فقط 4 درصد از 2500 صنف موجود در کشور مالیات می دهند

به گزارش مجله هاستفا، تنها 4 درصد از مجموع 2500 صنف موجود در کشور مالیات می دهند و بار بیشتر مالیات بر عهده تولیدکنندگان است.

فقط 4 درصد از 2500 صنف موجود در کشور مالیات می دهند

به گزارش تابناک، محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون مالی مجلس در مورد وضعیت مالیات ها در کشور گفت: مجموع کل مالیاتی که بابت مشاغلی مانند پزشکان اصناف، وکلا و سایر موارد گرفته می گردد، چیزی حدود 100 هزار میلیارد تومان است که حدود 4 درصد از کل مالیات کشور می گردد؛ به عبارت دیگر، از مجموع 2500 صنف موجود در کشور، تنها 4 درصد آن ها مالیات می دهند و بار بیشتر مالیات بر عهده تولیدکنندگان است، حال آنکه بیش از 70 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد و علاوه بر این، بسیاری از نهادها و شرکت های خاص نیز که بیش از 40 درصد اقتصاد کشور در دست آن هاست، از مالیات معافند.

اما این تنها موارد از ندادن مالیات نیست؛ مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر عایدی سرمایه، داستان فرار مالیاتی کارت های بازرگانی و مواردی از این دست، جزو چیزهایی است که می گردد با آن درآمد کشور را بدون آنکه فشاری به سایر بخش ها وارد گردد، بالا برد.

با این اصاف، در صورتی که دولت عزمی برای دریافت این مبالغ نکرده باشد، نمی توان انتظار داشت که سال جاری نیز بتواند بودجه کشور را از درآمدهای نفتی به صفر برساند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 795

به "فقط 4 درصد از 2500 صنف موجود در کشور مالیات می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط 4 درصد از 2500 صنف موجود در کشور مالیات می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید