کامچاتکا؛ منطقه عجیب روسیه با آتش فشان های بزرگ و یخ بندان همیشگی

به گزارش مجله هاستفا، روسیه یکی از سردترین نقاط جهان است. این کشور پهناور با تاریخ غنی، فرهنگ به خصوص و جاذبه های توریستی پرتعدادش، از جمله نقاط درخشان گردشگری در جهان به حساب می آید.

کامچاتکا؛ منطقه عجیب روسیه با آتش فشان های بزرگ و یخ بندان همیشگی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

روسیه به اندازه ای عظیم است که بیشتر از یک کشور، به یک قاره وسیع می ماند. شرق روسیه قسمتی اسرارآمیز از این کشور است.

وجود کوه های آتش فشانی پرتعداد همراه با چشمه های آب گرم متعدد، شرق روسیه را دیدنی و جذاب نموده است.

شبه جزیره کامچاتکا یکی از همین مناطق شرقی روسیه است. این شبه جزیره از مناطق منزوی کشور روسیه به حساب می آید.

انزوای کامچاتکا، فضایی را برایش فراهم نموده تا دور از دسترسی انسان و سایر بلایای طبیعی، حالتی بکر و بی نهایت جذاب را برای خودش دست وپا کند. در شبه جزیره کامچاتکا کوه های آتش فشانی بسیار زیادی وجود دارد.

کنارهم قرار دریافت این کوه ها و چشمه های آب گرم همراه با یخ بندان های همیشگی روسیه، فضایی به شدت متضاد و بکر را ایجاد نموده است. همراه ما باشید تا به کامچاتکا سفر کنیم و به از طبیعت بکر آن دیدن کنیم.

اگر به دنبال یک منطقه هیجان انگیز با انواع و اقسام قله های آتش فشانی می شد، کامچاتکا دقیقا همانجایی است که در جست وجوی آن بودید.

این سرزمین حدود 10 درصد از تمامی کوه های آتش فشانی جهان را میزبانی می نماید! حدود 300 کوه آتش فشانی در این منطفه وجود دارد که تنها 30 عدد از آن ها فعال هستند.

بکر بودن منطقه کامچاتکا، بستر پدید آمدن منظره هایی به شدت زیبا را فراهم نموده است. منطقه اوزون (Uzon) یکی از مناطق به شدت زیبا و بکر سرزمین کامچاتکا است.

منطقه اوزون 40 هزار سال پیش در اثر فروان سایر چشمه های آتش فشانی دیگر پدید آمده است.

انفجارها و فوران های مختلف، ناحیه اوزون را شکل داده و به چیزی که امروز می بینیم، تبدیل نموده است. تغییر و تحولات شیمایی فراوان ناحیه اوزون، این سرزمین را به یک موزه طبیعی تبدیل نموده است! جایی که گردشگر ها با بازدید از آن، می توانند تاریخ طبیعت آن منطقه و شگفتی های آن را با چشم خود مرور نمایند! علاوه بر این موارد، گردشگر ها می توانند از چشمه های آب گرم منطقه اوزون استفاده نموده و یک آب تنی مفرح را تجربه نمایند!

دریاچه دالنی (Lake Dalny) یکی دیگر از جاذبه های منطقه اوزون در شبه جزیره کامچاتکا است. این دریاچه در قسمت شرقی این منطقه واقع شده است. دالنی یکی از عظیم ترین گودال های سرزمین اوزون با عمق 1.65 کیلومتر را پر می نماید! علاوه بر دالنی، دریاچه بانوء (Lake Bannoe) نیز از دیگر دریاچه های عظیم قسمت شرقی منطقه اوزون است.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7565

به "کامچاتکا؛ منطقه عجیب روسیه با آتش فشان های بزرگ و یخ بندان همیشگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامچاتکا؛ منطقه عجیب روسیه با آتش فشان های بزرگ و یخ بندان همیشگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید