معروف ترین غذاهای سنتی ژاپن در کیوتو ، عکس

به گزارش مجله هاستفا، کیوتو از زمان های قدیم به داشتن غذاهای خوشمزه شهرت داشته است؛ پس یکی از بهترین کارهایی که می توانید در سفر به این شهر زیبا انجام دهید، امتحان کردن غذاهای سنتی ژاپنی است.

معروف ترین غذاهای سنتی ژاپن در کیوتو ، عکس

کیوتو یکی از شهرهای تاریخی ژاپن است و به دلیل دارا بودن آثار باستانی و بیش از 2000 معبد شهرت زیادی دارد. کیوتو دارای غذاهای متنوعی است و فرهنگ غذا و آشپزی در این شهر بسیار غنی است. غذاهای خوشمزه محلی و شیرینی های سنتی که هرکدام با سبک های مختلف سرو می شوند، نشان دهنده قدمت طولانی آشپزی در این شهر هستند. در ادامه با 10 غذای سنتی کیوتو آشنا خواهید شد که در سفر به این پایتخت قدیمی باید حتما امتحان کنید

کیو کایسکی (کایسکی ریوری با سبک کیوتو)

کیو کایسِکی (Kyo Kaiseki) مجموعه ای از چند غذای مختلف است و نحوه سرو کردن این غذا و طراحی زیبای آن به همراه طعم خیلی خوب، باعث می گردد علاوه بر تجربه خوردن یک غذای خوشمزه از ظاهر زیبای آن هم لذت ببرید. این غذا که به شکل کاملا استادانه طبخ و سرو می گردد، در گذشته برای اشراف زادگان و دربار امپراطوری کیوتو سرو می شد. کایسِکی (Kaiseki) را می توانید در بسیاری از رستوران های کیوتو ، از رستوران های سنتی گرفته تا مهمان خانه های ریوکان (Ryokan) میل کنید.

بودیست شوجین ریوری

بودیست شوجین ریوری (Buddhist Shojin Ryori) یک غذای ساده و دقیقا متضاد با تجمل به کار رفته در کایسِکی است. این غذا یک غذای گیاهی است اما طعم بسیار خوبی دارد. این غذا توسط راهبان بودایی در معابد کیوتو ابداع شد. این غذای گیاهی از سبزیجات کوهی، نوعی سویای تخیمر شده به نام ناتو (Natto) و پنیر توفو تهیه می گردد. بهترین مکان برای خوردن شوجین ریوریِ بودایی، معابد بودایی کیوتو است.

اوبانزای ریوری

اوبانزای ریوری (Obanzai Ryori) در واقع طبخ غذای خانگی به سبک کیوتو است. این غذا شامل چند نوع غذای خانگی کیوتو است که در ظروف کوچک سرو می شوند. در اوبانزای ریوری از محصولات تازه محلی و مواد غذایی فصلی استفاده می گردد و طعم و مزه طبیعی مواد تازه محلی را می توان در این غذا حس کرد. در سراسر شهر کیوتو می توانید رستوران هایی که اوبانزای ریوری سرو می کنند را پیدا کنید.

یودوفو (توفوی نیم جوش)

یودوفو (Yodofu) یکی از غذاهای محلی کیوتو است که با توفوی جوشانده در آبِ گوشت همراه با سبزیجات فصلی تهیه می گردد. با خوردن این غذا می توانید شاهد کیفیت توفوی کیوتو باشید که به نرمی، بافت خامه ای و طعم عالی شهرت دارد. این غذا اغلب با پیازچه خرد شده، دانه کنجد و سس سویا سرو می گردد. در محله های آراشی یاما (Arashiyama) و نانزِنجی (Nanzenji) می توانید غذاهای خوشمزه ای با توفو میل کنید.

یوبا (لایه های توفو)

یوبا (Yuba) یکی از غذاهای محلی ژاپنی است که ریشه آن به چین باستان باز می گردد. این غذای ساده و خوشمزه با جوشاندن شیر سویا و دریافت سرشیر روی سطح آن تهیه می گردد. این غذا دارای بافتی نرم و طعم ملایم سویا است. یوبا را با سس سویا، واسابی (Wasabi) یا ترب ژاپنی و پونزو (Ponzu) سرو می کنند. کیوتو به دارا بودن با کیفیت ترین لوبیای سویا و آب تمیز معروف است که باعث تولید بهترین توفو در ژاپن می شوند.

کیو تسوکمونو

کیو تسوکِمونو (Kyo Tsukemono) نوعی ترشی است که با سبک کیوتو تهیه می گردد. در این ترشی از سرکه، نمک و سبزیجاتی مانند تربچه، شلغم، کاهوی چینی استفاده می گردد. بازار نیشیکی (Nishiki) بهترین مکان برای یافتن کیو تسوکِمونو است. این بازار به عنوان آشپزخانه کیوتو شناخته می گردد و در محله گیون (Gion) قرار گرفته است.

سنمایزوکه

یکی دیگر از ترشی های سنتی کیوتو، سِنمایزوکه (Senmaizuke) نام دارد. این ترشی ار ریشه شلغم تهیه می گردد که شوگوین (Shogoin) نام دارد. برای تهیه سِنمایزوکه، شلغم به صورت ورقه های نازک بریده و سپس با سرکه شیرین، جلبک دریایی کومبو (Kombu) و فلفل توگاراشی (Togarashi) مزه دار می گردد. سِنمایزوکه به معنای ترشی هزار لایه است. ورقه های شلغم در این نوع ترشی بسیار ترد و دارای طعم شیرین و شور هستند.

سوشی با سبک کیوتو

سوشی برای اولین بار در اِدو (Edo) یا همان توکیو تهیه شد؛ اما سوشی را می توان با سبکِ کیوتو هم پیدا کرد. در این غذای سنتی ژاپنی، به جای ماهی تازه از ماهی های نگه داری شده و برنج هایی که مقدار بیشتری سرکه دارند، استفاده می گردد. در قدیم، کیوتو یک شهر محصور در خشکی بود و دسترسی به دریا نداشت؛ به همین دلیل تهیه ماهی تازه برای مردم سخت بود. این غذا در واقع از روی نیاز مردم ابداع شد. یکی از محبوب ترین انواع سوشی در کیوتو، سابازوشی (Sabazushi) است. این نوع سوشی با ترشی ماهی خال خالی به همراه برنج و جلبک کومبو تهیه می گردد.

نامافو

نامافو (Namafu) یکی دیگر از غذاهای سنتی کیوتو است که با گلوتن گندم تصفیه شده و آرد برنج موچی (Mochi) تهیه می گردد. این غذا جایگزین مناسبی برای گوشت در غذاهایی است که با لوبیای سویا تهیه می شوند. نامافو معمولا غذای راهبان بودایی در کیوتو و افرادی است که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می کنند. این غذا بافت جویدنی و رشته ای مانند گوشت دارد. خوردن این غذا همان حس خوردن گوشت را به شما القا می کند با این تفاوت که نامافو بسیار سالم تر از گوشت است.

یاتسوهاشی

یاتسوهاشی (Yatsuhashi) معروف ترین شیرینی در کیوتو است و در تمام شهر، از مغازه های فروش سوغات گرفته تا فروشگاه های بزرگ، پیدا می گردد. این شیرینی دارچینی از آرد برنج چسبناک (موچی کومه) تهیه می گردد. یاتسوهاشی را هم به صورت خام و هم به صورت پخته می توان مصرف کرد. یاتسوهاشی خام، نرم و جویدنی است و شباهت زیادی به بافت موچی دارد. یاتسوهاشی پخته سخت و ترد است و به بیسکوئیت و کوکی شباهت دارد. از قلم نیاندازید یاتسوهاشی های با طعم کیت کت (Kit Kat) را حتما خریداری کنید. این شیرینی ها سوغات ژاپنی خوبی از شهر زیبای کیوتو به شمار می فرایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: گردشبان
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6480

به "معروف ترین غذاهای سنتی ژاپن در کیوتو ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین غذاهای سنتی ژاپن در کیوتو ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید