نمونه عکس آتلیه کودک (نکاتی که برای عکاسی از بچه ها باید بدانید)

به گزارش مجله هاستفا، برای عکس دریافت از کودک باید مواردی مثل سرحال بودن کودک و صمیمی شدن با کودک را در نظر گرفت. آتلیه کودک بهترین مکان برای عکاسی از کودک است.

نمونه عکس آتلیه کودک (نکاتی که برای عکاسی از بچه ها باید بدانید)

سرویس خانه داری - عکاسی از بچه ها به همان میزان که هیجان انگیز است می تواند سخت هم باشد. اینکه بتوانید از بچه ها عکس هایی بسیار طبیعی و خلاقانه بگیرید بستگی به هنر شما و در نهایت میزان همکاری کودک با شما دارد. در این مقاله توصیه هایی برای داشتن بهترین عکس های ماندگار و زیبا از بچه ها برای شما داریم. در پایان سوژه هایی جالب و مناسب برای آتلیه کودک قرار داده ایم. با ما باشید.

کلمه فرانسوی آتلیه (Atelier) به معنای کارگاه یا مکانی ست برای انجام هرگونه آفرینش و فعالیت هنری. برای عکاسی در آتلیه کودک اول از همه باید آماده شوید. برای ثبت عکس های طبیعی و زیبا از بچه ها شیرخواره یا زیر دو سال شاید لازم باشد دو تا سه ساعت زمان صرف کنید. البته این مساله به خود بچه هم بستگی دارد. اینکه با شما همکاری کند یا خیر نیز مساله ای است که در فرایند عکاسی شما تاثیر بسیاری دارد. به هر حال عکس کودک یکی از محبوب ترین سوژه ها برای عکاسی است. علاوه بر علاقه والدین به ثبت مراحل رشد بچه هاشان عکاسی از بچه ها همیشه مورد توجه عکاسان بوده است. برای عکاسی از بچه ها علاوه بر الزامات بدیهی عکاسی صبر و حوصله فراوان ضروری است. بچه ها حذاب و شیرین هستند اما مواقعی هم وجود دارد که کار با آنها بسیار سخت است.

  • پیش از عکاسی باید مطمئن شوید که کودک به طور کامل غذا خورده و به اندازه کافی خوابیده است. زمانی که کودک سیر است و کامل استراحت نموده بهتر بازی و شیطنت می نماید و احتمال مسائل احتمالی بسیار کم می گردد.
  • لباس مناسب و زیبا یکی از مسایل مهم و اصلی است. باید لباس های زیبا و البته راحت تن کودک کنید. البته می توان از لباس های ویژه که برای مهمانی ها یا مراسم خاصی برای کودک تهیه نموده اید نیز بهره ببرید.
  • بلافاصله عکاسی را شروع نکنید. اجازه دهید کمی کودک به فضا عادت کند سپس کار خود را شروع کنید.
  • باید تا جایی که ممکن است به کودک نزدیک شد تا ترس کودک کاملا از بین برود و در محیط احساس راحتی و امنیت کند.
  • برای وقت عکاسی اسباب بازی های کودک را نباید فراموش کنید. وجود آن ها می تواند صحنه های عکاسی را جذاب تر کند.

می توان از هر ابزاری که برای کودک جذاب است و به آن علاقه نشان می دهد استفاده کرد. آن ابزار می تواند یک عروسک یا یک اسباب بازی مورد علاقه اش باشد ، یا یک شخصیت کارتونی یا یک لباس ، در برخی مواقع هم کودک با یک فرد خاص احساس راحتی بیشتری می نماید و حضور آن فرد می تواند جلسه عکاسی را پربارتر کند. باز هم تاکید می گردد حتما کودک قبل از جلسه عکاسی خواب کافی داشته باشد تا در زمان عکاسی برای خواب بهانه گیزی نکند. خواب آلودگی و خستگی کودک می تواند جلسه عکاسی را کاملا خراب کند.

بدیهی است که ظاهر صورت کودک نیز مهم است. عکس های زیبا حاصل عکاسی از یک کودک زیبا و آراسته است. با توجه به آن چیزی که از عکس کودک خود می خواهید سعی کنید موی کودک را آراسته کنید یا او را به آرایشگاه ببرید.

برای اینکه بتوانید سوژه های بیشتری برای عکاسی شکار کنید باید با کودک صمیمی شوید. هم قد بچه ها شوید تا دنیای آنها را بهتر درک کنید: خم شوید، دراز بکشید، بنشینید، روی زانو بایستید و ... . هنگامی که شما خود را هم قد کودک می کنید، او نیز برخورد راحت تر و بهتری با شما خواهد داشت.

با آن ها حرف بزنید و یا از آنها سوال بپرسید تا مجبور به فکر کردن یا حرف زدن بشوند. به طور مثال، از کودک بخواهید تا داستان مورد علاقه خود را برایتان بازگو کند یا عروسک یا اسباب بازی مورد علاقه اش را به شما نشان دهد. با این ترفندها قطعا می توانید تصاویر هنری زیباتری از این فرشته های کوچک به یادگار بگذارید.

تصاویری جالب از عکاسی های آتلیه کودک

دکوراسیون آتلیه؛ از صفر تا صد

امیدواریم از مشاهده تصاویر بالا از آتلیه کودک لذت برده باشید. به نظر شما کدامیک از ایده های بالا برای عکاسی زیباتر بود؟ لطفا نظرات و دیدگاه های خود را با ما و سایر همراهان مجله خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5597

به "نمونه عکس آتلیه کودک (نکاتی که برای عکاسی از بچه ها باید بدانید)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه عکس آتلیه کودک (نکاتی که برای عکاسی از بچه ها باید بدانید)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید