ساعت های هوشمند تازه سامسونگ با صفحه نمایش رول شونده

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران، ماه گذشته میلادی، شرکت سامسونگ نمایشگرهای OLED قابل رول شدن، تاشو و کشویی خود را ارائه کرد. این نوع نمایشگرها برای گوشی ها، تبلت ها و حتی لپ تاپ ها قابل استفاده هستند. اکنون، با توجه به افشای یک سند حق اختراع، به نظر می رسد که این فناوری نوین ممکن است حتی در ساعت های هوشمند هم استفاده گردد.

ساعت های هوشمند تازه سامسونگ با صفحه نمایش رول شونده

به گزراش خبرنگاران، وبسایتLetsGoDigital اولین منبعی بود که پرده از این اختراع برداشت. طبق گزارش این منبع، سند این اختراع تازه در 96 صفحه در تاریخ دوم ژوئن 2021 (دوازدهم خرداد 1400) در سازمان دنیای مالکیت معنوی (WIPO) ثبت و در 9 دسامبر (18 آذر) منتشر شده است. لازم به شرح است که سازمان دنیای مالکیت معنوی یا سازمان دنیای مالکیت فکری یکی از آژانس های تخصصی سازمان ملل است که با هدف توسعه آثار خلاقانه و در راستای پشتیبانی از مالکیت معنوی در سراسر دنیا در سال 1967 میلادی تأسیس شده است. مقر آن در ژنو، در کشور سوئیس، است و بیشتر کشورهای عضو سازمان ملل، از جمله ایران، در آن عضویت دارند.

صفحه نمایش را می توان با فشار دادن تاج ساعت یا به وسیله فعال سازی صفحه لمسی بزرگتر کرد. برای بزرگتر شدن صفحه نمایش، قاب بیرونی ساعت توسعه می یابد تا صفحه نمایش اضافی که در بدنه ساعت پیچیده شده است امکان باز شدن پیدا کند و به صفحه اصلی اضافه گردد. به این ترتیب نمایشگر این ساعت تا حدبیشتر 40٪ بزرگتر خواهد یافت. با یاری این فناوری کاربران می توانند در صورت تمایل از هر دو قسمت صفحه نمایش اضافی یا تنها از یک قسمت آن استفاده نمایند. این ساعت هوشمند به دوربین سلفی هم مجهز است. بیرون آوردن یا جمع کردن صفحه نمایش تأثیری در استفاده از دوربین سلفی ندارد.

این ساعت هوشمند تازه سامسونگ که صفحه نمایش رول شونده (لوله شونده) دارد، علاقه مندان زیادی پیدا نموده است. با این حال هنوز از مشخصات فنی یا جدول زمانی ارائه و معرفی این ساعت اطلاعی در دست نیست. ولی به طور قطع می توان گفت که اگر شرکت سامسونگ بتواند از این فناوری به همان شکل که در سند ثبت اختراعش عنوان شده است، استفاده کند، گام بلندی در تکامل گجت های پوشیدنی برداشته است. فناوری گجت های پوشیدنی، انواع لباس، ساعت، عینک و تمام تجهیزاتی که در نزدیکی پوست بدن قرار می گیرند را در بر می گیرد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9381

به "ساعت های هوشمند تازه سامسونگ با صفحه نمایش رول شونده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت های هوشمند تازه سامسونگ با صفحه نمایش رول شونده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید