قنادباشی: سعودی ها نیازمند نمایش همکاری خود با آمریکا هستند ، عربستان با نمایش قدرت قصد تهدید کشور های منطقه را دارد

به گزارش مجله هاستفا، یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در شرایط فعلی عربستان سعودی نیازمند آن است همکاری خود با آمریکا را به نمایش بگذارد تا این گونه به ارتش سعودی نیز روحیه داده باشد.

قنادباشی: سعودی ها نیازمند نمایش همکاری خود با آمریکا هستند ، عربستان با نمایش قدرت قصد تهدید کشور های منطقه را دارد

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در مورد رزمایش مشترک آمریکا و عربستان در خلیج فارس گفت: چند دلیل وجود دارد که زمینه این رزمایش مشترک را فراهم می نماید اولا آنکه آمریکایی ها مدت هاست در منطقه خلیج فارس هستند و اخیرا سه هزار نفر نیرو را مجددا به عربستان اعزام نموده اند و یکی دیگر از دلایلی که سبب برگزاری این رزمایش مشترک شده است نمایش قدرت برای کشور های منطقه و تهدید آنهاست.

قنادباشی با اشاره به برگزاری رزمایش های مشترک آمریکا با سایر کشور ها گفت: طی یک سال گذشته ایالات متحده رزمایش و مانور دریایی مشترکی با مصر نیز برگزار کرد که آن نیز برای نمایش قدرت بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا دلیل دیگر برگزاری رزمایش مشترک بین عربستان و آمریکا را ایجاد خوشنودی در سران عربستان و اخذ پول از مقامات سعودی دانست و یادآور شد: وقتی عربستان با آمریکا مانور دریایی برگزار می نماید در حقیقت به معنای آن است که این کشور در موضع ضعف و عدم توانایی دفاع از خود قرار گرفته که ملزم به پرداخت هزینه آن است.

وی با اشاره به جنگ عربستان سعودی با یمن توضیح داد: در این جنگ توانمندی سعودی ها به شدت کاهش یافت و ارتش این کشور رو به افول و ضعف نهاده است، لذا در شرایط فعلی عربستان سعودی نیازمند آن است همکاری خود با آمریکا را به نمایش بگذارد تا این گونه به ارتش سعودی نیز روحیه داده باشد. از طرف دیگر برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا سعودی را از موضع ضعف در قبال یمن متمایز خواهدکرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در خاتمه با اشاره به آتش دریافت چند باره کشتی های آمریکایی در منطقه خلیج فارس گفت: این مانور عملیاتی در حقیقت از طرفی برای تحرکات نفتی آمریکا نیز مفید است، چون تنها اهرم و محوری که آمریکا را قدرت برتر نشان می دهد چنگ انداختن به چاه های نفتی منطقه و وانمود کردن این است که اگر ما نباشیم شما در استفاده از نفت خود در خلیج فارس شکست خواهید خورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2880

به "قنادباشی: سعودی ها نیازمند نمایش همکاری خود با آمریکا هستند ، عربستان با نمایش قدرت قصد تهدید کشور های منطقه را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قنادباشی: سعودی ها نیازمند نمایش همکاری خود با آمریکا هستند ، عربستان با نمایش قدرت قصد تهدید کشور های منطقه را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید