نیاسین و کاهش وزن

به گزارش مجله هاستفا، آیا نیاسین و از دست دادن وزن ارتباطی با یکدیگر دارند؟ آیا نیاسین به دستیابی به کاهش وزن کمک می کند؟ اگر چنین است در این صورت چگونه؟ به خواندن ادامه داده تا شک و تردیدتان برطرف شود!

نیاسین و کاهش وزن

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آیا نیاسین و از دست دادن وزن ارتباطی با یکدیگر دارند؟ آیا نیاسین به دستیابی به کاهش وزن کمک می کند؟ اگر چنین است در این صورت چگونه؟ به خواندن ادامه داده تا شک و تردیدتان برطرف شود!

کاهش دائمی وزن می توانست کار بسیار آسانتری باشد در صورتی که بخشهای جایگزین آنقدر در یخچال سهل الوصول نبودند. ~ هیو آلن

آه چه خوب می شد اگر طبیعت کمی همکاری بیشتری کرده و قانون بیشتر بخور تا بیشتر از دست دهی را برای وزن بدن اعمال می کرد، به این ترتیب زندگی بسیار آسانتر و خوشایندتر می شد!

خوب، بعد از تمام این حرفها بایستی گفت که آمار گذشتگان به وضوح نشان می دهد که قوانین عالم هستی اصلاً و ابداً در معرض تغییر و یا تعدیل قرار نمی گیرند، حداقل در مورد سلامتی و تناسب اندام که این گونه بوده است. به عبارت دیگر، اگر تمایل داشته از وزن خود بکاهید، ضروری است که با تمام هوسهای خوردن خود خداحافظی کرده و بی رحمانه خود را از لذت وعده های غذایی اضافه محروم ساخته و با نخوردن خوراکی های شیرین کنار آیید! با این حال، طبیعت آنقدرها هم بی رحم نیست، او به ما حق انتخاب بسکمک از مواد غذایی سالم و جایگزینهای مغذی عطاء کرده که نه تنها طعمی بسیار عالی دارند بلکه در واقع به از دست دادن آن برآمدگی های زشت و کیلوهای اضافی کمک می کنند. تمام اینها چه ارتباطی به نیاسین و کاهش وزن دارد؟ خوب بایستی گفت که در این خصوص در ادامه به بحث می پردازیم.

آیا نیاسین می تواند موجب کاهش وزن شود؟

بله و خیر ـ بله به این علت که نیاسین به شما در تلاش برای کاهش وزن کمک می کند و خیر به این علت که این کار را به طور مستقیم انجام نمی دهد. می دانید که راه ایده آل کاهش وزن و حفظ آن به همراه آوردن ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش است. اکنون برای آنکه بدن به نیاز فعالیت جسمانی افزایش یافته برای ورزش پاسخ دهد، نیاز دارد که از مقدار صحیح انرژی و استقامت برخوردار شود. تنها در این صورت است که قادر خواهد بود خود را با فشار فیزیکی ناشی از حرکات ورزشی شدید و تغییرات رژیم غذایی طاقت فرسا وفق دهد. ویتامین های گروه B، و بخصوص نیاسین با قوی تر ساختن بدن از نظر فیزیولوژیکی به شما کمک کرده کارایی و قابلیت جسمی و روحی تان را تعدیل ساخته و آن را با نیازهای رژیمی ـ ورزشی هماهنگ و سازگار سازید که به نوبه خود به شما انرژی بیشتری جهت تحمل برنامه های ورزشی شدید می بخشد.

نیاسین جهت کاهش وزن ـ چگونه عمل می کند؟

نیاسین، در ترکیب با دیگر ویتامین های Bبه بدن شما کمک کرده سطوح کلسترول خون و فشار خون را تنظیم سازید. همچنین جریان کلی خون را بهبود بخشیده که بدان معنا است که تمام اکسیژنی که تنفس می کنید در مقادیر صحیح به تمام ماهیچه ها رسیده، آنها را آماده تحمل فشار بالای برنامه تمرینی ساخته بدون آنکه زیر کار سخت فروبریزند. کلسترول پایین و فشار خونی که به خوبی کنترل شده است به سلامت قلب تعبیر شده که بدین معنی است که تمام قسمتهای بدن شما قادر به دریافت خون حاوی اکسیژنی بوده که در فواصل منظم نیاز دارند. ویتامین های B همچنین گوارش و متابولیسم را بهبود می بخشند. این بدان معنا است که بدن شما اکنون قادر به بدست آوردن مقدار بهینه از مواد مغذی از مصرف رژیم غذایی روزانه خود است.

نیاسین و سایر ویتامین های گروه B همچنین سلامت کلی دستگاه عصبی را حفظ و بالا می برند. نیاسین خصوصاً جهت حفظ سطح سالم سروتونین بسیار ضروری است، در صورتی که کنجکاوید بدانید سروتونین چیست بایستی بگوییم که سروتونین کلید تعیین کننده خلق و خوی و رفتار احساسی ما به تعداد می رود و سطح پایین آن مهمترین علت افسردگی بالینی است. بنابراین نیاسین با حفظ سلامت دستگاه عصبی و با حفظ تعادل در سطوح سروتونین به فکر و روان کمک کرده هوشیار مانده، عاری از استرس بوده و سلامت روحی و روانی را بهبود می بخشد. این امر به نوبه خود ما را برآن داشته که در پی وزرش رفته و سعی در حفظ سلامتی و تناسب اندام خود نماییم.

بهتر آن است که تمام نیاسین مورد نیاز خود را به طور طبیعی و از طریق منابع غذایی مانند محصولات لبنی و ماکیان، سبزیجات برگ سبز، سبزیجات ریشه ای مانند هویج، و سیب زمینی شیرین، بنشن، و غلات کامل، آواکادو، گوجه فرنگی، ماهی و غذاهای دریایی، خرما، و غیره تأمین نماییم. در صورت تمایل به مصرف مکمل، حتماً پیش از این کار با پزشک خود مشورت نمایید به این علت که اوردوز یا مصرف بیش از حد مجاز آن می تواند موجب شود دچار عوارض جانبی ناخوشایندی مانند سرخی پوست، خارش، بثورات پوستی، خشکی پوست و غیره شوید. مقدار فوق العاده بالای نیاسین می تواند به سوء هضم، مسمومیت کبد و قند خون بالا بیانجامد. نیاسین و کاهش وزن ناشی از مصرف آن همانطور که می بینید کاملاً به این موضوع بستگی دارد که آیا به طور دقیق تمام مقدمات لازم برای کاهش وزن مانند پایبند بودن به رژیم غذایی سالم و ورزش را فراهم ساخته اید یا خیر.

اتکاء تنها به نیاسین جهت کاهش وزن به احتمال زیاد با شکست همراه خواهد بود به این علت که نیاسین تنها به نام یک کاتالیزور عمل می کند و مهمترین عامل و یا ماده تشکیل دهنده این دستور از دست دادن آن کیلوهای اضافی سرسخت نیست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: راسخون
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8863

به "نیاسین و کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیاسین و کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید