کرمان در گریبان ملخ ، برای مهار ملخ ها احتیاج به نیروی جهادی داریم

به گزارش مجله هاستفا، دبیر مجمع جهادگران استان کرمان گفت: بحران ملخ ها در کرمان به مزارع و دشت های کشاورزی خسارات بزرگی را وارد کرده و در حال حاضر نبود تجهیزات کافی مانع انجام اقدامات لازم برای مهار آن است.

کرمان در گریبان ملخ ، برای مهار ملخ ها احتیاج به نیروی جهادی داریم

سید حسام الدین حسینی، دبیر مجمع جهادگران استان کرمان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مهار ملخ هایی که به زمین های کشاورزی استان حمله ور شده اند، گفت: از سنوات گذشته با توجه به تغییرات آب و هوایی، معضل ملخ ها در کرمان رواج پیدا کرد. در دو سال گذشته با جاری شدن رودخانه های فصلی و دیگر تحولات جوی چنین ماجرایی پیش آمد.

حسینی عنوان کرد: امسال نیز حجم عظیمی از ملخ های صحرایی از دریا عبور کرده و در حال حاضر زندگی مردمان رودبار جنوب، رمشک و قلعه گنج را مختل کرده اند. این در حالی است که به دلیل سم پاشی های مداوم، بخش اعظمی از جانداران جازموریان از بین رفته اند. با این وجود تنها راه مقابله با ملخ ها سم پاشی است در غیر این صورت رشد تصاعدی خواهند داشت و می توانند زنجیره غذایی کشور را دچار تخریب کنند.

دبیر مجمع جهادگران استان کرمان افزود: می توان گفت که در مناطق درگیر بحران ملخ احتیاج به نیروی جهادی، برطرف کردن هزینه اجاره تراکتور و ماشین های سم پاش و یگر هزینه ها به شدت به چشم می آید.

وی گفت: این ملخ ها از سمت عربستان وارد ایران شده و در بازه های زمانی مختلف رفتار گوناگون دارند. سرعت رشد بالایی داشته و وقتی تخم گذاری می کنند تعداد بیشتری را تولید می کنند و به شدت به خوردن دانه های روغنی علاقه دارند.

حسینی عنوان کرد: جهاد کشاورزی تا به امروز اقداماتی را انجام داده، ولی ظرفیت کمک در حجم بالاتر وجود دارد. در صورتی که برنامه ای برای مهار این هجوم نداشته باشیم به زمین های زراعی در وسعت بیشتری آسیب وارد خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4192

به "کرمان در گریبان ملخ ، برای مهار ملخ ها احتیاج به نیروی جهادی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان در گریبان ملخ ، برای مهار ملخ ها احتیاج به نیروی جهادی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید