فروش مجموعه بازی های مانستر هانتر از 100 میلیون نسخه عبور کرد

به گزارش مجله هاستفا، شرکت کپ کام (Capcom) اعلام نموده که مجموعه Monster Hunter تا به امروز بیش از 100 میلیون نسخه فروخته است. این شرکت بعلاوه در خصوص فروش بعضی از نسخه های این سری نظیر Monster Hunter World و Monster Hunter Rise صحبت نموده است.

فروش مجموعه بازی های مانستر هانتر از 100 میلیون نسخه عبور کرد

اولین نسخه از Monster Hunter در سال 2004 برای پلی استیشن 2 منتشر شد، بخشی از یک سه گانه برنامه ریزی شده به وسیله کپ کام بود که هدف آن استفاده از پتانسیل پردازشی پلی استیشن 2 و قابلیت های آنلاین بود. از آن موقع این سری در قالب نسخه های مختلف محبوبیت زیادی پیدا نموده است و حال سالگرد بیست سالگی خود را جشن می گیرد.

با استناد بر آماری که کپ کام منتشر نموده، این سری به فروش 100 میلیون نسخه ای دست پیدا نموده است. بعلاوه پرفروش ترین بازی این مجموعه، Monster Hunter World با بیش از 25 میلیون نسخه فروش است این بازی محبوب در سال 2018 منتشر شد و از آن موقع تا به امروز به فروش سالانه بیش از یک میلیون واحد دست یافته است. یکی دیگر از بازی های قابل توجه در این مجموعه، Monster Hunter Rise، با فروش بیش از 15 میلیون نسخه است. بدون شک فروش این سری با Monster Hunter Wilds که برای انتشار در سال 2025 برنامه ریزی شده است، به مقدار قابل توجهی بیشتر خواهد شد.

کپ کام Monster Hunter Rise را در سال 2021 منتشر کرد و پس از آن در سال 2022 یک بسته الحاقی بزرگ برای بازی با نام Sunbreak منتشر کرد که از آن موقع هر دو به بیش از دو میلیون نسخه فروش در هر سال دست پیدا کند. بعلاوه کپ کام از آن موقع تا به امروز نوعی استراتژی را در پیش گرفته است که بر پشتیبانی از پلتفرم های و فروش دیجیتال بلندمدت برای این سری تمرکز دارد. در نتیجه، همانطور که گفته شد مجموع فروش سری Monster Hunter اکنون از 100 میلیون نسخه فراتر رفته است و آن را به دومین سری پرفروش این شرکت پس از رزیدنت اویل تبدیل نموده است. بعلاوه طبق آمار Monster Hunter World پرفروش ترین بازی این شرکت است و بعد از آن Monster Hunter Rise واقع شده است.

در نهایت باید دید هواداران این مجموعه چه احساسی نسبت به Monster Hunter Wilds خواهند داشت، اما کپ کام با توجه به گزارش فروش اخیر خود برای این سری، احتمالا نیازی به نگرانی زیادی در خصوص این مورد نخواهد داشت. در این میان بازی Monster Hunter Stories نیز در تابستان امسال به صورت بازسازی شده برای نینتندو سوییچ، رایانه های شخصی و پلی استیشن 4 در راه است. این بازی نقش آفرینی نوبتی روی 3DS در سال 2016 منتشر شد. در مجموع لازم به ذکر است که کپ کام یک سال بسیار پیروز را پشت سر می گذارد و پیروزیت Dragons Dogma 2 نیز باعث شده که این شرکت پیش بینی عایدی تمام سال خود را تغییر دهد، در حالی که در اوایل امسال درصدی از افزایش حقوق را برای همه کارمندان خود گفت.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1403 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 13132

به "فروش مجموعه بازی های مانستر هانتر از 100 میلیون نسخه عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش مجموعه بازی های مانستر هانتر از 100 میلیون نسخه عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید