هشدار مداخله جویانه فرانسه به لبنان: یا حریری یا حکومت نظامی

به گزارش مجله هاستفا، فرانسه به ریاست جمهوری لبنان طی توصیه ای مداخله جویانه، اعلام نموده است اگر سعد الحریری مجددا نخست وزیر نشود تنها گزینه برای شرایط لبنان، تشکیل حکومت نظامی است.

هشدار مداخله جویانه فرانسه به لبنان: یا حریری یا حکومت نظامی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه کویتی الانباء به نقل از منابعی گزارش داد که پاریس به ریاست جمهوری لبنان توصیه نموده است که سعد الحریری نخست وزیر دولت پیشبرد امور را مامور تشکیل دولت جدید کند، در غیر این صورت، دولت نظامی تنها گزینه ممکن خواهد بود؛ چرا که دیگر شرایط لبنان قابل تحمل نیست.

الانباء اظهار داشت، ایالات متحده عناوینی اصلی را برای شرایط لبنان تحمیل و پاریس را مامور آنالیز های دقیق در این باره نموده است.

این روزنامه کویتی روز آدینه نیز در گزارشی مدعی شده بود که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پیغام ویژه ای را از سوی فرانسه در خصوص اوضاع مالی کنونی در لبنان دریافت نموده که دربردارنده هشدارهایی نسبت به اوضاع مالی در لبنان و انعکاس آن بر این حزب و حامیانش است.

در همین حال، شیخ نعیم قاسم معاون حزب الله روز گذشته طی اظهاراتی تأکید کرد، طرف های خارجی دریافته اند که نمی توانند گزینه ای بر لبنان تحمیل نمایند و تصمیم نهایی بر عهده طرف های داخلی است.

سعد الحریری که به دنبال تظاهرات گسترده مردمی از سمت نخست وزیر استعفا داده است، هفته قبل اعلام نمود، قصدی برای نخست وزیر شدن مجدد ندارد.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1782

به "هشدار مداخله جویانه فرانسه به لبنان: یا حریری یا حکومت نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مداخله جویانه فرانسه به لبنان: یا حریری یا حکومت نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید