کاهش 14 درصدی جان باختگان تصادف های درون شهری در سمنان

به گزارش مجله هاستفا، رئیس پلیس هدایت و رانندگی استان سمنان گفت: جان باختگان تصادف های درون شهری استان سال 98 در مقایسه با سال قبل از آن 14 درصد کاهش داشته است.

کاهش 14 درصدی جان باختگان تصادف های درون شهری در سمنان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سرهنگ موسی بزرگی اضافه نمود: بیشترین تصادف های منجر به فوت درون شهری در استان سمنان در سال گذشته مربوط به شهرستان شاهرود و سپس دامغان و سمنان بود.

وی بیان نمود: تصادف های منجر به فوت در معابر شهری شهرستان سمنان و شاهرود در سال 98 نسبت به سال قبل از آن به ترتیب 53 و 9 درصد کاهش، اما این شاخص در شهرستان دامغان 166 درصد افزایش داشت.

رئیس پلیس هدایت و رانندگی استان سمنان ادامه داد: تصادف های جرحی درون شهری در این مدت در استان نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سال 98 سرنشینان وسایل نقلیه سواری ها در مجموع تصادف های درون شهری استان بیشترین آسیب را دیدند، اظهار کرد: در این مدت بیشترین آسیب دیدگی و خسارت در تصادف های جرحی و منجر به فوت درون شهری استان نیز، مربوط به راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده بود.

بزرگی بیان نمود: علت عمده تصادف های معابر درون شهری در استان سمنان، رعایت نکردن حق تقدم و بیتوجهی راننده به جلو بود.

رئیس پلیس هدایت و رانندگی استان سمنان با اشاره به اقدامات سازنده پلیس در ترویج فرهنگ ترافیکی یادآور شد: ترویج فرهنگ ترافیکی در بین اقشار مختلف جامعه و آموزش به بچه ها به عنوان آینده سازان کشور در مدرسه ها، مهدکودک ها نقشی انکارناپذیر در کاهش سوانح رانندگی دارد و در این بین رسانه ها نقشی موثر در اطلاع رسانی، مطلع سازی و ترویج فرهنگ ترافیکی دارند.

استان سمنان بیش از 8 هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یک هزار کیلومتر راه روستایی دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3498

به "کاهش 14 درصدی جان باختگان تصادف های درون شهری در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 14 درصدی جان باختگان تصادف های درون شهری در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید