عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان پیروز به دریافت گرنت پژوهشی بنیاد الکساندر فون هومبولت آلمان شد خبرنگاران

به گزارش مجله هاستفا، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه کردستان، برنده یکی از ارزنده ترین گرنت های پژوهشی کشور آلمان از سوی بنیاد الکساندر فون هومبولت (AvH) شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان پیروز به دریافت گرنت پژوهشی بنیاد الکساندر فون هومبولت آلمان شد خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، آرمان صادقی عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه کردستان است که برنده یکی از ارزنده ترین گرنت های پژوهشی کشور آلمان شده است.

این گرنت پژوهشی از سوی بنیاد الکساندر فون هومبولت (AvH) و در قالب فلوشیپ تحقیقاتی هومبولت برای پژوهشگران با تجربه (Humboldt Research Fellowship for Experienced Researchers) به این عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان اعطا شده است.

در قالب این فلوشیپ، یک پروژه تحقیقاتی با عنوان کنترل ریزقطرات در یک سلول هله-شاو با استفاده از میدان الکتریکی با همکاری موسسه جریان های میکرو و نانو در دانشگاه فنی دارمشتات آلمان به انجام می رسد. نتایج حاصل از این پروژه به توسعه نسل جدید آزمایشگاه های تشخیص پزشکی معروف به آزمایشگاه های-روی-تراشه یاری می نماید.

بنیاد الکساندر فون هومبولت از سال 1953 میلادی فعالیت خود را شروع نموده و طی سال های گذشته 26000 نفر از محققان برجسته کشور های مختلف از حمایت این بنیاد بهره مند بوده اند؛ تا جایی که 51 نفر از برندگان جایزه نوبل در رشته های مختلف از این بنیاد نیز بورسیه تحقیقاتی اخذ نموده اند. هدف اصلی این بنیاد ایجاد شبکه ای فعال و پویا از پژوهشگران سراسر جهان است به گونه ای که برقراری ارتباط علمی بین دانشمندان برجسته جهان و محققان آلمانی را در عالی ترین سطح حمایت کند. علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه های حمایتی این بنیاد به تارنمای آن به آدرس https://www.humboldt-foundation.de/en مراجعه نمایند.

آرمان صادقی، دانشیار گروه مهندسی مکانیک دانشگاه کردستان است که زمینه تحقیقاتی او جریان در مقیاس میکرو و نانو بوده و تا به امروز بیش از 70 مقاله علمی در این زمینه را در مجلات معتبر جهان به چاپ رسانده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7164

به "عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان پیروز به دریافت گرنت پژوهشی بنیاد الکساندر فون هومبولت آلمان شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان پیروز به دریافت گرنت پژوهشی بنیاد الکساندر فون هومبولت آلمان شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید