فرمول جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش مجله هاستفا، یکی از طرح های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ادامه رقابت های لیگ قهرمانان این قاره که تایید شده و احتمالا اجرایی می گردد، حذف سیستم رفت و برگشت مسابقات به جز در ملاقات فینال است.

فرمول جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش خبرنگاران از مهر، روزنامه استاد الدوحه قطر امروز در گزارشی با عنوان لغو بازی رفت و برگشت گامی برای تکمیل لیگ قهرمانان آسیا درباره فرمول جدید و احتمالی AFC برای تمام کردن مسابقات نوشت:

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد کاهش تعداد مسابقات در مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا (یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی) را با حذف سیستم بازی های رفت و برگشت قبول نموده است در حالی که بازی فینال به صورت رفت و برگشت برگزار می گردد؛ بازی رفت در روز 22 نوامبر در غرب آسیا و بازی برگشت روز 28 نوامبر در غرب. (به نظر می رسد استاد الدوحه درباره مکان برگزاری بازی ها دچار اشتباه شده باشد چرا که هر دو مکان را غرب اعلام نموده است. در حالی که در سال 2020 غرب قاره میزبان بازی برگشت است)

این روزنامه در ادامه نوشت: این رویکرد باعث کوتاه شدن زمان برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می گردد که از اواسط ماه مارس به خاطر ویروس کرونا متوقف شد جایی که چهار بازی دیگر مرحله گروهی از ابتدای ماه آگوست به صورت مجتمع برگزار خواهد شد. حذف سیستم رفت و برگشت باعث کوتاه شدن زمان برگزاری بازی ها و اتمام آن تا ماه دسامبر می گردد؛ زمانی که قهرمان آسیا باید در جام باشگاه های دنیا شرکت کند.

استاد الدوحه همچنین از این فرمول به عنوان یکی از پیشنهادات قریب الوقوع کنفدراسیون آسیا برای اتمام لیگ قهرمانان یاد نموده است؛ دیدارهایی که قرار است بدون تماشاگر باشد و این بدان معنی است که به خاطر برگزاری این مسابقات پشت درهای بسته یا در زمین بی طرف دیگر نیازی به برگزاری مسابقات خانگی برای تیم ها نیست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4009

به "فرمول جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمول جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید