مقایسه ورق سیاه st52 با ورق سیاه st37

به گزارش مجله هاستفا، ورق های فولادی در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

مقایسه ورق سیاه st52 با ورق سیاه st37

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام فواد پرایس، این ورق ها ویژگی های ساختاری و فیزیکی متفاوتی دارند که با توجه به همین ساختار از آنها در کارها و صنعات های مختلف استفاده می گردد. در ادامه این مقاله با فولاد پرایس همراه شوید تا به آنالیز انواع ورق سیاه st52 و ورق سیاه st52 بپردازیم.

ورق یکی از محبوب ترین و مهم ترین ورق های فولادی است که استفاده وسیعی در صنعت ساختمان سازی دارد. ورق های فولادی به دو شیوه نورد گرم و نورد سرد فراوری می شوند. ورق st37 و ورق st52 هر دو به روش نورد گرم فراوری می شوند.ورق روغنی هم یکی دیگر از ورق های فولادی است که به روش نورد سرد فراوری می گردد. در ادامه به مقایسه ورق st52 با ورق st37 می پردازیم.

ورق سیاه

ورق سیاه یا همان ورق گرم ورقی است که به وسیله نورد گرم فراوری می گردد و در دو نوع ورق سیاه معمولی و صنعتی با استانداردهای مختلف فراوری و عرضه می شوند.

کیفیت ورق سیاه به وسیله شاخص st مقدار گیری می گردد. مقدار کربن در ورق های فولادی معمولا متغیر است و همین موضوع باعث تفاوت در آنها می گردد. ورق سیاه در صنعت های مختلفی اعم از صنعت ساختمان سازی، خودروسازی، تانکر سازی، کشتی سازی، صنایع سنگین فلزی و ... کاربرد دارد.

انواع ورق سیاه

  • ورق st52
  • ورق st37

ویژگی های ورق st52

از رایج ترین و شایع ترین ورق سیاه موجود در بازار می توان به ورق st52 اشاره نمود. این نوع ورق از لحاظ سختی و منعطف بودن در حد مبه وسیله است و کاربرد بیشتری در ساختمان سازی و سوله سازی دارد. معمولا از ورق سیاه صنعتی در پروژه های صنعتی مانند مخزن سازی، پروژه های پتروشیمی، سد سازی و ... استفاده می گردد.

ورق سیاه معمولا به دو شکل رول و شیت وارد بازار می گردد. هر دوی این دو شکل رول و شیت را می توان به سایزهای مختلف برش داد. در ادامه به آنالیز ویژگی های ورق st37 می پردازیم.

ویژگی های ورق st37

ورق st37 جزء پر فروش ترین ورق های موجود در بازار است که قیمت آن با ورق st52 برابر است. ورق st37 از جمله ورق های فولادی است که به نام فولاد نرم در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد.

این ورق از ورق های کم کربن در بازار است که کاربرد اصلی آن در صنعت ساختمان سازی و پروفیل های ساختمانی است. این نوع ورق استحکام مبه وسیلهی دارد و درصد کم کربن در این نوع ورق باعث شده است تا خاصیت جوش پذیری آن افزایش پیدا کند.

استحکام ورق st37 بسیار بالا است به همین خاطر از آن در ساخت پل و کشتی سازی هم استفاده می گردد.

ورق st37 دارای درجه بندی های متفاوتی است که درجه st37-1 نوع معمولی است و st37-2 نوع مبه وسیله و st37-3 هم با کیفیت بالا است. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در خصوص کاربرد ورق st37 در صنایع مختلف صحبت می کنیم.

کاربرد ورق st37

1)ورق

2)میلگرد

3)نبشی

4)ناودانی

5)بدنه خودرو

6)ساخت پروفیل

7)صفحه ستون ساختمان

8)ساخت دستگاه های صنعتی

9)لوازم خانگی مانند لباسشویی و یخچال

مقایسه قیمت ورق st37 و ورق st52

ورق های فولادی بسته به نوع کیفیت و کارایی که دارند دارای قیمت های متفاوتی هستند. البته همانطور که گفتیم قیمت ورق st37 و ورق st52 تقریبا با یکدیگر برابر است و دارای اختلاف قیمتی نیستند. به طور کلی قیمت ورق های فولادی تحت تاثیر قیمت دلار و ارز و سنگ آهن هستند.

این روزها به دلیل نوسات قیمتی دلار و سنگ آهن، قیمت ورق های فولادی هم دچار نوساناتی شده اند. به همین خاطر برای اطلاع از قیمت روزانه ورق های فولادی باید از سایت ها و شرکت های معتبر استعلام بگیرید. در ادامه به آنالیز مقایسه این دو ورق می پردازیم.

تفاوت ورق st37 و ورق st52

فولادی که در صنعت ساختمانی به طور عمده استفاده می گردد، ورق st37 است. دلیل استفاده از این نوع ورق جوش پذیری خوب آن به همراه استحکام بالا است. در بعضی موارد از ورق st52 به جای ورق st37 در صنعت استفاده می نمایند. در حالی که قیمت این دو ورق با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد. البته باید بدانید که استفاده از ورق st52 به جای ورق st37 باعث کاهش وزن فولاد مصرفی می گردد. به طور کلی ورق st52 نسبت به ورق st37 دارای شکل پذیری کمتری است. مقدار کربن بالا در فولاد مصرفی هم دلیل آن است. وزن این دو فولاد با یکدیگر یکسان است اما از لحاظ استحکام ورق های st52 دارای عناصر آلیاژی هستند و به همین خاطر مقاومت بیشتری هم دارند.

توجه داشته باشید زمانی می توانید از این ورق به جای یکدیگر بهره ببرید که نظر کارشناسان مجموعه را جویا شوید و گاهی هم احتیاج به دریافت مجوز است.

خرید ورق های فولادی از فولاد پرایس

فولاد پرایس از مجموعه سایت های معتبر و خوب در زمینه فروش ورق های فولادی و دیگر محصولات فولادی است. کیفیت بالای این نوع ورق ها به همراه قیمت مناسب در این مجموعه باعث شده است تا فولاد پرایس رضایت مشتریان را به خوبی جلب کند.

حتما قبل از خرید ورق های فولادی با کارشناسان و مشاوران این مجموعه ارتباط برقرار کنید تا خریدی مطمئن و آسان داشته باشید. برای کسب هر نوع اطلاعات بیشتری وارد سایت فولاد پرایس شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8482

به "مقایسه ورق سیاه st52 با ورق سیاه st37" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ورق سیاه st52 با ورق سیاه st37"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید