واتس اپ باگ افشای شماره تلفن کاربران در نتایج جستجو گوگل را برطرف کرد

به گزارش مجله هاستفا، ساعاتی قبل واتساپ اظهار داشت که باگ مربوط به افشای شماره تلفن کاربران در نتایج جستجو گوگل را برطرف کرده است. این اصلاح چند روز پس از آن صورت می گیرد که یک محقق فاش کرد شماره تلفن بخشی از کاربران واتساپ به دلیل باگ یکی از ویژگی های این سرویس توسط بخش جستجو گوگل ایندکس شده است.

واتس اپ باگ افشای شماره تلفن کاربران در نتایج جستجو گوگل را برطرف کرد

سخنگوی واتساپ در بیانیه موردنظر اعلام کرده: در حالی که ما از گزارش این محقق قدردانی می کنیم و به زمانی که او برای اشتراک گذاشتن آن با ما صرف کرده ارزش می گذاریم، ولی این تلاش شایسته دریافت جایزه مربوط به یافتن باگ ها نیست؛ زیرا صرفا لینک های شامل شماره تلفن کاربران توسط موتور جستجو ایندکس شده و این شماره ها مربوط به کاربرانی است که تصمیم گرفته اند شماره خود را عمومی کنند.

کاربران با بهره گیری از قابلیت Click to Chat می توانند راه ارتباطی برقرار کنند تا دیگر افراد بدون نیاز به ذخیره شماره تلفن این افراد، با آن ها ارتباط برقرار کنند. برای این کار، کافی است لینک wa.me/phoneNumber را برای دیگران ارسال کنید و به جای phoneNumber شماره موبایل خود را همراه با کد کشور وارد کنید.

محقق امنیتی که این موضوع را فاش کرده، آن را یک لغزش در حریم خصوصی نامیده است. او مدعی شده که حدود 300 هزار شماره تلفن کاربران در نتایج جستجو گوگل ثبت شده است. این محقق امنیتی خاطرنشان کرده این موضوع به این دلیل رخ داده که واتساپ، گوگل و دیگر موتورهای جستجو را برای ایندکس نکردن این لینک ها در جریان نگذاشته است؛ کاری که بسیار ساده و مرسوم محسوب می شود.

اما این محقق هندی اولین نفری نیست که این مشکل را گزارش داده و مدتی قبل در ماه فوریه، سایت WaBetaInfo در رابطه با این موضوع گزارشی منتشر کرده است. این یعنی چنین مسئله ای حداقل از چند ماه قبل وجود داشته است.

منبع: TechCrunch

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4215

به "واتس اپ باگ افشای شماره تلفن کاربران در نتایج جستجو گوگل را برطرف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتس اپ باگ افشای شماره تلفن کاربران در نتایج جستجو گوگل را برطرف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید