ورزش زومبا؛ برقص تا لاغر شی!

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران : یکی از ورزش های شاد و پرتحرک که به کاهش وزن یاری می نماید، ورزش زومبا است. همان ورزشی که ویدئوی جالب آن از کلاسی که مردان در حال زومبا هستند، این روزها در حال دست به دست شدن است، ورزشی مفرح، مجذوب کننده و همه پسند که می تواند یک انتخاب ایده آل برای بهبود شرایط فیزیکی و روحی هر کسی باشد، آقا و خانم هم ندارد!

ورزش زومبا؛ برقص تا لاغر شی!

ورزش زومبا (سومبا) برگرفته از انواع حرکتهای موزون کشور آفریقا و آمریکای لاتین می باشد. در زومبا، حرکات و تکنیک ها کاملا حساب شده بوده و تاثیر مستقیمی روی دست ها و پا ها و بازو ها دارند.

این ورزش هوازی علاوه بر کاهش وزن، با کشش ماهیچه ها شکل و فرم زیبایی به اندام شما می دهد. هنگامی که به کلاس ایروبیک می روید، ممکن است مراحل خسته نماینده ای را دنبال کنید. پس از چند هفته کلاس را ترک کنید، زیرا خیلی کسل نماینده است. با ورزش زومبا، شما در حال ترکیب حرکت پایکوبی با حرکات ایروبیک هستید و ریتم پایکوبی را نگه می دارید.

انواع زومبا

زومبا استپ

زومبا استپ، ترکیبی از حرکات استپ ایروبیک و زومبا بوده که با هدف افزایش قدرت عضلانی و چربی سوزی ایجاد شده است. اگر در پی پا های خوش فرم و زیبا هستید، حتماً در این کلاس ها شرکت کنید.

زومبا تونینگ

این نوع ورزش زومبا، یک تمرین هوازی کامل است که با استفاده از وزنه، حرکات ریتمیک زومبا را دنبال می کنید. در این کلاس، تمامی عضلات ران ها، بازو ها و شکمتان درگیر خواهد شد.

زومبا آبی

بدون شک کلاس های این نوع برای افرادی است که عاشق آب و آب تنی هستند. کافی است تصور کنید ورزش کردن و تحرک داشتن داخل آب استخر تا چه حد نشاط آور خواهد بود. البته تنها فایده زومبا در آب، نشاط آن نبوده، بلکه در حین ورزش کردن داخل آب، مقاومت آب هم به شدتِ تمرینات، اضافه شده و بدنتان با سرعت بیشتری روی فرم خواهد آمد.

زومبا طلایی

طلایی یا همان گلد، مختص افراد میان سال و کهن سال است. در این کلاس ها سبک آهنگ، سرعت انجام و نوع حرکات، همه و همه براساسِ سلیقه و احتیاج میان سالان و کهن سالان انتخاب می گردد تا با انجام این تمرینات، تعادل و هماهنگی بدنشان را بهبود ببخشند.

زومبا بچه ها

این کلاس با هدف تناسب اندام و نشاط بچه ها 7 تا 11 سال طراحی شده تا بچه ها، سبک زندگی سالم تری را در پیش گرفته و زندگی بانشاط تری داشته باشند. این کلاس باعث می گردد تا بچه هاتان اعتمادبه نفس بیشتری داشته باشند و به وسیله بازی و ورزش، بدنشان به هماهنگی بیشتری برسد.

فواید ورزش زومبا

لاغری و تناسب اندام

شما با انجام 15 دقیقه حرکات زومبا می توانید چیزی حدود 150 کالری بسوزانید. طراحی خاص حرکات همراه با موسیقی شاد، مزایای چربی سوزی این ورزش را به حداکثر می رساند. در پایکوبی زومبا، حرکات بدن سازی نیز وجود دارد بنابراین اصلا تعجب نکنید اگر در یک کلاس زومبا خود را در حال اجرا حرکت اسکات، پرس دیوار و … ببینید. جالب است بدانید که حتی اگر رژیم غذایی نداشته باشید، ورزش زومبا باز هم شما را سریع به تناسب اندام می رساند.

احساس خوب شادی و آرامش

یکی دیگر از فواید ورزش زومبا این است که ورزش زومبا بیشتر سرگرم نماینده است و به ورزش های دیگر شبیه نیست. موسیقی بازی در طول زومبا جالب است و قادر به بالا بردن خلق و خوی و ساخت احساس شماست و در خاتمه جلسه شما احساس شادی خواهید کرد.

بهبود عملکرد قلب

زومبا باعث می گردد که شما سریع تر از هر روش دیگری، ضربان قلب خود را بالابرده و به حدود 145 ضربه در دقیقه، برسانید. زومبا مانند ورزش های هوازی به افزایش جذب اکسیژن یاری کرده و قلب را نیرومند می نماید.

افزایش اعتماد به نفس

با بهبود حرکات پایکوبی و سلامت جسمی خود در یک کلاس گروهی نظیر زومبا شما و بدن شما احساس راحتی بیشتری خواهید داشت که این امر باعث افزایش اعتماد به نفس شما می گردد.

تقویت عضلات

ریتم های متناوب زومبا باعث می گردد که کشیدگی طبیعی عضلات بدن به حداکثر برسد و عضلات شکم و کمر تقویت شوند.

عوارض ورزش زومبا

برای کسانی که دچار اضافه وزن هستند و یا به دلیل مسائل جسمی و یا سلامتی، نمی توانند به سرعت عمل نمایند، انجام ورزش زومبا سخت است و از نقاط ضعف آن بشمار می رود.

اگر قبل از تمرین به درستی بدن خود را اماده نکنید، ممکن است در حین انجام حرکات دچار کشیدگی عضله شوید.

بعضی افراد مانند سالخوردگان و افراد مبتلا به دیابت با توجه به شرایط خاص خود ممکن است توان انجام حرکات سریع زومبا را نداشته باشند و در صورت اجرا دچار آسیب شوند.

وسایل مورد احتیاج برای ورزش زومبا

لباس مناسب

لباس مناسب یکی از فاکتور های مهم برای ورزش و به خصوص ورزش زومبا است. به دلیل تحرک زیاد در ورزش زومباا، لباس شما باید راحت و ضد تعریق باشد تا هنگام ورزش اذیت نشوید.

کفش ورزشی مناسب

کفشی که برای ورزش زومبا انتخاب می کنید، باید:

  • مقدار و قالب پا باشد.
  • هنگام خرید هر دو لنگه کفش را امتحان کنید.
  • افراد دارای کف پای صاف باید کفشی را انتخاب نمایند که دارای لایه میانی بسیار سفت برای کنترل حرکت و کاهش مقدار چرخش داخلی باشد.
  • کسانی که دارای قوس کف پای زیاد هستند باید از کفش هایی استفاده نمایند که انعطاف پذیری بالایی داشته و از پوشیدن کفش هایی که پا را محدود می نمایند، خودداری نمایند.
  • افراد با قوس کف پای طبیعی باید از کفش هایی استفاده نمایند که کف آن مختصر برآمدگی داشته باشد.
  • هرگز کفش تنگ به بهانه این که جا باز می نماید، نخرید.

بطری آب

در ورزش زومبا به دلیل تعریق زیاد، بدن شما مایعات زیادی از دست می دهد. برای تجدید آب از دست رفته و مصرف مکمل های پروتئینی، کربوهیدراتی و ویتامین بهتر است همواره یک بطری ورزشی همراه داشته باشید تا وقت خود را صرف باز و بسته کردن در بطری نکنید.

اسپری بدن

ورزش کردن زیاد باعث تعریق و دفع سموم می گردد. بوی بد این سموم بسیار اذیت نماینده است و شما را کلافه خواهد نمود. برای رهایی از این مشکل بعد از این که خود را با حوله خشک کردید، از اسپری بهره ببرید و بعد لباس هایتان را بپوشید.

حوله کوچک

همواره یک حوله همراه خود داشته باشید تا هنگام عرق کردن دست و صورت خود را خشک کنید.

ساک ورزشی

برای حمل و نقل همه این وسایل به یک ساک ورزشی سبک و راحت احتیاج دارید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 12 مهر 1403 بروزرسانی: 12 مهر 1403 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 13175

به "ورزش زومبا؛ برقص تا لاغر شی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش زومبا؛ برقص تا لاغر شی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید