آغاز طرح دستیار فناوری در فارس، دانشگاه ها و پارک علم و فناوری مرز شکن باشند

به گزارش مجله هاستفا، با حضور وزیر علوم و همزمان با هفته دولت طرح دستیار فناوری در پارک علم و فناوری فارس شروع به کار کرد.

آغاز طرح دستیار فناوری در فارس، دانشگاه ها و پارک علم و فناوری مرز شکن باشند

دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در آیین شروع طرح دستیار فناوری گفت: برای بنده جای خرسندی است که در هفته دولت برای دو روز در استان شعر و شعور و شهادت باشم.

او گفت: فارس در بسیاری از عرصه ها مرز شکن بوده و همچنان این ظرفیت برای انتقال وجود دارد، وجود بیمارستان های مجهز و خیرساز، دانشگاه ها، پایگاه استنادی جهان اسلام و ... از نواوری های بزرگ فارس است که باید سرمشق باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری فارس نیز باید مرزشکن باشد، گفت: با شناختی که از مدیریت فعلی این مجموعه داریم، توسعه بیشتر از پارک و علم و فناوری وجود دارد.

زلفی گل بعلاوه گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز دو استاد ممتاز داریم یکی دکتر ایمانیه، استاندار فعلی فارس و دیگری دکتر لنکرانی که فرصت استثنایی برای کشور ما هستند.

او با اشاره به حمایت ویژه برای فراوری مواد دارویی و شیمیایی در پارک علم و فناوری فارس گفت: در جهان 350 هزار قلم ماده شیمیایی فراوری می گردد و از آنجا که ایران یک درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص داده پس حداقل یک درصد از این 350 هزار قلم هم باید مربوط به ما باشد و صادرات هم انجام گردد.

وزیر عتف گفت: اگر این شرایط ایجاد گردد بخش زیادی از بیکاری مرتفع خواهد شد، چرا که بخش عمده ای از رشته های مرتبط با مهندسی شیمی، پلیمر، مواد، بیوشمی و ... مجموعه ای از علوم وارد چرخه فراوری می شوند و احتیاج های کشور حل و صادرات هم انجام خواهد شد.

زلفی گل خواهان پیش بینی زمین برای این مهم در فارس شد و گفت: اولین بار استان فارس دوره های دکتری را در کشور راه اندازی کرد و به همین علت باید امتیاز ویژه ای به دانشگاه های شیراز داده گردد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: انتظار است که دانشگاه ها و پارک علم و فناوری فارس مرز شکن باشند و ما هم حمایت خواهیم کرد.

زلفی گل برای حضور در برنامه های ویژه هفته دولت، به شیراز سفر کرد و در آئین بهره برداری از پروژه های مالی، اجتماعی، علمی و تحقیقاتی حضور یافت و از دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی و پژوهشی در کازرون و شیراز و صدرا بازدید و با اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه شیراز ملاقات کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با پرفسور ملک حسینی؛ پدر پیوند کبد ایران ملاقات و از مرکز پیونداعضای ابن سینا در صدرا بازدید و از پرفسور شرقی، استاد پیشکسوت شیمی دانشگاه شیراز عیادت کرد و صبح یکشنبه 6 شهریور نیز پس از حضور در برنامه های پیش بینی شده، شیراز را ترک کرد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 10715

به "آغاز طرح دستیار فناوری در فارس، دانشگاه ها و پارک علم و فناوری مرز شکن باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز طرح دستیار فناوری در فارس، دانشگاه ها و پارک علم و فناوری مرز شکن باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید