صدور پروانه تخریب و نوسازی 402 پلاک فرسوده در جوادیه

به گزارش مجله هاستفا، بدون تردید بافت فرسوده و ناپایدار در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله بسیارآسیب پذیر و شکننده است. بنابراین یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش تلفات و خسارت های مادی و معنوی، تشویق و حمایت مردم برای نوسازی خانه های ناایمن و فرسوده است.

صدور پروانه تخریب و نوسازی 402 پلاک فرسوده در جوادیه

خبرنگاران - رضا نیکنام : وقتی حرف از حمایت و تشویق شهروندان به نوسازی املاک فرسوده به میان می آید، خیلی ها منتظر می مانند تا ببینند به هر حال چه اتفاقی می افتد و آیا مسئولان به وعده شان عمل می نمایند یا نه؟ اما درباره اتفاق خوبی که در منطقه16 تهران افتاده باید گفت که مسئولان شهرداری این منطقه به وعده شان عمل نموده اند و امروز با صدور پروانه و جواز ساخت برای تعداد 402 پلاک فرسوده، نشان دادند که حرف و عملشان یکی است و شهروندان شاهد یکی از بزرگترین پروژه های شهرسازی در این نقطه از مرکز خواهند بود.

سید مرتضی روحانی شهردارمنطقه 16 از شروع صدور پروانه برای نوسازی 402 پلاک در اجرای طرح اصلاح گذر محور خیابان های شهید تقی زاده و شهید هوشیار اطلاع داد و افزود: جوادیه با قدمتی دیرینه از محلات قدیمی و فرسوده شهر تهران محسوب می گردد و یکی از دغدغه های اصلی مدیریت ارشد شهری، نوسازی بافت فرسوده برای این محله کم برخوردار است و از شروع مدیریت شهری ششم پیگیری مصوبه کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج شهر تهران به تغییر عرض محور تقی زاده و هوشیار در محدوده محله جوادیه در راس امور اجرایی این منطقه نهاده شد.

روحانی افزود:دستور شهردار محترم تهران در قرار خدمت، اصلاح گذر محدوده شرقی - غربی ظهیری - تقی زاده در دل جوادیه و خیابان هوشیار در بخش جنوبی این محله بود که با پیگیری های مدیران معاونت شهرسازی و معماری منطقه16، مصوبه کمیسیون ماده 5 اخذ و 402 پلاک در این طرح آزادسازی شد که با اجرای صدور پروانه در این محور، نوسازی را در این محله شاهد خواهیم بود.

پیش تر این 402 پلاک، به علت نهاده شدن در طرح عرض معبر 20 متر امکان نوسازی برایشان فراهم نبود و املاک ریزدانه زیادی در این 3 گذر به جای مانده بود که مالکان این پلاک ها امکان ترغیب به ساخت وساز یا فروش ملک خود را نداشتند. به همین منظور، این اصلاح گذر 1/5 کیلومتری و تقلیل آن از 20 متر به 12 متر، علاوه بر رونق نوسازی در این محله، با اصلاح معابری که هنگام اجرای این طرح به انتها می رسد گامی موثر در مسیر خارج شدن محله جوادیه از بن بست که دغدغه دیرینه شهروندان این محله است برداشته خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1401 بروزرسانی: 29 بهمن 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 11740

به "صدور پروانه تخریب و نوسازی 402 پلاک فرسوده در جوادیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور پروانه تخریب و نوسازی 402 پلاک فرسوده در جوادیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید