سینما درمانگاه روحی جامعه برای التیام زخم های کرونا است، امیدی به تدبیر دولت نداریم!

به گزارش مجله هاستفا، مدیر پردیس سینمایی آزادی معتقد است که اکران دوباره فیلم های اسفند سال گذشته موضوعیت ندارد.

سینما درمانگاه روحی جامعه برای التیام زخم های کرونا است، امیدی به تدبیر دولت نداریم!

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، رئیس جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا از شروع به کار سینماها و همچنین فعالیت های موسیقی اطلاع داد.

حسن روحانی اظهار داشت سالن های سینما و کنسرت ها با شرط ظرفیت 50 درصد و رعایت کامل پروتکل ها از اول تیرماه می توانند فعالیت خود را شروع نمایند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که هنوز تکلیف شورای صنفی نمایش و اعضای آن تعیین نیست و باید دید در صورت بازگشایی احتاقتصادی سالن های سینما کدام فیلم ها روانه پرده خواهند شد؟

درهمین ارتباط، سجادنوروزی مدیر پردیس سینمایی آزادی در تبادل نظر با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران گفت: اگر قرار است فعالیت سالن های سینما با اکران همان فیلم های اسفندماه سال 1398 شروع گردد باید بگویم این بازگشایی دیگر موضوعیت ندارد چراکه به جز یک فیلم، سایر فیلم های اسفندماه شانس بسیار کمی برای فروش دارند و انگار که شما اصلاً سینماها را بازگشایی نکرده اید و مخاطبان انگیزه ای برای حضور در سینما ندارند.

بلیت سینما در همه روزهای هفته به جز پنجشنبه و آدینه نیم بها گردد

وی اظهار کرد: دو ماه دیگر، محرم و صفر را داریم که فروش سینماها در این مقطع زمانی حدود هشتاد درصد افت را تجربه می نماید. تازه این افت در شرایط عادی سال گذشته رقم خورده است. پس از این دو ماه هم فضل پاییز فرا می رسد که از همین الان زمزمه شیوع مجدد ویروس کرونا در این فصل هم به گوش می رسد، بنابراین با کمال تأسف باید اعلام کنم سال جاری برای سینمای ایران از دست رفته است.

نوروزی درباره راهکارهاییکه بتوان تااندازه ای این خسارت ها را جبران کند نیز گفت: تا به امروز که هیچ گونه تسهیلات اقتصادی پرداخت نشده است؛ البته نمی توان فقط از وزارت ارشاد هم توقع داشت چراکه این نهاد حتی در زمان پیش از کرونا هم با محددیت منابع اقتصادی روبرو بود.به نظر من این موضوع یک نگاه حاکمیتی جامع را می طلبد.

وی اضافه کرد: یکی از شفاف ترین بخش های سینمای ایران حوزه فروش است. شرایط دخل و خرج سالن های سینما کاملاً تعیین است. دولت می تواندبا آنالیز سامانه فروش سینمای ایران و با برآورد هزینه سالن های مختلف، متناسب با فروش هر سینما تسهیلاتی را در اختیار سینماداران قرار دهد.

مدیر پردیس سینمایی آزادی مطرح کرد: در سال 1398 مجموع فروش سینمای ایران 290 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 140 میلیارد تومان به سینماداران تعلق داشت. این رقم بالایی نیست که دولت نتواند از پس آن بربیاید.هرچند دیگر امیدی به این تدبیرها نداریم؛ هنوز در شرایطی که سه ماه اخیر را تعطیل بودیم اما بیمه و اقتصادیات را پرداخت می کنیم. چون همانطور که گفتم با از دست دادن فروش عید و در پیش بودن دو ماه محرم و صفر سال جاری برای سینمای ایران از دست رفته است.

نوروزی توضیح داد: من این حمایت را یک وظیفه حاکمیتی و خارج از توانایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می دانم. این که تعطیلی چهارماهه و نبود فروش عید و دوماه محرم و صفر را درنظر نگیریم و صرفاً دستور بازگشایی بدهیم دردی را دوا نمی نماید.

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که کرونا بالاخره دیر یا زود می رود. در آن شرایط، ما برای بازیابی روحی مردمی که از جدال با این بیماری خسته شده اندبهراهکارهایی احتیاج داریم. در چنین شرایطی، اماکن مذهبی و بعد مکان های فرهنگی و هنری می توانند برای التیام این روحیه خسته و آسیب دیده نقش آفرین باشند.

مدیر پردیس سینمایی آزادی مطرح کرد: اگر قرار باشد از این اماکن فرهنگی و هنری از جمله سالن های سینما حمایت نگردد و تعطیل شوند در دوره التیام و بازیابی روحی دستمان خالی خواهد بود.

اگر بدون توجه به تعطیلی چهارماهه سینماها و در پیش بودن ماه های محرم و صفر، صرفاً دستور بازگشایی بدهیم دردیدوا نمی گردد

نوروزی گفت: همانطور که در دوران پساکرونا اماکن متبرکه و مساجد از لحاظ معنوی تأثیرگذار خواهند بود، مکان های فرهنگی و هنریو سینما ها نیز درمانگاه روحی جامعه هستند. اگر سینماها ورشکسته شوند دیگر نمی گردد در این حوزه از آنها بهره برد.

وی اظهار کرد: به نظرمن پس از بازگشایی سینماها به جای یک یا دوروز نیم بها بودن بلیت، باید در تمام روزهای هفته به جز پنجشنبه و آدینه نیم بها گردد. این کاری است که بسیاری از کشورهای جهان هم در پیش گرفته اند از جمله کره جنوبی که قیمت بلیت های سینما را 65 درصد کاهش داده اند. در این صورت شاید بخشی از خسارت و هزینه های سینماداران جبران گردد.

4104/

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4423

به "سینما درمانگاه روحی جامعه برای التیام زخم های کرونا است، امیدی به تدبیر دولت نداریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما درمانگاه روحی جامعه برای التیام زخم های کرونا است، امیدی به تدبیر دولت نداریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید