فعالیت 6 کارگاه برای تولید ماسک در خراسان جنوبی

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا به امروز 6 واحد تولیدی در استان، مجوز تولید ماسک براساس استانداردهای لازم را اخذ کرده اند.

فعالیت 6 کارگاه برای تولید ماسک در خراسان جنوبی

محمد دهقانی فیروزآبادی، در بازدید از کارگاه تولید ماسک در بیرجند، ضمن عرض خدا قوت و خسته نباشید به تولید کنندگان این کارگاه، گفت: تولید این نوع محصولات در زمانی که جامعه و مدرم نیاز به آن دارد در واقع نوعی کار جهادی است.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، وی اضافه نمود: با توجه به نیاز استان و کشور و همچنین کمبودی که در زمینه ماسک وجود داشت و با پیگیری ها همکاران حوزه ملزومات پزشکی معاونت غذا ودارو خوشبختانه تا به امروز شش واحد تولیدی مجوز تولید ماسک بر اساس استاندارد های لازم در استان را اخذ کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه برآورد می شود این کارگاه ها روزانه حداقل 20 هزار ماسک تولید کنند، ادامه داد: این کارگاه ها باید ماسک های تولیدی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا با برنامه ریزی و بر اساس نیاز در سطح مراکز توزیع شوند.

دهقانی گفت: در صورتی که همه کارگاه هایی که مجوز تولید گرفته اند و با تمام ظرفیت خود تولید کنند، در مدت کوتاهی استان در زمینه تامین ماسک مورد نیاز به حد خودکفایی خواهد رسید.

غلامرضا آهنی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در حاشیه این بازدید گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تا به امروز بیش از 60 نمونه ماسک تولیدی استان برای کارشناسی و تایید به این معاونت داشته ایم که تعداد زیادی از آن ها حداقل استانداردهای لازم را نداشته و به متقاضیان راهنمایی های لازم برای افزایش کیفیت محصولات ارائه شده است.

وی یادآور شد: جای خوشحالی است که مردم و بخش خصوصی استان با توجه به احساس مسئولیت اجتماعی برای ورود به عرصه تولید ملزومات پزشکی مورد نیاز از جمله ماسک، گان و سایر اقلام بهداشتی اقام کرده اند که تا به امروز شش واحد تولید ماسک پیروز به اخذ مجوز تولید از این معاونت شده اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3245

به "فعالیت 6 کارگاه برای تولید ماسک در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 6 کارگاه برای تولید ماسک در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید