سوله نگهداری از آثار باستانی شهریری مشگین شهر احداث می گردد

به گزارش مجله هاستفا، طبق اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل سوله ای موقت برای نگهداری آثار باستانی منطقه شهریری مشگین شهر احداث می گردد.

سوله نگهداری از آثار باستانی شهریری مشگین شهر احداث می گردد

کریم حاجی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، از احداث سوله نگهداری آثار باستانی در منطقه شهریری مشگین شهر اطلاع داد و گفت:

این سوله به صورت موقت اجرا شده و با هدف نگهداری سنگ افراشته های باستانی منطقه پیرازمیان اجرا می گردد.

طبق گفته این مقام مسئول سنگ افراشته های این منطقه از سنگ های طبیعی ساخته شده اند و قبل از اکتشاف و بیرون کشیدن از دل خاک نیز در فضای آزاد نگهداری می شدند. بعلاوه، نگهداری سنگ افراشته ها در فضای آزاد ایراد فنی نداشته و کاربری خود این سنگ ها نگهداری در فضای آزاد است.

حاجی زاده در ادامه سخنانش اضافه نمود:

بعد از اتمام زمستان پیمانکاری به منظور اجرای این طرح انتخاب خواهد شد و هر چند محدودیت ضوابط در اجرای سوله وجود دارد، اما به منظور نگهداری موقت و پاسخ به بعضی حساسیت ها این طرح را عملیاتی می کنیم. البته مطالعات و تبدیل به سایت موزه هزینه قابل توجهی را احتیاج دارد و امید می رود در سال های آینده این هزینه به علت اهمیت منطقه تامین گردد.

ریاست اداره میراث فرهنگی تاکید نمود که در شرایط فعلی که دولت با محدودیت اقتصادی روبرو است، صرفا هزینه بازسازی و نگهداری اضطراری تامین می گردد و در آینده باید برای تبدیل پیرازمیان به سایت موزه اقدام کرد. ولی با این وجود، نگهداری از این منطقه باستانی با تمامی توان انجام می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9696

به "سوله نگهداری از آثار باستانی شهریری مشگین شهر احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوله نگهداری از آثار باستانی شهریری مشگین شهر احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید