شانس خود را برای خرید بخشی از راه پله برج ایفل امتحان کنید

به گزارش مجله هاستفا، با ساخت آسانسورهای برج ایفل، پله های مارپیچی این برج کارایی خود را از دست داد و به تدریج بخش هایی از آن به حراج گذاشته شد و به زودی تکه ای دیگر از آن فروخته می گردد.

شانس خود را برای خرید بخشی از راه پله برج ایفل امتحان کنید

چنانچه سوئیچ و مگنت ها به عنوان سوغاتی برج ایفل در پاریس شما را راضی نمی کند، نظرتان درباره تکه ای از خود برج چیست؟ اگر همواره دل تان می خواسته که مالک تکه ای کوچک از یکی از معروف ترین جاذبه های جهان باشید، پس شانس به شما رو نموده است. بخشی از راه پله اوریجینال برج ایفل قرار است به زودی به حراج گذاشته گردد.

این راه پله، 25 پله و حدود 4 متر ارتفاع دارد و بخشی از راه پله اوریجینال برج است که طبقات دوم و سوم برج را به هم متصل می کرد. آسانسورها در سال 1983 نصب شدند و متعاقبا از پله های مارپیچی آن کمتر استفاده شد. این راه پله به 24 قسمت تقسیم شده است، یکی از بخش ها همچنان در خود برج ایفل در معرض نمایش قرار گرفته است. سه بخش دیگر را می توان در موزه اورسای پاریس (Musée dOrsay)، شهر علم و فناوری (Cité des sciences) و موزه تاریخ آهن (Musée de lHistoire du Fer) مشاهده کرد. 20 قطعه به جامانده به مجموعه داران خصوصی در سراسر جهان فروخته شده و الان قرار است یکی از همین مجموعه به حراج گذاشته گردد.

خانه حراج فرانسوی درصدد فروش بخشی از این راه پله در 27 نوامبر است و قیمت آن از 40 هزار یورو آغاز می گردد، اما با توجه به پیشینه این خانه حراج می توان فهمید که قیمت آن خیلی بالاتر از حرف ها خواهد بود. این اولین باری نیست که خانه حراج فرانسوی بخشی از راه پله برج ایفل را می فروشد و قیمت پله قبلی در سال 2013 معادل 220 هزار یورو و مورد دیگر در سال 2016 معادل 523 هزار یورو بوده است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9623

به "شانس خود را برای خرید بخشی از راه پله برج ایفل امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس خود را برای خرید بخشی از راه پله برج ایفل امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید