فرماندهی نیرو های مسلح عراق: از اعتراضات مسالمت آمیز حمایت می کنیم

به گزارش مجله هاستفا، سخنگوی فرماندهی کل نیرو های مسلح عراق در حمایت از تظاهرات مردم این کشور گفت که اعتراضات مسالمت آمیز را تایید می کنیم، اما مخالف نابودی منافع مردم هستیم.

فرماندهی نیرو های مسلح عراق: از اعتراضات مسالمت آمیز حمایت می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالکریم خلف سخنگوی دفتر فرماندهی کل نیرو های مسلح عراق روز یکشنبه در سخنانی گفت که اجازه اشاعه درگیری در عراق را که امر غیرقابل قبولی است، نمی دهیم.

به گزارش شبکه خبری الغدیر، عبدالکریم خلف گفت که ما از اعتراضات مسالمت آمیز مردم حمایت می کنیم و اجازه نخواهیم داد منافع مردم از بین برود.

سخنگوی دفتر فرماندهی کل نیرو های مسلح عراق هرگونه نقش نیرو های امنیتی در به خشونت کشیدن اعتراضات را رد کرد و گفت که دستگاه مبارزه با تروریسم هیچ ارتباطی با متفرق کردن معترضان ندارد.

از سوی دیگر، ائتلاف الفتح به عنوان دومین فراکسیون بزرگ مجلس عراق از دولت عراق خواست تا با قاتلان و خرابکاران در تظاهرات مردمی عراق برخورد قاطعی داشته باشد.

الفتح به عنوان دومین فراکسیون بزرگ مجلس عراق در بیانیه ای تظاهرات مسالمت آمیز را حق مشروع و قانونی همه شهروندان خواند و گفت: این تظاهرات باید در مکان هایی تعیین و زمان هایی معلوم برگزار گردد تا دستگاه های امنیتی بتوانند مراقب آن باشند، زیرا امنیت شهروندان و حفاظت از منافع عمومی و خصوصی بر هر مسئله دیگری مقدم است.

ائتلاف الفتح در بیانیه ای از نخست وزیر و فرمانده کل نیرو های مسلح خواست دستورات تعیین و صریح خود را به دستگاه های امنیتی به منظور تأمین و کنترل امنیت در همه مناطق صادر نموده و در برابر همه اقدامات خرابکارانه اعم از سوزاندن، کشتار، غارت و هر کاری که با خواسته ها و گام های معترضان مسالمت جو در تضاد باشد، بایستد.

معترضان عراقی از ظهر آدینه گذشته، دومین دور از تظاهرات خود در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان مالی و معیشتی شروع نموده اند. درگیری معترضان با نیرو های امنیتی در بعضی از شهر های عراق مقامات عراقی را مجبور به وضع مقررات منع آمد و شد در هفت استان نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1107

به "فرماندهی نیرو های مسلح عراق: از اعتراضات مسالمت آمیز حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندهی نیرو های مسلح عراق: از اعتراضات مسالمت آمیز حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید