قدم بزرگ مجلس برای بازنشستگان

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران- مجلس کنونی، از روزی که شکل گرفته، اعضای آن پیوسته می گویند که ما عدالت محور و عدالت خواه می باشیم.به پندار حقیر، عدالت خواهی در حرف نیست و در عمل می باشد.

قدم بزرگ مجلس برای بازنشستگان

به گزارش خبرنگاران، در سال گذشته کننده سلسله و دلفان از استان لرستان، طرح دایمی شدن همسان سازی را به همین مجلس ارایه نمود که 208 کننده آن را امضا کردند. تا این جا، کنندگان مجلس برای اجرای عدالت قدمی برداشتند، ولی هیات رییسه مجلس به بازنشستگان بی مهری نمود..نهایتا، دولت قبلی، درست در ماه پایانی خدمتش، لایحه ای را تقدیم هیات رییسه مجلس کرد. چون لایحه دولت قید دو فوریتی داشت، اگر هیات رییسه با این قید مخالف بود، می بایست قید آن را به رای می گذاشت که نگذاشت و پس از مدتی، آن را به اسم یک لایحه عادی اعلام وصول کرد.

چه اتفاقی رخ داد که همان مجلسی که طرح کننده سلسله و دلفان را امضا نمود، اینک عادی کردن لایحه دولت و تاخیر در اعلام وصول آن را دید وسکوت کرد.

اینک لایحه دولت به اسم یک لایحه عادی در مجلس است. اگر مجلس خدای ناکرده سکوت کند و بگذارد نوبت این لایحه برسد و آن گاه آن را آنالیز و تصویب نماید، عملا باید گفت به روال عادی، چنین فرصتی به موقع فرا نخواهد رسید و زمانی نوبت لایحه می رسد که دیگر برنامه ششم تمام شده و آنالیز این لایحه هیچ ثمری ندارد.اگر مجلس با امضای 50 کننده خواستار آنالیز و تصویب خارج از نوبت آن شود، هم قدم بسیار بزرگی برای بازنشستگان برداشته شده و هم عدالت محوری و عدالت خواهی کنندگان در عمل اثبات می شود. در عمل عدالت خواهی خود را نشان بدهند و این لایحه را زمانی آنالیز و تصویب کنند که هم قانون برنامه ششم هنوز معتبر باشد و هم ماده 30 همین قانون. بازنشستگان اینک چشم به مجلس انقلابی دوخته ایم که آیا کنندگان هر چه سریع تر عدالت خواهی خود را در عمل نشان می دهند یا خدای ناکرده به کل ماجرا بی تفاوتی نشان خواهند داد.اینک حدود 5 تا 6 میلیون نفر بازنشستگان مختلف داریم که با افراد تحت تکفلشان، قشری بزرگ را تشکیل می دهند و در معین مجلس بعدی حتما اثر جدی دارند.

منبع: ایرنا

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8860

به "قدم بزرگ مجلس برای بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم بزرگ مجلس برای بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید