صدور هشدار نارنجی برای کشاورزان و باغداران ، توصیه های جدی برای جلوگیری از یخ زدگی درختان

به گزارش مجله هاستفا، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: با توجه به ماندگاری هوای سرد و یخبندان، هشدار نارنجی کشاورزی در استان صادر شده است.

صدور هشدار نارنجی برای کشاورزان و باغداران ، توصیه های جدی برای جلوگیری از یخ زدگی درختان

به گزارش خبرنگاران، حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود سامانه بارشی برف و کولاک به استان اظهار کرد: با توجه به ماندگاری هوای سرد و یخبندان، هشدار نارنجی کشاورزی در استان صادر شده است.

او نسبت به سرمازدگی باغ های استان در پی نفوذ سامانه سرد طی شنبه 24 دی و ماندگاری سرما و یخبندان تا روز سه شنبه 27 دی ماه هشدار داد و از باغداران و کشاورزان خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارت احتمالی انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان آنکه باغداران از سیستم های برطرف خطر یخ زدگی در صورت استقرار سرمای صبحگاهی و حفاظت باغ از سرمای ناگهانی برای مقابله با سرما استفاده نمایند، تاکید نمود: کشاورزان به ویژه در نیمه شمالی استان از کودهای پتاسه، ترکیبات بُر و روی و کودهای اسید آمینه به صورت غیر مستقیم در بالای تاج درختان برای مقاوم سازی به سرما، استفاده نمایند.

یزدی مهر بعلاوه بر لزوم تامین سوخت و سرویس وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها با توجه به کاهش محسوس دما، تخلیه سیستم های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دما تاکید نمود و عنوان داشت: تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط، ایجاد پوشش بر روی نهال های جوان و درختان آسیب پذیر، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغ های (در ساعات نزدیک به صبح و بامداد) و عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که احتمالا دما به زیر صفر می رسد مورد توصیه است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 11570

به "صدور هشدار نارنجی برای کشاورزان و باغداران ، توصیه های جدی برای جلوگیری از یخ زدگی درختان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور هشدار نارنجی برای کشاورزان و باغداران ، توصیه های جدی برای جلوگیری از یخ زدگی درختان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید