ملوان تکراری ترین حریف و برهانی بهترین گلزن حذفی آبی ها

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال استقلال با 7 قهرمانی در تاریخ رقابتهای جام حذفی، پر افتخارترین تیم این مسابقات است. آبی پوشان با حضور در 32 دوره گذشته جام حذفی 11 بار به فینال راه یافته و 7 بار پیروز به کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات شده اند.

ملوان تکراری ترین حریف و برهانی بهترین گلزن حذفی آبی ها

اولین قهرمانی آبی پوشان به دومین حضور آنها در جام حذفی باز می گردد. استقلالی ها در سال 57 و در دومین دوره رقابتهای جام حذفی در فینال تیم فوتبال هما را با نتیجه 2 بر صفر شکست دادند تا نخستین قهرمانی را در این مسابقات به دست آورند.

آخرین قهرمانی این تیم در جام حذفی هم به سال 97 و سی و یکمین دوره این بازی ها باز می گردد که با شکست دادن تیم خونه به خونه با نتیجه یک بر صفر، جام قهرمانی این مسابقات را بالا بردند.

بهترین گلزن تیم استقلال در همه ادوار گذشته لیگ برتر آرش برهانی با 14 گل زده است. فراز فاطمی، صمد مرفاوی و جعفر مختاریفر هر کدام با 8 گل، دیگر گلزنان برتر آبی پوشان در تاریخ این مسابقات هستند.

آبی پوشان در تاریخ حضورشان در جام حذفی 8 بار با ملوان دیدار داشته اند تا این تیم با قدمت، تکراری ترین حریف استقلال در این مسابقات باشد. سپاهان با 7، ذوب آهن با 6 و نساجی با 5 دیدار، دیگر حریفان تکراری آبی ها در تاریخ مسابقات جام حذفی هستند.

استقلالی ها به ترتیب مقابل تیم های هما، ملوان، برق شیراز، پرسپولیس، بهمن کرج، فجر سپاسی، سپاهان، پگاه، شاهین بوشهر، ذوب آهن و خونه به خونه بابل در فینال این مسابقات بازی کرده است.

آبی پوشان در فینال های گذشته هما، برق شیراز، بهمن کرج، فجر سپاسی، پگاه، شاهین بوشهر و خونه به خونه را شکست داده و مقابل تیم های ملوان، پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن شکست خورده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 459

به "ملوان تکراری ترین حریف و برهانی بهترین گلزن حذفی آبی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملوان تکراری ترین حریف و برهانی بهترین گلزن حذفی آبی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید