روش های فراوری جنین های آزمایشگاهی و تجاری سازی سلول های بنیادی

به گزارش مجله هاستفا، دبیر علمی هفتمین مدرسه تابستانی بین المللی پژوهشگاه رویان با بیان این که این مدرسه با حضور اساتید بین المللی و ایرانی و دانشجویان علاقه مند فعالیت خود را شروع نموده است، گفت: در این مدرسه به ارائه روش های مختلف فراوری جنین های آزمایشگاهی و تجاری سازی سلول های بنیادی پرداخته می گردد.

روش های فراوری جنین های آزمایشگاهی و تجاری سازی سلول های بنیادی

دکتر ساره رجبی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان این که این مدرسه تابستانی از دوم مردادماه در سالن همایش های پژوهشگاه رویان شروع به کار نموده و تا 7 مرداد ادامه دارد، اظهار کرد: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری مدرسه تابستانی رویان، آشنایی دانشجویان و پژوهشگران با علوم نوین سلول های بنیادی و کاربردهای مختلف آن در حوزه پزشکی و درمان است. بدیهی است این اولین گام به منظور آماده سازی ذهن های جوان و خلاق جهت ورود به حیطه پژوهش بوده که منتهی به پیشرفت علوم سلول های بنیادی شده و به یقین آینده پزشکی و درمان فردا را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، مدرسه تابستانی محیطی مناسب و جذاب را جهت آشنایی دانشجویان رشته های مختلف (زیست شناسی، مهندسی، پزشکی، داروسازی) با کاربردهای گوناگون علوم بین رشته ای فراهم می آورد. مدرسه تابستانی رویان با ارائه چشم اندازی از علم نوین سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، نوید دوره ای جذاب و مملو از آموزه های جدید را به شرکت کنندگان خود می دهد. بنابراین این مدرسه می تواند سبب ایجاد انگیزه و کشف استعدادهای نهفته در بین جوانان کشور شده و یاری شایانی به ورود افراد مستعد و علاقه مند به حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کند و سبب اعتلای سطح علمی و درمانی کشور در این زمینه گردد.

رجبی، اهداف اصلی برگزاری این مدرسه را ایجاد ارتباط و شکل گیری همکاری های علمی بین استادان داخلی و خارجی و دانشجویان در زمینه علوم بین رشته ای، آموزش دانشجویان در ارتباط با تفکر بین رشته ای، یاری به دانشجویان در یادگیری بهتر مفاهیم مرتبط با این علوم و افزایش دانش و تجربه های آنها و آموزش جدیدترین و پیشرفته ترین تکنیکهای آزمایشگاهی موجود در کشور به دانشجویان دانست و اضافه نمود: هفتمین مدرسه تابستانی با شعار علوم بین رشته ای برای پزشکی فردا (Interdisciplinary Science for Tomorrows Medicine) در طی شش روز از دوم مردادماه در سالن همایش های پژوهشگاه رویان فعالیت خود را شروع نموده است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان توضیح داد: سال جاری حدود 330 نفر شرکت کننده در هفتمین دوره مدرسه تابستانی حضور دارند. در این دوره با رویکرد علوم بین رشته ای در پزشکی فردا سخنرانان مدعو از آلمان، آمریکا و سنگاپور در زمینه مهندسی بافت، سرطان و مدل بیماری های عصبی و کبدی حضور خواهند داشت. همچنین مدعوین داخلی به ارائه روش های مختلف فراوری جنین های آزمایشگاهی و تجاری سازی سلول های بنیادی خواهند پرداخت.

وی در ادامه گفت: موضوعاتی که در این مدرسه طی ورک شاپ هایی مطرح و آموزش داده می گردد، در راستای فعالیت و تجربه اساتیدی است که از آنها دعوت به عمل آمده است. همچنین در خاتمه این دوره جوایزی به سه نفر از بهترین بینندگانی که به همه سخنرانی ها گوش نموده و به پرسش های مطرح شده از سوی سخنرانان پاسخ درست داده اند، اعطا می گردد.

دبیر علمی هفتمین مدرسه تابستانی در خاتمه اضافه نمود: در این مدرسه از دانش آموزان نخبه مدارس فرزانگان و حلی که در المپیاد خوارزمی مقام آورده اند، برای حضور و سخنرانی دعوت به عمل آمده است. در واقع هدف ما نشان دادن این موضوع است که برای آموزش مطالعه بایولوژی و فعالیت های صورت گرفته در زمینه سلول های بنیادی به مدارس نیز ورود نموده ایم و پژوهشگاه رویان به عنوان اولین و بزرگترین مرکزی که بر روی سلول های بنیادی مطالعه می نماید، از پروژه های دانش آموزی در این حوزه نیز حمایت خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران، پژوهشگاه رویان با برگزاری شش دوره مدرسه تابستانی طی سالیان گذشته توانسته است توجه زیادی از مخاطبان را در رشته های زیست شناسی، پزشکی و مهندسی جلب کند. مدارس تابستانی از سال 2010 با حضور استادان مدعو خارجی و داخلی در پژوهشگاه رویان هر ساله برگزار می گردد. در طی شش دوره مدرسه تابستانی در مجموع 2028 نفر شرکت کننده در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی و 85 سخنران مدعو داخلی و خارجی حضور داشته اند.

اولین دوره مدرسه تابستانی در سال 2010 با حضور 200 شرکت کننده و هفت سخنران داخلی و دو سخنران خارجی (از کشورهای هلند و انگلستان)، دومین دوره مدرسه تابستانی در سال 2011 با حضور 287 شرکت کننده و 10 سخنران داخلی و پنج سخنران خارجی (از کشورهای استرالیا، انگلیس و سنگاپور)، سومین دوره مدرسه تابستانی در سال 2012 با حضور 417 شرکت کننده و 16 سخنران داخلی و سه سخنران خارجی (از کشورهای آمریکا و آلمان)، چهارمین دوره مدرسه تابستانی در سال 2013 با حضور 327 شرکت کننده و 14 سخنران داخلی و سه سخنران خارجی (از کشورهای انگلیس، بلژیک و ایتالیا)، پنجمین دوره مدرسه تابستانی در سال 2014 با حضور 347 شرکت کننده و 13 سخنران داخلی و دو سخنران خارجی (از کشورهای بلژیک، آلمان و اسپانیا) و همچنین ششمین دوره مدرسه تابستانی با حضور 450 نفر شرکت کننده داخلی و خارجی، پنج سخنران خارجی و 10 سخنران داخلی در سال 2015 برگزار گردید.

به گزارش خبرنگاران، سخنرانان این دوره از مدرسه تابستانی را دکتر صمد احدیان که در دوره پسادکتری در دانشگاه تورنتو مشغول به فعالیت است، دکتر Volker Kroehne که به عنوان پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه Dresden آلمان در زمینه آنالیز ترمیم ضایعات مغزی مشغول به انجام تحقیق است، دکتر امیر رضا عارف که در موسسه سرطان Dana-Farber امریکا در زمینه کشت سلول های سرطانی در میکروفلوئیدیک سیستم مشغول به فعالیت است و دکتر فرح تسنیم که به عنوان پژوهشگر پسادکتری در زمینه مهندسی بافت کبد و کلیه در دانشگاه ملی سنگاپور مشغول به فعالیت است، تشکیل می دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 791

به "روش های فراوری جنین های آزمایشگاهی و تجاری سازی سلول های بنیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های فراوری جنین های آزمایشگاهی و تجاری سازی سلول های بنیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید