واتساپ دومین اپلیکیشن غیرگوگلی است که به رکورد 5 میلیارد نصب روی اندروید رسیده است

به گزارش مجله هاستفا، فقط تعداد محدودی اپلیکیشن هستند که به رکورد 5 میلیارد نصب روی سیستم عامل اندروید رسیدند.

واتساپ دومین اپلیکیشن غیرگوگلی است که به رکورد 5 میلیارد نصب روی اندروید رسیده است

غالب این اپلیکیشن ها از مجموعه برنامه های گوگل بوده و به صورت پیش نصب روی اندروید قرار دارند. در واقع، علاوه بر اینکه رسیدن به رکورد 5 میلیارد نصب روی اندروید در سراسر جهان خیلی سخت است؛ بلکه رسیدن اپلیکیشنی غیرگوگلی به این رکورد سخت تر می گردد.

سال گذشته، اپلیکیشن فیسبوک پیروز شد به این رکورد تاریخی و بسیار بزرگ دست پیدا کند تا نقطه عطفی در تاریخ این شرکت باشد. فیسبوک به لطف همکاری با برندهایی مانند سامسونگ و سایر شرکت های OEM به اینجا رسید و اکنون نوبت به واتساپ است که چنین رکوردی برجای بگذارد. البته؛ از قلم نیاندازید که واتساپ هم یک نرم افزار زیرمجموعه فیسبوک است.

همانند بسیاری از اپلیکیشن هایی که به رکوردهای بالایی از نصب روی اندروید رسیدند؛ واتساپ هم به تنهایی از روی دانلودهای گوگل پلی به رکورد 5 میلیارد نصب نرسیده است؛ بلکه پیش نصب های این اپلیکیشن ها روی دستگاه های اندرویدی را هم در برمی گیرد.

سامسونگ مدت ها است این اپلیکیشن را روی بعضی از گوشی های خود باندل می نماید که از جمله معروف ترین آن ها می توان به گلکسی اس 6 اشاره نمود. هواوی هم این سیاست را داشته و تا همین اواخر واتساپ را روی گوشی های خود نصب می نماید که البته این فرایند هنوز ادامه دارد.

برترین پیغام رسانی که هنوز کامل نیست

با این وجود، نباید از دانلودهای زیاد واتساپ از روی پلی استور هم چشم پوشی کرد. در بسیاری از کشورهای جهان، واتساپ اولین پیغام رسان ارتباطی مورد استفاده مردم است و بیش از 1.5 میلیارد کاربر ماهانه دارد. قطعا درصد چشم گیری از این کاربران، واتساپ را از روی پلی استور گوگل دانلود و نصب کردند.

برای مثال، در ایران و بعد از فیلتر شدن تلگرام، اکنون بسیاری از کاربران و خاصا افرادی که کمتر با فیلترشکن ها و مهارت های دور زدن فیلتر تلگرام آشنایی دارند؛ از واتساپ استفاده می نمایند. نه تنها کاربران، بسیاری از گروه ها، دانشگاه ها و دانشجویان، شرکت ها و کسب وکارها از واتساپ به عنوان کانال ارتباطی غیررسمی خود سود می برند.

واتساپ اگرچه یک پیغام رسانی ارتباطی بسیار قوی با ویژگی های منحصربه فرد است و مثلا تماس صوتی و ویدیویی آن کیفیت بالایی دارد؛ ولی هنوز از کاستی های بزرگی رنج می برد. کاربران این پیغام رسان هر روز منتظر شنیدن خبر کار کردن مستقل نسخه دسکتاپ واتساپ از گوشی موبایل هستند یا اینکه مانند تلگرام قدرت کانال سازی ندارد.

شرکت تحلیلگر بین المللی App Annie آمارهایی از برترین اپلیکیشن های موبایل در سال 2019 منتشر نموده است که 4 اپلیکیشن از 5 اپلیکیشن برتر این فهرست متعلق به شرکت فیسبوک هستند.

در این فهرست، فیسبوک مسنجر در صندلی نخست و پس از آن اپ های فیسبوک و واتساپ قرار دارند. در این میان فقط اپلیکیشن تیک تاک در صندلی چهارم و بالاتر از اینستاگرام قرار گرفته است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2469

به "واتساپ دومین اپلیکیشن غیرگوگلی است که به رکورد 5 میلیارد نصب روی اندروید رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ دومین اپلیکیشن غیرگوگلی است که به رکورد 5 میلیارد نصب روی اندروید رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید