پوتین سیاست های غرب در آفریقا را به باد انتقاد گرفت

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، ولادیمر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنانی گفت: غرب با هدف اینکه کسی مانع سیاست های یک جانبه اش در آفریقا نشود، از گسترش روابط روسیه با کشورهای آفریقایی جلوگیری می نماید.

پوتین سیاست های غرب در آفریقا را به باد انتقاد گرفت

ولادیمیر پوتین همچنین با انتقاد از سیاست فشار کشورهای غربی علیه کشورهای آفریقایی اضافه کرد: کشورهای غربی می خواهند به وسیله فشار به کشورهای آفریقایی، نفوذ و موقعیت برتر از دست رفته خود در کشورهای مستعمره سابق را باز یابند.

پوتین در عین حال اضافه نموده است که روسیه برای رقابت به منظور برقراری همکاری های دوجانبه و برابر با کشورهای آفریقایی آمادگی دارد.

به گفته پوتین، روسیه در آزادسازی قاره آفریقا از یوغ استعمار و یاری به مبارزه علیه استعمارگری، نژادپرستی و آپارتاید نقش بزرگی ایفا نموده است.

روسیه از چند سال گذشته کوشش فراوانی را برای تقویت موقعیت خود در آفریقا شروع نموده و چنین به نظر می رسد که مسکو به ویژه در نواحی شمال، مرکز و شاخ آفریقا به دستاوردهایی در این زمینه رسیده است. روسیه همچنین درپی آن است که با بازگشت به قاره سیاه، در میدان رقابت با آمریکا، فرانسه و چین عقب نماند و بار دیگر صندلی پیشین اتحاد شوروی را در آفریقا به دست آورد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 902

به "پوتین سیاست های غرب در آفریقا را به باد انتقاد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین سیاست های غرب در آفریقا را به باد انتقاد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید