ زرد طلایی در می آید. رنگ، چشم میزانایی زنده ایجاد می نماید و خطوط گرافیکی باغ ها را آشکار می سازد. و سپس مرکز، پاریس، با یک رنگ آمیزی سفید خیره کننده به پیر لوئیس اجازه می دهد تا کنتراستی بین خلوص طبیعت و شهرنشینی خلق کند.

پیر لوئیس، سابقه قوی در مهندسی سنسور و فیزیک نور دارد که کاملا علت علاقه و اشتیاق او به نور و متعلقات آن را توجیه می نماید. او در خصوص آینده گفت:

پروژه های متعددی از جمله متروی پاریس در برنامه کاری خود دارم.

او بعلاوه به فکر توسعه کار خود در زمینه عکس های پرتره مادون قرمز است که درست به میزان عکس های چشم میزانای مادون قرمز، منحصر به فرد و وهم آور است.

اگر می خواهید پروژه های آینده پیر لوئیس را دنبال کنید، می توانید وب سایت رسمی و اینستاگرام او را دنبال کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9783

به "کشف دنیای نامرئی در آثار یک عکاس فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف دنیای نامرئی در آثار یک عکاس فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید