پوکو X2 با دوربین چهارگانه و قیمت 225 دلاری معرفی گشت

به گزارش مجله هاستفا، برند پوکو که مدتی قبل از شیائومی جدا شد، بالاخره بعد از حدود دو سال از جدیدترین گوشی خود رونمایی کرد. این گوشی که پوکو X2 نام دارد، از لحاظ طراحی و مشخصات دقیقا همان ردمی K30 محسوب می شود. با وجود اینکه برند پوکو بعد از استقلال از شیائومی بیان نمود که قرار است جهت جداگانه ای را در پیش بگیرد، ولی این گوشی نشان می دهد که تا اطلاع ثانوی قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.

پوکو X2 با دوربین چهارگانه و قیمت 225 دلاری معرفی گشت

در هر صورت با توجه به اینکه پوکو X2 در حال حاضر برای بازار هند معرفی شده، رقیب مستقیمی برای ریلمی X2 به شمار می رود. آیا برند پوکو با این گوشی می تواند موفقیت خود در سال 2018 را تکرار کند؟ برای دستیابی به پاسخ این سوال باید منتظر بمانیم. در ادامه به مشخصات این گوشی مقرون به صرفه جذاب می پردازیم.

طراحی

در اطراف نمایشگر پوکو X2 به غیر از بخش پایینی، حاشیه بسیار باریکی دیده می شود. در پنل پشتی هم دوربین چهارگانه به صورت عمودی در یک بخش دایره ای شکل تعبیه شده اند. در سمت راست بخش فوقانی نمایشگر، دو حفره وجود دارد که دو دوربین سلفی را در خود جای داده اند و پوکو با بهره گیری از ترفندهای نرم افزاری، این دو حفره را به عنوان یک حفره بیضی شکل نمایش می دهد.

از دیگر مشخصه های این گوشی می توانیم به پورت USB-C و جک هدفون اشاره کنیم. در سمت راست بدنه هم دکمه های تنظیم صدا قرار دارند و برخلاف بسیاری از گوشی های مدرن، شاهد حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نیستیم. برای این موضوع، کاربران باید از دکمه پاور استفاده کنند که در کنار دکمه های تنظیم صدا تعبیه شده است.

مشخصات سخت افزاری پوکو X2

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، این گوشی از لحاظ طراحی و مشخصات همان ردمی K30 محسوب می شود که حالا فقط نام جدیدی پیدا کرده است. نمایشگر LCD این گوشی 6.67 اینچ اندازه دارد و از رزولوشن 1080 در 2400 بهره می برد. نسبت تصویر به 20:9 می رسد و در ضمنً نباید رفرش ریت 120 هرتز را از قلم بیندازیم. با رفرش ریت 120 هرتز، انواع محتوا به صورت روان تری به نمایش درمی آید. همچنین کاربران برای صرفه جویی در مصرف باتری می توانند رفرش ریت آن را در حالت 60 هرتز قرار دهند.

قلب تپنده این گوشی تراشه میان رده اسنپ دراگون 730G است. کاربران برای خرید پوکو X2 از بین 3 مدل 6/64 گیگابایت، 6/128 گیگابایت و 8/256 گیگابایت حق انتخاب دارند. حالا باید به دوربین چهارگانه این گوشی بپردازیم.

پوکو برای دوربین اصلی این گوشی از سنسور 64 مگاپیکسلی IMX686 سونی استفاده کرده است. در کنار آن، یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تعبیه شده است. در پنل جلویی هم کاربران برای ثبت عکس های سلفی می توانند از دوربین 20 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی بهره ببرند.

انرژی پوکو X2 از جانب باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که به لطف شارژ سریع 27 وات، کاربران برای شارژ کردن آن لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانند. رابط کاربری این گوشی MIUI 11 مبتنی بر اندروید 10 است.

قیمت و تاریخ عرضه

پوکو X2 با قیمت پایه 15999 روپیه (حدود 225 دلار) روانه بازار هند می شود که با این قیمت مدل مبتنی بر 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی را می توان خریداری کرد. کاربران برای خرید مدل 6/128 گیگابایت هم باید مبلغ 239 دلار و برای خرید مدل 8/256 گیگابایت باید مبلغ 281 دلار بپردازند. فروش این گوشی از تاریخ 11 فوریه از طریق سایت Flipkart.com آغاز می شود.

در رابطه با فروش این گوشی در خارج از کشور هند اطلاعاتی منتشر نشده و شاید این گوشی هیچوقت مرزهای هند را ترک نکند؛ زیرا شاید شیائومی بخواهد ردمی K30 را در بازار کشورهای مختلف به دست مشتریان برساند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2624

به "پوکو X2 با دوربین چهارگانه و قیمت 225 دلاری معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوکو X2 با دوربین چهارگانه و قیمت 225 دلاری معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید