واتس اپ مهلت تایید قوانین را به تاخیر انداخت

به گزارش مجله هاستفا، فیس بوک برنامه جنجالی خود برای اشتراک گذاری اطلاعات کاربران واتس اپ با کسب و کار های دیگر این شرکت از جمله اینستاگرام و مسنجر را به تأخیر انداخت.

واتس اپ مهلت تایید قوانین را به تاخیر انداخت

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، این شبکه اجتماعی چندی قبل با نوتیفیکیشنی به کاربرانش اعلام نمود اطلاعات شخصی آنان از جمله شماره موبایلشان را با فیس بوک به اشتراک می گذارد و به کاربران تا 8 فوریه مهلت داد با این قوانین موافقت نمایند. در غیر این صورت آن ها مجبور به حذف اپ بودند. این اقدام واتس اپ به مهاجرت بزرگ کاربران از آن منجر شد.

اما روز گذشته واتس اپ اعلام نمود مهلت معین شده برای تغییرات قوانین این پیغام رسان از 8 فوریه به 15 می تغییر داده تا فرصت بیشتری برای از بین بردن اخبار جعلی و سردرگمی ناشی از شایعات آنلاین داشته باشد.

گروه های حامی حفظ حریم شخصی کاربران این اقدام واتس اپ را نقد نموده اند و معتقدند پیغام ها میان کاربران واتس اپ و شرکت ها را در فیس بوک ذخیره می شوند و از آن برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی دیگرش استفاده می گردد. پیغام های بین کاربران همچنین خصوصی باقی می ماند.

واتس اپ تعهد نموده در اروپا و انگلیس فقط کاربران تجاری شاهد تغییرات خواهند بود و بقیه کاربران حتی با تأیید نوتیفیکیشن تغییری در فرایند تولید اطلاعات آن ها به وجود نمی آید. اما قانونگذاران ایتالیایی اعلام نموده اند هنوز معین نیست اطلاعات کاربران اروپایی واتس اپ برای چه مواردی استفاده می گردد.

در بیانیه واتس اپ آمده است: ما شاهد سردرگمی بسیاری از افراد درباره آپدیت اخیر خود بودیم. ما همواره از چت های شخصی با فناوری رمزگذاری پایان به پایان محافظت می کنیم و فیس بوک یا واتس اپ نمی توانند آن ها را رصد نمایند. ما تماس ها یا پیغام ها را رصد نمی کنیم و اطلاعات تماس را با فیس بوک به اشتراک نمی گذاریم. در این آپدیت ها هیچیک از این موارد تغییر نمی کند و در عوض آپدیت ها شامل گزینه های جدید برای ارسال پیغام به یک کسب وکار در واتس اپ است… حساب کاربری هیچکس تا 8 فوریه تعلیق یا حذف نمی گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: فرارو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6438

به "واتس اپ مهلت تایید قوانین را به تاخیر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتس اپ مهلت تایید قوانین را به تاخیر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید