سیستم cat2 تا 70 درصد مشکل کنسلی پروازها را حل می نماید

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/اردبیل مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: با استقرار سیستم یاری ناوبری cat2 در فرودگاه اردبیل 70 درصد مشکل ابطال و تاخیر پروازهای اردبیل مرتفع می گردد.

سیستم cat2 تا 70 درصد مشکل کنسلی پروازها را حل می نماید

محمد قصابی روز شنبه 18 دی ماه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما در فرودگاه اردبیل با دو مشکل وزش باد و هوای مه آلود به عنوان عوامل مؤثر در انجام پرواز و گاه کنسلی و لغو پروازهای فرودگاه اردبیل روبرو هستیم که کوشش کردیم تا با نصب و استقرار سیستم cat2 بخشی از این مسائل را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه این سیستم تا 70 درصد از کنسلی پروازها جلوگیری می نماید، اعلام نمود: برای اولین بار در کشور و همت متخصصان بومی با هزینه کرد بالغ بر 70 میلیارد تومان سیستم روشنایی با چراغ های led را نصب و باند اصلی فرودگاه اردبیل را مجهز کردیم.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل از فعال بودن دو فرودگاه اردبیل و پارس آباد در این استان اطلاع داد و اعلام کرد: پروژه های متعدد فرودگاهی اردبیل در دو هفته اخیر شامل سیستم cat2 و جایگاه سوخت گیری با حضور مسئولان استانی و کشوری به بهره برداری رسید.

قصابی بعلاوه به استفاده از قیر پلیمری برای اولین بار در کشور در باند اصلی فرودگاه اردبیل اطلاع داد و گفت: تکیه بر دانش بومی و فناوری ملی در فرودگاه اردبیل در سرلوحه فعالیت های ما قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ابطال و تاخیر پروازهای اردبیل مسائل عمده ای را برای مسافران ایجاد می نماید، اضافه کرد: با استقرار این سیستم انتظار می رود در اولین ساعات صبح و آخر شب پروازها به مقصد اردبیل اجرا شده و ماندگاری پرواز را نیز در فرودگاه اردبیل ببینیم.

مدیرکل فرودگاه های اردبیل به آمار ابطال پروازهای اردبیل بعلاوه در 9 ماهه اول سال گذشته اشاره و توضیح داد: در فرودگاه اردبیل 109 پرواز به دلایل آب و هوایی ابطال شده که این مقدار در 9 ماهه امسال 110 پرواز بوده است.

وی دلیل اغلب کنسلی و ابطال پروازها را بدی شرایط جوی در شهریور، مهر و آبان ماه امسال دانست و گفت: بوده بیش از 50 پرواز فقط در این دو ماه باطل اعلام شده است.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل اعلام کرد: در 9 ماهه سالجاری از فرودگاه اردبیل یک هزار و 751 پرواز اجرا شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 7 درصد کاهش پرواز داشته ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9755

به "سیستم cat2 تا 70 درصد مشکل کنسلی پروازها را حل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم cat2 تا 70 درصد مشکل کنسلی پروازها را حل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید