قبرستان دارالسلام شیراز نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها است

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز،علی رضا پاک فطرت در بازدید از قبرستان دارالسلام شیراز، تاکید نمود: در این آرامستان تاریخی و ساماندهی آن، علاوه بر شهرداری شیراز، اداره های کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی فارس نیز دخیل و تاثیرگذار و مسئول تلقی می شوند.

قبرستان دارالسلام شیراز نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها است

وی توضیح داد: به نظر می رسد دستگاهی مانند میراث فرهنگی فارس باید دارالسلام را مانند سایر اماکن میراثی دیده و برای مرمت آن مانند سایر آثار تاریخی، اقدام کند.

شهردار شیراز با یادآوری اینکه بازسازی قبرستان دارالسلام باید اصولی صورت گرفته و منجر به اقدامی شاخص و ماندگار گردد، گفت: اگر این پروژه بزرگ و تاریخی رها گردد تمام داشته های موجود نیز از دست خواهد رفت.

پاک فطرت به مناسب سازی بخشی از این آرامستان توسط شهرداری شیراز اشاره نمود و خواهان دریافت نظر بزرگان کشور درباره ادامه بازسازی شد و گفت: می توان با استفاده از ظرفیت های موجود با همکاری سایر دستگاه های متولی، دارالسلام شیراز را به یک جاذبه بسیار مناسب گردشگری تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه دوره بازگشت قبرستان ها طبق قانون 30 سال است اما این قبرستان به دلیل قدمت، حساسیت مردم و نیز تاریخی بودن و خاکسپاری بزرگان این دیار از بیش از هزار سال و حتی پیش از اسلام بسیار مورد توجه است، گفت: بازسازی و ساماندهی این قبرستان دغدغه مردم، شورای شهر و شهرداری شیراز است.

شهردار شیراز با اشاره به اقدامات عمرانی در حال انجام در محدوده این آرامستان اعلام کرد: این دارالسلام یکی از مهم ترین و قدیمی ترین آرامستان های کشور و دنیا اسلام به شمار می رود.

پاک فطرت با بیان اینکه متأسفانه پیش از این به دلیل کم توجهی به قبرستان دارالسلام بعضی سنگ ها و سنگ نوشته های ارزشمند این مکان به سرقت رفته یا تخریب شده عنوان نمود: اکنون شرایط کاملاً متفاوت است و شهرداری شیراز به این مکان به عنوان یک پروژه عمرانیِ فرهنگی خاص، نگاه می نماید.

وی با بیان اینکه طراحی و تصویب بازسازی دارالسلام دو سال به طول انجامید و ظرف سه سال آینده فضایی درخور در این مجموعه ایجاد خواهد شد، توضیح داد: توجه به این محدوده به معنای ایجاد یک جهت دسترسی مناسب برای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به شکل پیاده راه و با جذابیت های خاص فرهنگی مذهبیِ مدنظر است.

شهردار شیراز با بیان اینکه در بعضی کلانشهرها چنین اقداماتی با هماهنگی بین دستگاهی توسط شهرداری اجرایی شده و نتایج بسیار ارزنده ای برای شهر به دنبال داشته است گفت: این اقدامات مردم را با گذشته پیوند می دهد.

پاک فطرت، گفت: اطراف این مکان را بصورت یک مجموعه بزرگ شامل پهنه های تاریخی، فرهنگی، آموزشی، درمانی، پارک سوار و غیره می بینیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2928

به "قبرستان دارالسلام شیراز نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبرستان دارالسلام شیراز نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید