ناگفته های فرانک ریوا با بازی آلن دلون

به گزارش مجله هاستفا، سریال فرانک ریوا که این روزها از تلویزیون کشورمان در حال پخش است، در زمره 10 کار آخر آلن دلون قرار می گیرد. این بازیگر مطرح فرانسوی پس از سریال پلیسی جنایی فرانک ریوا در هشت پروژه دیگر هم ایفای نقش نموده است که اتفاقا اغلب آنها تلویزیونی هستند. در حقیقت آلن دلون چند سالی است که بازی در فیلم های تلویزیونی و سریال ها را به ایفای نقش در سینما ترجیح می دهد؛ هرچند آخرین اثری که در آن مقابل دوربین رفته است یک اثر سینمایی با عنوان خانه خالی است.

ناگفته های فرانک ریوا با بازی آلن دلون

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، پخش سریال پلیسی فرانک ریوا با بازی آلن دلون از شانزدهم آذر ماه در شبکه تهران آغاز شد. این سریال هر شب شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 در قالب 12 قسمت پخش می شود. مجموعه تلویزیونی فرانک ریوا در سال 94 از شبکه نمایش نیز پخش شده است.

سریال فرانک ریوا محصول سال 2003 کشور فرانسه است و در کشور پرتغال فیلم برداری شده است. این سریال به کارگردانی پاتریک ژامان، در دو فصل و شش قسمت ساخته شده است که فصل اول آن در سال 2003 و فصل دومش در سال 2004 پخش شده است.

در سریال جنایی ـ درام فرانک ریوا بازیگرانی چون آلن دلون، ژاک پرن، سوفی فون کسل، سدریک شوالم و میری دارک ایفای نقش نموده اند.

داستان این مینی سریال درباره فرانک ریوا (با بازی آلن دلون) یک پلیس مخفی سابق است که بعد از 25 سال تبعید برای حل یک پرونده دوباره به پاریس برمی شود. او در پاریس با نوربرت لوژیا که سر دسته اوباش است و پسرش ماکسیم روبه رو می شود؛ به همین دلیل او وظیفه دارد تا تیم جدیدی برای مقابله با اوباش لوژیا تشکیل دهد. اما چیزی که انتظارش را ندارد روبه رو شدن با عشق سابقش کاترین (با بازی میری دارک) است؛ زنی که هنوز به او علاقه دارد.

با نگاهی به نظرات مخاطبان در سایت های سینمایی، می توان گفت، این سریال در میان تماشاگرانش، به طور وسیع بازتاب مثبتی داشته است. در اکثر این نظرات درباره سریال و نقش آفرینی آلن دلون چنین گفته شده است: سریالی است با موضوع و شخصیت های جذاب همراه با بازی فوق العاده آلن دلون که ارزش دیدن دارد.

هرچند در این بین، تعدادی نظرات منفی هم وجود دارد؛ برای مثال یکی از تماشاگران درباره فرانک ریوا چنین گفته است: شاید قسمت های بعدی آن بهتر باشد اما من فقط یک قسمتش را توانستم ببینم؛ در عین حال که محصول سال 2004 است اما شبیه سریال های تلویزیونی درجه دوم دهه 70 است. وی درباره موضوع سریال و بازی دلون هم چنین اظهار نموده است: داستان احمقانه، بازی احمقانه

در ادامه تماشاگر دیگری در نقد این مجموعه تلویزیونی گفته است: باورم نمی شود که 20 دلار برای این سریال پلیسی کلیشه ای هدر دادم.

بازیگر نقش اصلی سریال ـ آلن دلون ـ در کل قسمت های این سریال ایفای نقش نموده است. دلون 84 ساله کار خود در زمینه بازیگری را در سال 1957 با بازی در فیلم وقتی زنی درگیر شود آغاز نموده است. او در سال 1981 هم اولین فیلم خود را کارگردانی نموده است.

عمده فعالیت آلن دلون در تلویزیون مربوط به دو دهه اخیر است که شامل بیش از 10 فیلم تلویزیونی و چهار سریال تلویزیونی از جمله فرانک ریوا است. دلون این سریال را پس از مینی سریال پیروز فابیو مونتاله بازی نموده است.

از دیگر آثار تلویزیونی آلن دلون می توان یک سفر معمولی محصول 2011، شیر و تغییرات مبهم را نام برد. از افتخارات این بازیگر هم می توان به دریافت 11 جایزه و نامزدی برای چهار جایزه از جشنواره های مختلف فیلم، اشاره نمود.

یکی دیگر از بازیگران این سریال ژاک پرین است که او و آلن دلون سابقا تجربه همکاری با یکدیگر را در فیلم حرف یک پلیس که محصول سال 1985 است داشته اند. ژاک پرین بازیگر و کارگردان و تهیه کننده فرانسوی متولد سال 1941 است. وی اغلب در فیلم ها و سریال های تلویزیونی ایفای نقش نموده است و بیشتر آثار او در ژانر رمانتیک هستند. از معروف ترین فیلم های او در مقام بازیگر می توان به سینما پارادیزو اشاره نمود.

میری دارک بازیگر متولد 1938 که در این سریال در نقش کاترین مقابل دوربین ظاهر شده است، در سال 1981 در فیلمی به نام برای پوست یک پلیس با آلن دلون هم بازی بوده است که کارگردان آن خود دلون است. میری دارک از سال 1990 به بعد آثار تلویزیونی زیادی را در کارنامه خود دارد. این بازیگر در سال 2017 و در 79 سالگی درگذشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2037

به "ناگفته های فرانک ریوا با بازی آلن دلون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناگفته های فرانک ریوا با بازی آلن دلون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید