واکنش توهین آمیز ترامپ به اظهارات وزیر دفاع سابق آمریکا

به گزارش مجله هاستفا، رئیس جمهور آمریکا به اظهارات وزیر دفاع پیشین این کشور واکنش اهانت آمیزی نشان داد و او را سگ دیوانه خطاب کرد.

واکنش توهین آمیز ترامپ به اظهارات وزیر دفاع سابق آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به انتقاد جیمز ماتیس وزیر دفاع پیشین ایالات متحده، او را سگ دیوانه توصیف کرد و گفت: از اینکه او را اخراج کردم، مسرور و راضی هستم.

بر اساس این گزارش، ترامپ در پیامی در توئیتر نوشت: تنها نکته مشترک بین من و باراک اوباما این است که هر دوی ما افتخار اخراج جیمز ماتیس را داشته ایم، ژنرالی که بیش از سایر ژنرال ها در دنیا، عظیم پنداشته شده است.

وی در ادامه اضافه نمود: من از او خواستم استعفا کند و از این کار راضی و مسرور بودم. لقب او شورش بود که من دوست نداشتم و این لقب را به سگ دیوانه تغییر دادم. مهارت اصلی وی مسائل نظامی و ارتش نبود، بلکه روابط عمومی شخصی بود.

ترامپ نوشت: من به ماتیس یک زندگی جدید و کارهایی برای انجام و مبارزاتی برای پیروزی محول کردم ولی به ندرت پیروز و پیروز شد. مسرور هستم که او از این سمت رفته است.

این در حالی است که جیمز ماتیس وزیر دفاع پیشین آمریکا با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد شدید از عملکرد ترامپ در قبال قتل جورج فلوید، نوشت: ترامپ یک تهدید عظیم علیه قانون اساسی آمریکا است.

وی ضمن اشاره به شعار عدالت برابر زیر سایه قانون که بر سر در ساختمان دیوان عالی ایالات متحده نصب شده، اضافه نمود: طی هفته گذشته با دلهره و عصبانیت شاهد رویدادهای پس از قتل فلوید در آمریکا بودم و این شعار تنها چیزی است که معترضان به حق خواهان آن هستند.

ماتیس نوشت: در 50 سال گذشته در ارتش آمریکا خدمت نموده و برای دفاع از قانون اساسی قسم خورده ام ولی هرگز در خواب هم نمی دیدم که سربازانی که همان قسم را خورده اند، دستور نقض حقوق اساسی هم وطنان خود را بگیرند.

وی از حضور نیروهای ارتش برای سرکوب معترضان در شهرهای آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت: هر تفکری برای تبدیل شهرهای ایالات متحده به میدان جنگ و واکنش نظامی به اعتراضات باید رد گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4193

به "واکنش توهین آمیز ترامپ به اظهارات وزیر دفاع سابق آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش توهین آمیز ترامپ به اظهارات وزیر دفاع سابق آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید