پولیتیکو: فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شد

به گزارش مجله هاستفا، یک رسانه آمریکایی بیان نمود فرایند خروج آن عده از نظامیان آمریکایی که قرار بود از افغانستان خارج شوند، تکمیل شده است اما حدود 600 نظامی دیگر همچنان به حضور در افغانستان ادامه می دهند.

پولیتیکو: فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دو مقام ارشد دولت آمریکا اظهار داشتند که فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان پایان یافته است اما حدود 600 تفنگدار دریایی و نظامی دیگر آمریکایی به حضورشان در افغانستان ادامه خواهند داد.

این مقامات که به دلیل حساسیت موضوع خواستند نام آن ها فاش نشود، به پولیتیکو گفتند: فرایند خروج نیروها اساساً پایان یافته است، این فرایند تکمیل شده است.

این درحالی است که جو بایدن اخیراً گفته بود که فرایند خروج نظامیان آمریکایی تا پایان ماه آگوست تکمیل می شود و ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هم سه شنبه 15 تیر اظهار داشت که بیش از 90 درصد از فرایند خروج انجام شده است.

براساس تازه ترین آمارهای رسمی، تا به امروز معادل 984 ففرایند محموله هواپیمای ترابری C17 تجهیزات از افغانستان خارج شده و 17 هزار و 74 قطعه تجهیزات نظامی هم برای تخریب به نهادهای مربوط سپرده شده است.

تا به امروز مقامات رسمی آمریکا خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان را تایید نکرده اند.

گفتنی است که آمریکا از ترکیه هم خواسته است تا به بهانه آنچه تامین امنیت فرودگاه کابل اعلام کرده، نیروهایش را در افغانستان حفظ کند و رایزنی های دو طرف در این باره همچنان ادامه دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7999

به "پولیتیکو: فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پولیتیکو: فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید