مصرف برق در کشور افزایش یافت؛ تجهیز کابل های کشور به روکش پیشرفته

به گزارش مجله هاستفا، رجبی مشهدی گفت: میزان مصرف برق کشور به 39 هزار و 264 مگاوات رسیده و نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

مصرف برق در کشور افزایش یافت؛ تجهیز کابل های کشور به روکش پیشرفته

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت وگو با خبرنگار، گفت: میزان مصرف برق کشور به 39 هزار و 264 مگاوات رسیده و این میزان گرچه نسبت به یکشنبه گذشته که چهل هزار و 251 مگاوات بود کاهش را نشان می دهد، اما نسبت به مدت مشابه پارسال که 35 هزار و 873 مگاوات بود افزایش یافته است.

او ادامه داد: آنالیز فرایند مصرف برق در اردیبهشت ماه پارسال بیانگر آن است که میزان مصرف برق از ابتدای اردیبهشت سال جاری تا نهمین روز آن بین حداقل 33 هزار تا حداکثر35 هزار مگاوات بوده و در این بازه زمانی هیچگاه به بیش از 36 هزار مگاوات نرسیده بود. اما سال جاری در فاصله زمانی ابتدای اردیبهشت تا روز نهم آن فرایند مصرف از حداقل 37 هزار مگاوات شروع شده تا در روز ششم اردیبهشت به بیش از چهل هزار مگاوات رسیده است.

سخنگوی صنعت برق کشور توضیح داد: فرایند مصرف برق گرچه از روز ششم اردیبهشت کمی کاهش یافته، اما نسبت به مدت مشابه پارسال همچنان افزایشی بوده و در بازه 39 هزار مگاواتی باقی مانده است.

رجبی مشهدی افزود: با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها مصرف برق افزایش می یابد به همین دلیل ما باید خود را برای شرایط خاص آماده کنیم.

او گفت: فرایند افزایشی مصرف برق در شرایطی است که کشورمان از اسفند سال گذشته با شیوع گسترده بیماری کرونا روبرو شده است و بسیاری از کسب و کار ها با رکود روبرو شده اند.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: همچنین مصرف برق در کشور به چهار هزار و 849 مگاوات رسیده است.

رجبی مشهدی در ادامه با اشاره به قطع شدن برق در بعضی از نقاط تهران در شب های گذشته اظهار کرد: قطع شدن برق به دلیل رعد و برق و بارش شدید باران بود که بلافاصله با آماده باش نیروهای وزارت نیرو مشکل برق رفع شد.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان نمود: قرار است تا سرانجام سال جاری تمامی خطوط برق در سراسر کشور به کابل ها با روکش های پیشرفته پوشش داده گردد که این کابل ها آمادگی لازم را در مواقع رعد و برق و سقوط درختان دارا است.

او گفت: همچنین سامانه ای برای رصد و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه رعایت مدیریت مصرف راه اندازی شده است و دستگاه ها اگر در مرحله نخست رعایت نکنند تذکر خواهند گرفت و در مراحل بعد شیوه های دیگری برای این امر استفاده خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: کنتور هوشمند نیز برای اغلب دستگاه های اداری و اجرایی نصب شده است تا مدیریت لازم برای میزان مصرف آن ها انجام گردد.

رجبی مشهدی بیان نمود: سال گذشته دستگاه های اداری و اجرایی همکاری خوبی در زمینه مدیریت مصرف داشتند و سال جاری نیز تا به امروز چنین بوده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4308

به "مصرف برق در کشور افزایش یافت؛ تجهیز کابل های کشور به روکش پیشرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برق در کشور افزایش یافت؛ تجهیز کابل های کشور به روکش پیشرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید