کرزی: سرنوشت انتخابات افغانستان را آمریکا معین می نماید

به گزارش مجله هاستفا، رییس جمهور پیشین افغانستان با انتقاد از دخالت های آمریکا در افغانستان گفت: انتخابات افغانستان در دست افغان ها نبوده و آمریکا به خاطر منافع خود سرنوشت آن را معین می نماید.

کرزی: سرنوشت انتخابات افغانستان را آمریکا معین می نماید

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان از دخالت آمریکا در امور افغانستان انتقاد کرد.

وی که با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا مصاحبه می کرد، گفت: انتخابات افغانستان در دست افغان ها نبوده و برگزاری انتخابات در این کشور سلسله معاملات بیگانگان بوده است.

کرزی اضافه نمود: در آن موقع (سال 2009) که من کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بودم، نیز انتخابات در دست ما نبود و انتخابات 2014 و انتخابات سال جاری نیز به همین شکل بود...نه تنها آمریکا، بلکه کشورهای دیگر به همراه آمریکا به خاطر منافع خود در انتخابات افغانستان به شدت دخیل هستند.

رییس جمهور پیشین افغانستان تاکید نمود انتخابات زمانی از آن افغان ها خواهد بود که کنترل همه مراحل انتخابات در دست افغان ها بوده و در افغانستان صلح تامین شده باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تشکیل حکومت موقت در افغانستان گفت: هوادار حکومت موقت نیستم، اما از هر آن چیزی که منجر به تامین صلح در افغانستان گردد چه انتخابات باشد یا هم هر اقدام دیگری، حمایت خواهم کرد.

کرزی همچنین بر ادامه مذاکرات صلح تاکید و از به تعویق انداختن این فرایند از سوی آمریکا و یا دولت افغانستان به بهانه آتش بس انتقاد کرد.

وی اضافه نمود: پس از توقف مذاکرات صلح از سوی ترامپ، به نماینده این کشور (خلیلزاد) گفتم که اگر شما (آمریکا) خواهان آتش بس هستید باید بمباران افغانستان را متوقف کنید.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2249

به "کرزی: سرنوشت انتخابات افغانستان را آمریکا معین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی: سرنوشت انتخابات افغانستان را آمریکا معین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید